topNotif

قاعدگی و درمان های گیاهی

2528 بازدید
02 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

قاعدگی و درمان های گیاهی مرتبط با آن !

قاعدگی های نامنظم و خونریزی های غیر طبیعی، فقدان قاعدگی

به طور کلی بیش از حد بودن خون قاعدگی، کوتاه شدن و یا طولانی شدن فواصل بین قاعدگی، ظاهر شدن لکه ها و نقاط خونی در بین دو قاعدگی را خون ریزی غیر طبیعی می دانند.

زرده تخم مرغ با تباشیر و کهربا برای قطع جریان خونریزی و زخم روده مفید است.

کتیرا، نشاسته، صمغ عربی، مغز تخم خیار، از هر کدام سه مثقال، گلنار دو مثقال، اقاقیا، کهربا از هر کدام یک مثقال بکوبید و با آب یا لعاب کتیرا مخلوط کنید و از آن به صورت قرص و یا حب بسازید و هر بار یک مثقال با شیره خرفه میل کنید.

قاعدگی و درمان های گیاهی

قاعدگی و درمان های گیاهی

گزنه سفید :

گزنه سفید مقوی و قابض است و در درمان خونریزی رحم فوق العاده مفید است، از هر کدام یک مثقال بکوبید و با آب یا لعاب کتیرا مخلوط کنید و از آن به صورت قرص و یا حب بسازید و هر بار یک مثقال با شیره خرفه میل کنید.

گیاه پیرو :

گیاه پیرو دارای آلبومین و مواد سفیدی، قند و روغن مایع فرار است، در مورد ترشحات بیش از حد و خونریزی های غیر طبیعی تجویز می شود، مقدار مصرف آن یک قاشق قهوه خوری برای یک لیوان آب جوش می باشد، آن را ده دقیقه دم کنید و روزی سه فنجان میل کنید.

بومادران :

بومادران در به جریان انداختن قاعدگی های زنانه تاثیر زیادی دارد، 20 گرم بومادران را در یک لیتر آب به مدت ده دقیقه دم کنید و هر روز سه تا چهار فنجان از آن را بنوشید، همچنین مقدار شصت تا هفتاد گرم از گل یا برگ این گیاه را می توان با یک لیتر آب دم کرد و با آن حمام ته نشین گرفت (از قسمت پایین تنه در تشت نشستن).

قاعدگی و درمان های گیاهی

قاعدگی و درمان های گیاهی

سنبل ختایی :

تقویت کننده و محرک می باشد و هضم غذا را آسان می کند، مقدار بیست گرم از آن را در یک لیتر آب جوش دم کنید، برای ترشحات زیاد و خونریزی ها مفید است.

اسطوخودوس :

مقدار 15 گرم گل خشک اسطوخودوس را در یک لیتر آب دم کنید و هر روز سه فنجان از آن را بعد از غذا میل کنید تا قاعدگی های شما منظم شود.

آویشن :

خانم هایی که دچار قطع و فقدان قاعدگی شده اند برای معالجه و درمان خود می توانند کمک بزرگی با دم کرده آویشن به دست آورند، می توانید دم کرده آویشن را جانشین چای صبح و عصر کرده و آن را با عسل میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  شیاف گیاهی جهت قطع خونریزی قاعدگی

 

جعفری :

جوشانده ریشه های جعفری به مقدار صد گرم در یک لیتر آب مدر و قاعده آور است.

بابونه :

دم کرده ده تا بیست گرم گل بابونه در یک لیتر آب برای عفونت های دردناک یا افراد مبتلا به اختلال قاعدگی مفید است (برای خانم های باردار مصرف آن ممنوع است).

انجیر :

دم کرده برگ های جوان درخت انجیر 25 تا 30 گرم در یک لیتر آب چند روز قبل از ظهور قاعدگی در خانم ها تجویز می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سنبل ختایی را با خواص پاک کننده کلیه و جلوگیری کننده از انسداد کبد، محرک و نرم کننده سینه، مقوی و مفید برای روماتیسم، تصفیه کننده خون و بازکننده قاعدگی، ضد تشنج و نیرو دهنده، بادشکن و مقوی معده، خلط آور و هضم کننده غذا، التیام بخش زخم های داخلی و آرام کننده سیستم اعصاب، خون ساز و ضد تب، ضد میگرن و مسکن سرفه های مقاوم، ضد آسم و تسکین دهنده دردهای عمومی بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0