فواید کار درمانی در کودکان دچار اختلال

1777 بازدید
15 فروردین 97
سمانه

کار درمانی چیست ؟

این درمان به منظور افزایش میزان استقلال بعد از بیماری آسیب جسمی یا در افراد مبتلا به اختلال سلامت روانی انجام می شود. هدف کار درمانی کمک به شخص به منظور مستقل شدن تا حد امکان بعد از بیماری جسمی یا روانی می باشد. این درمان با نیازهای فردی سازگار می شود و ممکن است شامل کمک در انجام کارهای روزانه باشد. همچنین می تواند به فردی که بعد از بیماری طولانی یا آسیب شدید به سر کار باز می گردد و بچه های دارای ناهنجاری، کمک کند تا به توان حداکثرشان دست یابند. معمولا، ارجاع به منظور کار درمانی توسط پزشک صورت می گیرد. کار درمانی در یک طرح درمانی جامع قرار می گیرد.

اهداف کار درمانی :

طبق تعریف کار درمانی هنر به کارگیری فعالیت‌های هدفمند، جهت دادن انگیزه کافی برای انجام و ادامه درمان و ارائه تمرین های کاربردی مناسب است که به منظور پیشگیری از ناتوانی و حل مشکلات عملکردی و کسب حداکثر استقلال عملکردی افراد به کار می رود، این خدمات در محدوده مشکلات فیزیکی و روانی قرار دارند. پیشگامان این حرفه معتقدند که با استفاده همزمان از عضلات و ذهن در فعالیت ها، سلامت و تمرینات و حتی کار می توان سلامتی افراد را تحت تاثیر قرارداد. هدف کار درمانی به طور کلی جلوگیری از پیشرفت بیماری و بازگرداندن توانایی های از دست رفته تا حد امکان، جهت بازگشت بیمار به زندگی و سطح فعالیت قبلی است.

فواید کار درمانی در کودکان دچار اختلال

فواید کار درمانی در کودکان دچار اختلال

چه هنگام از کار درمانی استفاده می شود ؟

کار درمانی به منظور کمک به افراد برای انطباق با زندگی روزانه کمک می کند که در آن کارهای ساده به دلیل بیماری طولانی مدت مشکل شده اند. همچنین از آن به منظور استفاده برای کمک به بهبود به دنبال آسیب های دست و بازو یا بعد از یک بیماری بزرگ مانند سکته مغزی استفاده می شود. یک کار درمان، به فرد یاد می دهد که چگونه انرژی را با استفاده از روش های تخصصی برای کارهای روزانه ذخیره کند. کودکانی که مشکلات یادگیری یا هماهنگی دارند از کار درمانی سود می برند. این درمان به افراد پیر کمک می کند تا فعال و غیر وابسته بمانند.

 

همچنین بخوانید: چگونه قدرت تمرکز خود را بالا ببریم

 

کار عملی :

اگر شما نیاز دارید که قدرت عضلانی، استقامت و تمرکز خود را افزایش دهید کار درمانگر شما کاری مانند کار دستی یا پخت و پز را به شما توصیه می کند. برای مثال ممکن است به دنبال سکته ی مغزی، در ابتدا نوشتن برای شما مشکل باشد. فعالیت های عملی مانند کار با چوب به بهبود قدرت و کنترل دقیق عضلانی کمک می کند که در نتیجه موجب می شود تا شما راحت تر بتوانید چیره دستی و هماهنگی نزدیک به حد طبیعی خود را به دست آورید.

کار درمانی در بیماران جسمی، حرکتی :

بیماران و معلولین جسمی حرکتی افرادی هستند که به علل مادرزادی و یا در اثر صدمات و بیماری های مغز و اعصاب، ارتوپدی و رماتولوژی دچار کاهش دائمی یا موقتی توانایی های جسمی شده‎اند و قادر به ادامه زندگی به طور مستقل نمی باشند. با کار درمانی پیشرفت بیماری و معلولیت را محار کرده و توانایی هایی در راستای ورود بیمار به زندگی اجتماعی می توان به فرد بخشید.

دیگر فواید کاردرمانی در کودکان دچار اختلال :

تسهیل مراحل رشد حرکتی (گردن گرفتن، چهار دست و پا رفتن، نشستن، ایستادن، راه رفتن و…)، تعدیل توان عضلانی، رفع و جلوگیری از بد شکلی های مفصلی و جسمانی، تسهیل واکنش های تعادلی و حفاظتی، مهار رفلکس های غیر طبیعی موجود، ارائه مشاوره به والدین در رابطه با وضعیت های صحیح و جلوگیری از الگوهای غلط و الگوهای درمان در منزل، اعمال کشش روی عضلات کوتاه شده، کنترل و یادگیری حرکتی، آموزش مهارت های روزمره زندگی، رفع مشکلات رفتاری (افزایش تحمل کاری و دستور پذیری و کاهش لجبازی و…)، استفاده از بازی در راستای اهداف درمانی، آموزش مهارت های اجتماعی و گروه درمانی.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سعد هندی را با خواص افزایش حافظه، برطرف کننده بوی دهان، اشتها آور، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0