topNotif

فواید کلروفیل برای سلامتی بدن چیست و منابع طبیعی آن کدامند

4119 بازدید
17 آذر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

فواید کلروفیل برای سلامتی بدن چیست و منابع طبیعی آن کدامند

کلروفیل بیشتر در سبزیجات سبز یافت می شود، در حالی که بعضی از آن ها به عنوان مکمل های سلامتی نیز استفاده می شود. ممکن است در دوران کودکی خوانده باشید که رنگ سبز اکثر برگ ها به دلیل کلروفیل است. اما به احتمال زیاد نمی دانید که، کلروفیل برای سلامتی مفید است و بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. کلروفیل برای زندگی گیاه مهم است چرا که گیاهان با استفاده از نور خورشید به وسیله کلروفیل تغذیه می شوند. اما این کلروفیل برای بدن ما نیز بسیار مفید است. اجازه دهید به شما بگویم که فواید کلروفیل برای سلامتی بدن چیست و منابع طبیعی آن کدامند.

فواید کلروفیل برای سلامتی بدن

کلروفیل برای پوست مفید است

مصرف موادغذایی کلروفیل برای بدن سودمند است. در بسیاری از تحقیقات پزشکی مشخص شده است که، مصرف کلروفیل می تواند از بیماری های پوستی جلوگیری کند. همچنین، کلروفیل دارای خواص ضد پیری است بنابراین، با مصرف آن برای مدت طولانی جوان باقی می مانید. مصرف کلروفیل نیز منجر به از بین رفتن آکنه و زخم های صورت می شود. مصرف کلروفیل التهاب های صورت را نیز تسکین می دهد. به غیر از این، کلروفیل به کاهش اثرات مضر تابش نور خورشید کمک می کند.

فواید کلروفیل

فواید کلروفیل

کلروفیل از سرطان جلوگیری می کند

بر اساس تحقیقات انجام شده، کلروفیل در درمان بسیاری از سرطان ها مفید واقع شود. کلروفیل، آسیب رادیکال های آزاد را خنثی کرده در نتیجه، از انواع سرطان و بیماری های مرتبط با سرطان پیشگیری می کند.

کلروفیل خون را افزایش می دهد

با توجه به خواص شیمیایی کلروفیل، معادل هموگلوبین است. به عبارت دیگر، کمبود هموگلوبین در بدن را می توانید توسط مصرف مواد غذایی حاوی کلروفیل جبران کنید. همچنین، می توانید از بیماری هایی مانند کم خونی و تالاسمی جلوگیری کنید. علاوه بر این، مصرف کلروفیل سطح انرژی را در بدن حفظ می کند و میزان کلسترول بد خون را کاهش می دهد.

کلروفیل بوی بد دهان و بدن را کاهش می دهد

از ویژگی‌های مهم کلروفیل، کاهش بوی بد دهان و بوی بد بدن است. تحقیقات نشان داده‌اند که کلروفیل می‌تواند با مهار رشد باکتری‌ها در دستگاه گوارش، مانع از انتشار بوی بد دهان یا بدن شود. به علاوه، کلروفیل می تواند با تولید ترکیباتی بوی بد را هم مهار کند.

 

همچنین بخوانید: خواص درمانی گیاه بولاغ اوتی

 

سایر فواید کلروفیل
دیگر فواید کلروفیل برای سلامتی بدن عبارتند از:
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش کلسترول بد خون
  • سم زدا قوی
  • ضد عفونی کننده
  • ضد درد
  • مناسب برای دوران قاعدگی درمان یبوست
  • مفید برای سیستم گوارش
  • ضد التهاب
  • مفید برای کبد

منابع غذایی حاوی کلروفیل

سبزیجات سبز سرشار از کلروفیل هستند

بیشتر سبزیجات سبز حاوی کلروفیل هستند مانند اسفناج، سبزی خردل، کدو تنبل، برگ تربچه، کلم بروکلی، کلم، نخود فرنگی و غیره. با اضافه کردن همه این سبزیجات به رژیم غذایی، به میزان بالایی کلروفیل دریافت می کنید. کلروفیل نیز به عنوان ضد درد عمل می کند، بنابراین بسیار ضروری است که آن را در غذاها و سالادها اضافه کنید.

جوانه گندم بهترین منبع کلروفیل است

جوانه گندم به عنوان بهترین منبع کلروفیل محسوب می شود. برای تامین کلروفیل به عنوان مکمل سلامتی، تنها پودر جوانه گندم به رژیم غذایی گنجانده شود، کافی است. سطوح بالایی از کلروفیل موجود در پودر جوانه گندم به راحتی جذب بدن می شود که حجم خون و سطح هموگلوبین را افزایش می دهد. افزایش میزان هموگلوبین سبب افزایش انرژی بدن برای ساخت اکسیژن می شود. بنابراین، در تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سبوس برنج را با خواص کاهش وزن، کاهش یبوست بدون دارو، درخشانی و جوانی و تمیزی پوست، برطرف کننده جوش های صورت، درمان شوره سر و ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0