topNotif

قلب و دستگاه گردش خون

1689 بازدید
14 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

نقش قلب در گردش خون چیست؟

قلب و دستگاه گردش خون :

حتما تاکنون شنیده اید که اسکیموها به حمله های قلبی دچار نمی شوند، زیرا رژیم غذایی آن ها سرشار از ماهی است. اما اسکیموها خیلی زود دچار کبودی و خونریزی می شوند و میزان ابتلای آن ها به خون ریزی های مغزی خیلی بیش تر است!

درد قلبی، نقص خونرسانی به عضله ی قلبی است که، در نتیجه ی انسداد یا تنگی یک یا چند رگ خونی قلب ایجاد می شود. این بیماری علائم مختلفی دارد از جمله احساس فشار در قفسه سینه، احساس سنگینی یا خفه شدن، درد در مرکز سینه که می تواند به فک پایین، پایین گردن، وسط شکم، گاهی سمت راست و پشت و با شیوع بیش تر به شانه و بازوی چپ انتشار یابد. امکان دارد این ناراحتی با اضطراب، غش یا نفخ همراه باشد.

درد قلبی در طی یا پس از فعالیت فیزیکی، پرخوری، یا فشار عصبی و گاهی در هوای خیلی سرد روی می دهد. حمله ها ممکن است نسبتا خفیف باشد و چند دقیقه طول بکشد یا شدیدتر و طولانی تر باشد، که این در صورت افتراق آن از حمله قلبی مشکل می شود.

علل حمله قلبی :

تصلب شرایین، بیماری های قلبی و بیماری های خاص دیگر نظیر پرکاری تیروئید و کم خونی شدید. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد اسپاسم شریانی نیز می تواند یکی از علل درد قلبی باشد.

اخطار : درد قلبی نیاز به تشخیص دارد زیرا ممکن است با ناراحتی هایی مانند سوء هاضمه، اضطراب، درد عضلانی یا استخوانی، اسپاسم مری، سنگ های صفراوی، اختلالات فشار خون و نامنظمی های ضربان قلب اشتباه شود.

 

همچنین بخوانید: تپش قلب و راه های درمان آن

 

درمان دردهای قلبی :

درمان استاندارد طبی معمولا برطرف کردن علائم با مسکن درد قلبی است. بیمار باید تغییراتی را در رژیم غذایی و روش زندگی خود اعمال کند، از جمله پرهیز از عواملی که موجب حمله ی قلبی می شوند. همچنین پیاده روی منظم و ورزش های تنفسی مفید است.

درمان دردهای قلبی با گیاهان :

به منظور پیشگیری یا به عنوان درمان ضمیمه بابونه، زالزالک، دم شیر، بشقابی، سنبل الطیب مصرف کنید. می توانید چند برگ اکلیل کوهی (رزماری) را به صورت جوشانده خیلی رقیق یا به صورت حمام پا استفاده کنید. عصاره این گیاه اگر بر روی پوست سر یا عضلات سفت شده، مخصوصا عضلات پشت گردن، ماساژ داده شود اثر تسکین دهنده خوبی دارد.

قلب و دستگاه گردش خون

قلب و دستگاه گردش خون

 

ضعف گردش خون :

این ناراحتی از علائم شایع و خفیف مانند سردی دست و پاها، سرمازدگی و سوزن سوزن شدن، تا وضعیت خطرناک تری به نام بیماری عروق محیطی یا بیماری انسداد عروق که با درد در اندام های تحتانی در طول شب یا در حین استراحت، بی حسی، عدم وجود نبض، رنگ پریدگی هنگام برخاستن، ترمیم بد جراحت ها، گرفتگی عضلات و تغییر رنگ در پاها همراه است، طیفی از علائم را شامل می شود.

پوست محل درگیر ممکن است صاف و براق شود، ناخن های پا ضخیم و بد شکل می شوند، ساق پاها سرد و خود پاها اغلب خشکند. انسداد بسیار شدید گردش خون می تواند منجر به ترومبوز وسیع (لخته شدن خون)، زخم های خارجی و حتی ابتلا به بیماری قانقاریا شود. شایع ترین مشکلات شدید متناوب است، که خستگی توام با دردی در عضلات پشت ساق یا کف پا در هنگام راه رفتن می باشد.

علل ضعف گردش خون :

عوامل ارثی، رژیم غذایی نامناسب، چربی خون بالا، سیگار کشیدن، ورزش ناکافی، اسپاسم های شریانی، چاقی، ضعف جداره ها و دریچه های عروق خونی، حتی در مواقع شدیدتر بیماری ممکن است با آرترواسکلروز، اختلالات کلیه و کبد، دیابت، آرتریت و آرتریواسکلروز همراه باشد.

درمان های گیاهی ضعف گردش خون:

مصرف زبان گنجشک، فلفل قرمز، قاصدک، زالزالک، گزنه، بابونه، زنجبیل، زرد چوبه توصیه می شود.

فراموش نکنیم :

مراقبت ها و ورزش در درمان اهمیت خاصی دارد، زیرا از احتقان وریدی پیشگیری می کند، یعنی در جمع شدن خون در یک محل ممانعت می کند و موجب رشد کلترال ها شاخه های عروقی جدید نیز می شود. مراقبت از پاها بسیار مهم است از پوشیدن کفش های تنگ بپرهیزید. از سرما و گرمای بیش از حد نیز اجتناب کنید. از پوشیدن لباس های تنگ بپرهیزید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

میوه نسترن را با خواص درمان تپش قلب، درمان نرمی استخوان، درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا، دفع سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا، رفع بوی بد بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0