فیبروز کیستیک و 10 درمان خانگی قدرتمند

2308 بازدید
08 مرداد 01
ریحون
,

بیماری فیبروز کیستیک و 10 درمان خانگی قدرتمند

بیماری فیبروز سیستیک چیست؟

سیستیک فیبروز CF یک بیماری ژنتیکی است که می تواند باعث مشکلات تنفسی و گوارشی شود زیرا این بیماری مخاط را در بدن بسیار غلیظ می کند. در حالی که این بیماری می تواند چندین اندام را درگیر کند، اما تمایل به ایجاد مشکلات خاصی در ریه ها دارد، مانند انسداد مخاط غلیظ که باکتری های مضر را به دام می اندازد و منجر به عفونت می شود.

تشخیص CF معمولاً در اوایل زندگی انجام می شود؛ نوزادان در ایالات متحده برای این بیماری غربالگری می شوند. زیرا اگر در بدو تولد تشخیص داده نشود، علائمی که در دوران کودکی رخ می دهد می تواند بعداً به تشخیص منجر شود.

علائم بیماری فیبروز سیستیک

از آنجایی که فیبروز کیستیک می تواند بسیاری از قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار دهد، طیف وسیعی از علائم می تواند ایجاد شود، مانند:

  • سرفه ای که از بین نمی رود
  • سرفه ای که مخاط یا خون غلیظ تولید می کند
  • خس خس سینه
  • تنگی نفس
  • عفونت های مکرر تنفسی یا سینوسی
  • پولیپ بینی
  • رشد آهسته در دوران کودکی یا افزایش وزن ضعیف
  • یبوست
  • مدفوع چرب یا بدبو

درمان های خانگی فیبروز کیستیک

اینها داروهای خانگی هستند که می توانند در مدیریت این بیماری به شما کمک کند:

جینسینگ

جینسینگ یک درمان طبیعی در درجه اول است زیرا می تواند به از بین بردن عفونت های باکتریایی که در ارتباط با فیبروز کیستیک به ریه ها حمله می کنند کمک کند. می توانید پودر جینسینگ را به غذای خود اضافه کنید، چای جینسینگ تند را به فنجان دمنوش بعد از ظهر خود اضافه کنید یا به سادگی از مکمل های جینسینگ استفاده کنید.

رژیم غذایی امگا 3

افزودن دوز سنگین اسیدهای چرب امگا 3 به رژیم غذایی شما یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت در برابر تولید بیش از حد مخاط است و نشانگرهای زیستی التهاب را کاهش می‌دهد که می‌تواند به بیماری مزمن و عفونت ریه‌ها که در فیبروز کیستیک شایع است کمک کند. ماهی یکی از بهترین منابع امگا 3 است، حتی به صورت مکمل های روغن ماهی.

فیبروز کیستیک و 10 درمان خانگی قدرتمند

فیبروز کیستیک و 10 درمان خانگی قدرتمند

سیر

سیر به دلیل ترکیبات فراری که دارد در درمان طبیعی فیبروز کیستیک نقش دارد که ضد باکتری های اصلی عفونت ریه است. افزودن سیر به رژیم غذایی می تواند به طور جدی دفاع بدن شما را در برابر این نوع عفونت ها تقویت کند. درست کردن خمیر سیر و مالیدن روی سینه نیز می تواند کمک کند، زیرا بخارات مفید آن را هنگام خواب استنشاق می کنید.

پاپایا

این میوه عجیب و غریب قدرت خاصی در برابر باکتری های استافیلوکوک و باسیلوس سرئوس که هر دو با ریه ها مرتبط هستند، نشان داده است. خوردن پاپایا چند بار در هفته می تواند به جلوگیری از رشد هر یک از این باکتری ها در دستگاه تنفسی کمک کند.

میخک، دارچین و نعناع فلفلی

روغن‌های فرار قوی موجود در این مواد همگی یک ویژگی مشترک دارند، آن‌ها قدرت بیماری‌زایی باکتری‌ها را کاهش می‌دهند، آنها را در بدن کمتر می‌کنند و نمی‌توانند به عفونت‌های جدی‌تر ریه که می‌تواند موارد فیبروز کیستیک را پیچیده‌تر کند، انتشار یابند.

 

همچنین بخوانید: 12 درمان خانگی ذات الریه یا پنومونی

 

شیرین بیان

اگر می خواهید روشی خوشمزه برای کنترل فیبروز کیستیک خود داشته باشید، ریشه شیرین بیان را امتحان کنید. ترکیبات آلی قدرتمند موجود در شیرین بیان پتانسیل کاهش التهاب ریوی را دارند که به معنی شانس بسیار بیشتری برای جلوگیری از عفونت های ریوی است که می تواند این اختلال را تسریع کند.

کورکومین

این درمان قدرتمند می تواند به کاهش التهاب ریه کمک کند و همچنین خواص ضد باکتریایی خاصی را نشان می دهد. این عنصر را با اضافه کردن زردچوبه به غذای خود بدست آورید.

جو دوسر

این ممکن است ساده به نظر برسد، اما برخی از آنزیم‌های موجود در جو دوسر در واقع می‌توانند به اصلاح متابولیسم و مبارزه با برخی از مسیرهای شیمیایی فیبروز کیستیک که می‌توانند بسیار چرخه‌ای و مخرب باشند، کمک کنند.

فیبروز کیستیک و 10 درمان خانگی قدرتمند

فیبروز کیستیک و 10 درمان خانگی قدرتمند

چای سبز

کاتچین ها و سایر ترکیبات آلی موجود در چای سبز به دلیل ویژگی های آنتی اکسیدانی خود سیستم ایمنی را تقویت می کنند، اما به طور مستقیم سیستم تنفسی را تسکین می دهند و التهاب را که می تواند باعث عفونت شود، از بین می برد.

ویتامین دی

نور خورشید به این ماده مغذی ضروری برای بدن ما کمک می کند، که می تواند مستقیماً بر احتمال ابتلا به ذات الریه مکرر تأثیر بگذارد. مطالعات نشان داده اند که مقادیر منظم ویتامین D3 به طور قابل توجهی احتمال عود عفونت را کاهش می دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه شیرین بیان را با خواص درمان درمان ورم معده و روده، علاج زخم معده و اثنی عشر، درمان یرقان، درمان امراض کلیه، برطرف کننده سرماخوردگی، رفع سرفه و گرفتگی صدا و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0