فواید کیوی برای حفظ سلامت بدن و خواص درمانی آن

1690 بازدید
04 اسفند 97
بهاره
,

فواید کیوی برای حفظ سلامت بدن و خواص درمانی آن

کیوی، گیاهی است از راسته خلنگ‌سانان و خانواده کیویان که خاستگاه آن جنوب چین می باشد. میوه کیوی، بیضی مانند شبیه تخم مرغ که به حدود 6 سانتیمتر می رسد. پوست آن کرک دار و قهوه ای است و گوشت آن سبز همراه با دانه های سیاه است. این میوه خوشمزه در اوایل قرن 20 میلادی به قاره اقیانوسیه و کشور نیوزیلند برده شد و بعد از آن به کل جهان صادر شد. این میوه کمی طعم ترش مانند دارد و از فواید بسیاری برخوردار است. حال، در این مقاله با فواید کیوی برای حفظ سلامت بدن و خواص درمانی آن آشنا شوید.

 

فواید کیوی برای حفظ سلامت بدن و خواص درمانی آن

فواید کیوی برای حفظ سلامت بدن و خواص درمانی آن

 

فواید کیوی برای حفظ سلامت بدن و خواص درمانی آن

منبع غنی از ویتامین ث

شاید تعجب کنید اما، کیوی محتوای ویتامین ث بیشتری نسبت به پرتقال و یا لیمو دارد. همانطور که ویتامین ث شناخته شده است، سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و بدن را در برابر بیماری های گوناگون محافظت می کند. ویتامین ث در فصل زمستان برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا بسیار ضروری است. ویتامین ث با مبارزه با باکتری ها و ویروس ها، از کل بدن محافظت می کند. همچنین، دندان ها و استخوان ها، بافت های سلولی و رگ های خونی را نیز تقویت می کند. هر 100 گرم کیوی، 105 میلی گرم ویتامین ث دارد که چند برابر نیاز روزانه ویتامین ث بدن را تامین می کند.

آنتی اکسیدان قوی

علاوه بر ویتامین ث، کیوی سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است. آنت اکسیدان ها، از آسیب رادیکال های آزاد و پیری زودرس جلوگیری می کند. روزانه پوست ما در معرض اشعه ماوراء بنفش، آلاینده ها و دیگر مواد مضر قرار دارد، آنتی اکسیدان های کیوی به ترمیم سلول های پوستی و حفظ آن ها کمک می کند. همچنین، اگر به طور پیوسته کیوی بخورید، می توانید از اثرات پیری و افزایش سن مانند چین و چروک رهایی یابید. کیوی، از بیماری های چشمی جلوگیری کرده و به عنوان یک فیلتر در برابر نور خورشید عمل می کند. علاوه بر این، کم بینی چشم، خطر ابتلا به آب مروارید و فشار خون بالا را نیز کاهش می دهد.

تنظیم حرکت روده

کیوی غنی از فیبر غذایی است که به حرکات روده کمک می کند. بنابراین، برای کسانی که از یبوست و نفخ شکم رنج می برند، مناسب است. خوردن یک کیوی یا سالاد کیوی با معده خالی برای پاکسازی روده مفید است. کیوی غنی از آنزیم هایی است که، هضم را آسان تر می کند. کیوی یک درمان خوب برای افرادی است که مشکل سوء هاضمه یا نفخ شکم دارند. همچنین، برای بیماری سندرم روده تحریک پذیر بسیار موثر است.

 

همچنین بخوانید:  خواص پرتقال برای سلامتی

 

کمک به تناسب اندام بدن

کیوی میوه ای است که می تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا کالری کمی دارد. 100 گرم کیوی تنها 69 کیلو کالری دارد. در عین حال، طعم و مزه منحصر به فرد کیوی در از بین بردن وسوسه غذاهای شیرین موثر است. همچنین، مصرف کیوی، احساس پر بودن را به معده القا می کند به همین دلیل کیوی از اشتها کاذب نیز جلوگیری می کند.

مفید برای زنان باردار

زنان در دوران بارداری باید اسید فولیک بیشتری مصرف کنند. اسید فولیک، ویتامین ضروری است که به رشد سلول های جنینی کمک می کند. اگر فولات کافی در طول بارداری تامین نشود، ممکن است نقایص مادرزادی در جنین ایجاد شود. یکی از فواید کیوی این است که، دارای مقدار زیادی فولات است. بنابراین، خوردن یک کیوی در دوران بارداری می تواند مقادیر کافی اسید فولیک بدن را تامین کند.

بهبود عملکرد به هنگام فعالیت ورزشی

اکثر مردم موز را به عنوان بهترین میوه برای ورزشکاران می شناسند. اما اثربخشی کیوی کمتر از موز نیست. مصرف کیوی، پتاسیم، ویتامین ای، لوتئین و فیبر غذایی بدن را به میزان کافی افزایش می دهد، در حالی که از میزان سدیم می کاهد. مصرف منظم این میوه، توانایی ورزش و قدرت عضلانی را بهبود می بخشد. علاوه بر این، خطر تحلیل و ضعف عضلات بعد از ورزش را کاهش می دهد. البته تنها ورزشکاران حرفه ای از فواید کیوی بهره نمی برند بلکه، کسی که دچار گرفتگی عضلات هستند می تواند با خوردن یک کیوی در شب، این مشکل را بر طرف کنند.

پیشگیری از بیماری قلبی

کیوی به سوزاندن هر چه سریع تر چربی بدن کمک می کند. کاهش چربی بدن باعث می شود رگ های خونی و شریان ها قوی تر شوند و احتمال ایجاد بیماری های قلبی کاهش یابد. علاوه بر این، سطح کلسترول خون طبیعی می شود و خطر ابتلا به دیابت و یا ترومبوزیس (تجمع لخته خون در یک نقطه از بدن) به طور قابل توجهی کاهش می یابد. همه این ها به علت آنزیم پروتئولیتیک در کیوی می باشد. افرادی که فشار خون بالا دارند، می توانند هفته ای 2 تا 3 کیلو کیوی بخورند تا فشار خون را کنترل کنند و خطر ابتلا به بیماری های کلیوی، بینایی و مغز را کاهش دهند.

ایجاد احساس خوب و جلوگیری از استرس

این یک واقعیت انکار ناپذیر است که خوردن میوه کیوی یک تغییر جادویی در بدن ایجاد است. هنگامی که این میوه را می خورید، احساس می کنید سالم تر، پر انرژی تر و سرحال تر هستید زیرا، حاوی آنزیم های فعالی است که احساس خوشحالی را به مغز ارسال می کند. بنابراین، هنگامی که احساس افسرگی، غم یا استرس دارید، کافی است یک کیوی میل نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم خربزه را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، ضد انعقاد خون، درمان سرفه های شدید، افزایش میل جنسی، برطرف شدن لکه های صورت، اشتها آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0