فکر سازنده داشته باشید

1424 بازدید
30 مهر 97
سمانه

چگونه فکر سازنده داشته باشید ؟

قبل از اینکه شروع به کار کردن روی مهارت های حافظه خودتان کنید ابتدا توجه کنید در هنگام رو به رو شدن با چالش های جدید چقدر مثبت فکر می کنید. سپس روی شیوه خاص فکر کردن خودتان تمرکز کنید. طرز فکر مثبت می تواند تفاوت زیادی را موجب شود. ذهن ها مانند چترهای نجات هستند وقتی باز می شوند بهتر کار می کنند.

نگرش مثبت داشته باشید.

نگرش شما به زندگی تعیین کننده کیفیت زندگی شما است. اگر نگرش منفی به آن داشته باشید همه چیز را مانع می بینید و به دنبال بهانه می گردید تا در جایی که هستید بمانید. اگر طرز فکر مثبت داشته باشید همه چیز را به شکل چالشی جذاب می بینید و در پایان از نتیجه آن نیز لذت خواهید برد. هر نتیجه که می خواهد داشته باشد.

در هنگام تمرین تکنیک های تقویت حافظه شما با چالش های زیادی رو به رو خواهید شد اما طرز فکر مثبت شما را مطمئن می سازد که با اولین مانع سقوط نخواهید کرد. بنابراین برای هر چیزی حافظه خود را مقصر ندانید و تصورات غلط خود را درباره قسمت هایی از حافظه تان که قبلا خوب کار می کردند و اکنون نمی توانند دوباره بهتر شوند را دور بیندازید. این طرز فکر به شما اجازه می دهد که درباره حافظه خودتان مثبت فکر کنید و به آن اعتماد کنید بنابراین آن را بیشتر تقویت کنید.

فکر سازنده داشته باشید

فکر سازنده داشته باشید

فکر کردن در مورد فکر کردن

فکر کردن چیزی است که مردم به طور اتوماتیک انجام می دهند بدون این که بیندیشند دقیقا چگونه این کار را انجام می دهند. معمولا این به معنی آن است که هر فردی بیشتر اوقات به شیوه خاصی فکر می کند. روش فکر کردن شما شخصیت، ادراک، نگرش و در نهایت عملکردها و رفتارهای شما را شکل می دهد. وقتی مردم درباره باز شدن ذهن صحبت می کنند منظورشان فکر کردن درباره چیزی به روشی متفاوت با روش معمول است.

روش فکر کردن هیچ کسی بهتر از دیگری نیست اما برای به حداکثر رساندن پتانسیل حافظه لازم است یاد بگیرید به روشی فکر کنید که انعکاس آن ها با عملکرد طبیعی مغز همراه باشد. تمام مهارت های فکر کردن به راحتی قابل یادگیری هستند.

 

همچنین بخوانید: ذهن و فکر افراد خسته چگونه است؟

 

فکر خلاق داشتن

یکی از گام های اساسی برای درک پتانسیل حافظه تان آن است که بپذیرید مغز به طور طبیعی با تصاویر کار می کند. مغز شما عملا قدرت بی نهایتی برای خلق تصاویر دارد، شما می توانید هر چیزی را که بخواهید تصور کنید حتی چیزهایی که هرگز ندیده اید. اگر چیز دیگری را با تصویر قوی چیزی که از قبل آن را می شناختید مربوط کنید به مقدار زیادی قدرت یادگیری مغزتان و فراخوانی آن را افزایش داده اید.

همچنین زیر بنای آموزش حافظه تمایل طبیعی مغز به منظم کردن اطلاعات و شکل کلی آن ها است. به شکل آن ها توجه کنید اگر نظم خوبی ندارند اطلاعات را دوباره منظم کنید مثلا وقتی یک فهرست دارید دنبال کلماتی بگردید که حروف اول آن ها مشابه هستند. ببینید آیا چیزها در یک گروه جای می گیرند شاید پنج تا از این اقلام لوازم التحریر هستند و چهار قلم آن ها لوازم خانه هستند. آیا هیچ کدام از این اقلام دارای رنگ مشابه هستند؟ با شکستن گروه های بزرگ به چند گروه کوچکتر شما آن ها را آسان تر به خاطر می سپارید.

حرف زدن با خودتان

کلماتی را که به خودتان می گویید در احساس خوب داشتن و رسیدن به موفقیت حیاتی است. برای اینکه خودتان را در قالب یک فکر مثبت قرار دهید جملاتی همانند، امروز روز خوبی خواهم داشت، اگر فکرم را روی چیزی که می خواهم متمرکز کنم به آن خواهم رسید و … را با خود تکرار کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مصطکی را با خواص درمان گرفتگی گوش، تقویت حافظه، تقویت قلب و اعصاب، درمان سرفه، رفع بوی بد دهان، تسکین درد مفاصل و شکستگی، ضد سرطان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0