topNotif

لاغری با چای سیاه

1584 بازدید
23 بهمن 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

آیا تناسب اندام و لاغری با چای سیاه امکان پذیر است؟

چای سیاه یکی از نوشیدنی های محبوب ایرانی ها می باشد. این چای در واقع از گیاهی به نام کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) تهیه می شود که سرشار از آنتی‌اکسیدان ها و مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم، سدیم، کافئین، تئوفیلین، کلروفیل و تانن است. این نوشیدنی باعث کنترل فشار خون، بهبود عملکرد هضم غذا، تصفیه خون و پیشگیری از سرطان می شود. اما آیا می دانید چای سیاه به کاهش وزن نیز کمک می کند؟ بله. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شد که مصرف چای سیاه به کنترل وزن کمک می کند. حال در این مقاله، این سوال را بررسی خواهیم کرد که آیا تناسب اندام و لاغری با چای سیاه امکان پذیر است؟

 

لاغری با چای سیاه

لاغری با چای سیاه

 

لاغری با چای سیاه

طبق آزمایشات انجام شده، کافئین ممکن است به کاهش وزن در مدت زمان طولانی کمک کند. برای کسانی که قهوه را دوست ندارند اما می خواهند از کافئین برای از کاهش وزن استفاده کنند، چای سیاه یک جایگزین عالی است. چای سیاه غنی از کافئین است که چربی را تخریب می کند و چربی انباشته شده در بدن را تجزیه می کند. همچنین، باعث افزایش قدرت سوزاندن چربی در طول ورزش و افزایش متابولیسم بدن می شود. به علاوه، کافئین دارای خاصیت دیورتیک (ادرارآور) است که می تواند کلیه ها را تحریک کرده و سموم بدن را دفع کند. در عین حال، کافئین همچنین می تواند روند هضم غذا را سریع تر کند.

علاوه بر کافئین، چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها یا پلی فنل ها هستند. فلاونوئیدهای اصلی در چای سبز کاتچین ها هستند که در اثر فرآوری بیشتر به فرم جدیدی از فلانویدها به نام تئافلاوین تبدیل می شود. این عنصر مصرف انرژی و سوزاندن کالری را تا حد بالایی افزایش می دهد. به دلیل وجود این عنصر، لاغری با چای سیاه امکان پذیر می شود.

 

همچنین بخوانید:  5 دمنوش (چای) لاغری که به کنترل و کاهش وزن کمک می کند

 

بهترین زمان برای نوشیدن چای سیاه جهت کاهش وزن

اگر شما می خواهید لاغری با چای سیاه را تجربه کنید، دو زمان ایده آل را از دست ندهید:

قبل از ورزش

کافئین غنی در چای سیاه، می تواند باعث تجزیه چربی شود. بهتر است در طول روز یا قبل از تمرین ورزشی، مقدار زیادی چای سیاه بنوشید تا اثر آن را ملاحظه کنید. نوشیدن چای سیاه قبل از فعالیت های فیزیکی نه تنها باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود بلکه، انرژی بسیاری در بدن تولید می کند.

یک ساعت بعد از غذا

یک پس از غذا، یک فنجان چای سیاه می تواند چربی را از بین ببرد. بعد از خوردن گوشت یا غذای چرب، نوشیدن یک فنجان چای، جذب چربی را کاهش می دهد. همچنین، نوشیدن چای بعد از غذا، اسید معده را رقیق می کند و بر عملکرد جذب ارگان های گوارشی تاثیر می گذارد. البته، نوشیدن چای سیاه بلافاصله پس از صرف غذا توصیه نمی شود زیرا، بر جذب پروتئین و آهن بدن تاثیر می گذارد. بهتر است چای سیاه را یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

لازم به ذکر است نوشیدن چای گرم به حل شدن کافئین کمک می کند بنابراین، تاثیر چای گرم برای کاهش چربی بدن و همین طور کاهش وزن، بیشتر از چای سرد است. پس اگر تصمیم به لاغری با چای سیاه را دارید بهتر است آن را گرم بنوشید.

افزایش چربی سوزی و لاغری با چای سیاه و زنجبیل

بهترین راه استفاده از چای سیاه برای کاهش وزن، استفاده از آن با ترکیب زنجبیل است. مخلوط چای سیاه و زنجبیل، کاهش وزن را سریعتر کرده و می تواند معده را گرم کند. ممکن است شما طعم چای سیاه و زنجبیل را دوست نداشته باشید. به همین منظور،  می توانید کمی عسل به چای اضافه کنید. مصرف روزانه یک فنجان چای زنجبیل و چای سیاه، هر صبح و عصر، نه تنها باعث لاغری می شود بلکه معده را گرم کرده و روده را پاکسازی می کند.

توجه: چای سیاه نباید جایگزین غذای اصلی شود، بلکه باید موثرترین و سالم ترین روش برای لاغری یعنی ورزش در کنار یک رژیم متعادل را در نظر بگیرید. همچنین، چای سیاه و زنجبیل طبیعت گرمی دارند بنابراین اگر گرم مزاج هستید، در مصرف چای سیاه و زنجبیل، اعتدال را رعایت کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای ارگانیک ایرانی را بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0