topNotif

قدر استخوان هایتان را بدانید

1620 بازدید
12 اسفند 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

قدر استخوان هایتان را بدانید قبل از اینکه به پوکی استخوان دچار شوید

پوکی استخوان اغلب بیماری خاموش نامیده می شود، زیرا از دست رفتن توده استخوانی بدون هیچ نشانه ای رخ می دهد. این اتفاق اغلب به دلایل ارثی و به دنبال کمبود مواد معدنی استخوان ها در زنان 45 سال به بالا روی می دهد که البته می توان از آن پیشگیری کرد.

کنترل کردن مقدار کلسیم !

مواد معدنی و کلسیم اصلی ترین اجزای استخوان ها هستند و به استخوان استحکام می بخشند، کاهش استروژن که بر اثر یائسگی به وجود می آید باعث انتقال کلسیم از استخوان به دیگر نقاط بدن می شود و در آن جا مانند (غضروف ها، تاندون ها، مجرای ادرار و عدسی چشم) آثار زیانباری از خود به جا می گذارد.

پس بسیار ضروری است که مقدار کلسیمی که به بدن می رسد را همواره کنترل کنید. اما مهم تر از همه این است که کلسیم رسیده به بدن را مستقیم به سوی استخوان ها هدایت کنید، برای این کار به مواد دیگری نیاز است. مهمترین و نخستین آن مواد ویتامین دی است، با قرار گرفتن در معرض آفتاب ویتامین دی در بدنتان تولید خواهد شد. همچنین می توانید با خوردن روغن ماهی و تخم مرغ نیاز بدن را برآورده سازید.

قدر استخوان هایتان را بدانید

قدر استخوان هایتان را بدانید

بدن افزون بر ویتامین دی به ویتامین های ک، ب، ث و سیلیسیوم و روی نیاز دارد. مصرف روزانه پنج الی شش عدد میوه و سبزی، نیازهای بدن را برآورده می سازد. با بالا رفتن سن و پس از یائسگی نیاز بدن به ویتامین دی افزایش می یابد. مصرف روزانه 400 الی 800 واحد ویتامین دی و کلسیم توصیه می شود. مصرف بیش از این مقدار مجاز نیست.

با قوی تر کردن عضلات بدن به استخوان ها کمک کنید !

تمرین های ورزشی برای سلامت استخوان ها ضروری است، عضلات شما هرچه قوی تر باشد، بهتر می توانند استخوان ها را حمایت کنند. عضلات به وسیله دیگری نیز می توانند استخوان ها را تقویت کنند با خون رسانی بیشتر به استخوان ها و کمک به تولید سلول های استخوانی، اگر شما هفته ای دو روز و به مدت یک سال ورزش کنید، تراکم استخوانی شما به جای تنزل که در خانم های یائسه که ورزش نمی کنند در حدود 2/5 درصد است، در حدود 10 درصد متراکم تر می شود. مناسب ترین ورزش ها برای این منظور عبارتند از پیاده روی، دوچرخه سواری، حرکات کششی، رقص و دو هسته و ژیمناستیک می باشند.

 

همچنین بخوانید: ویتامین های ضروری برای استخوان ها و مفاصل

 

آیا می دانستید ؟!

مواد معدنی استخوان های همه زنان پس از یائسگی مقداری کم می شود که البته مقدار آن در هر فردی با دیگری تفاوت دارد. پوکی استخوان بر اثر از دست رفتن مواد معدنی رخ می دهد، در نتیجه استخوان ها ترد و شکننده می شوند و بیشتر در معرض شکستگی قرار می گیرند. بیشترین شکستگی های استخوانی در مهره ها، استخوان لگن و مچ دست ایجاد می شود.

اصلی ترین عامل ایجاد پوکی استخوان وراثت است، اما عوامل دیگری نظیر کشیدن سیگار، نرسیدن کلسیم کافی به بدن، روش های زندگی کم تحرک و کمبود استروژن نیز موثرند. که بعضی از این عوامل بر اثر یائسگی زودرس به وجود می آیند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر میوه سنجد را با خواص ترمیم شکستگی و ترک استخوان، درمان پوکی استخوان، غضروف‌ساز، ترمیم مفاصل، درمان کمردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0