topNotif

لیست غذاهای پروتئین دار

2253 بازدید
29 دی 97
سمانه
,

چه مواد غذایی پروتئین دار هستند؟!

حتی اگر رژیم خاصی ندارید بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که شما را سالم و متعادل نگه دارند. مواد غذایی که دارای پروتئین بالا می باشند باعث سالم بودن بدن، فیت و متعادل بودنش می شوند، در ادامه لیستی از غذاهایی که پروتئین بالایی دارند را به شما معرفی می کنم. شناختن این غذاها باعث می شود از آن ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید که در نهایت باعث کاهش وزن می شود. لیست غذاهای پروتئین دار که در ادامه معرفی می شوند از لحاظ کربوهیدرات نیز در مقدار پایین می باشند که این خود نیز مزیتی برای این مواد غذایی است.

تخم مرغ، هر دانه تخم مرغ 6 گرم پروتئین و یک گرم کربوهیدرات دارد. تخم مرغ انتخابی عالی برای شروع روزتان است.

ماست یونانی، ماست یونانی را می توان به تنهایی یا همراه غذا استفاده کرد. ماست یونانی مقدار متناسبی چربی، مقدار بالایی فیبر و 12-15 گرم فیبر و 5 گرم کربوهیدرات دارد.

شیر، افراد زیادی وجود دارند که طرفدار شیر نیستند، که ترجیح می دهند شیر را در برنامه غذایی خود نداشته باشند. اما در هر بطری شیر 8 گرم پروتئین و 13 گرم کربوهیدرات وجود دارد.

بادام، آجیل ها یکی از بهترین انتخاب ها برای میان وعده هستند. آجیل ها از مقدار متعادلی پروتئین و کربوهیدرات برخوردار هستند. هر یک مشت بادام 6 گرم پروتئین و 1 گرم کربوهیدرات دارد.

لیست غذاهای پروتئین دار

لیست غذاهای پروتئین دار

کره بادام زمینی، بعضی ها علاقه مند هستند میوه های خود را آغشته به کره بادام زمینی کنند یا وعده های صبحانه خود را با کره بادام زمینی شروع کنند که انتخابی سالم است. بادام زمینی در بین آجیل ها از درصد پروتئین بالایی برخوردار است. یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی 4 گرم پروتئین دارد. گرچه کالری بالایی دارد اما 3.5 گرم کربوهیدرات در یک قاشق کره بادام زمینی وجود دارد.

پسته، پسته دارای کمترین کالری بین آجیل ها است. در هر 30 عدد پسته 3 گرم پروتئین، 5 گرم کربوهیدرات و مقدار خیلی کمی کالری وجود دارد که یک انتخاب عالی برای افرادی که در پی کاهش وزن هستند، است.

تخم کدو تنبل، تخم کدو تنبل را می توان به سالاد اضافه کرده و مصرف نمود. در یک قاشق غذاخوری تخم کدو تنبل 3 گرم پروتئین و کربوهیدرات وجود دارد، البته تخم کدو تنبل سرشار از امگا 3 و چربی های مفید نیز هست که از آن یک میان وعده عالی می سازد.

بادام هندی، اگرچه بادام هندی یکی از آجیل های گران قیمت است اما بسیار پرطرفدار و خوشمزه است. می توانید بادام هندی را به پنیر صبحانه خود اضافه کرده، مصرف نمایید. هر دانه بادام زمینی 5 گرم پروتئین و 9 گرم کربوهیدرات دارد.

 

همچنین بخوانید:  نقش پروتئین در پرورش اندام

 

گردو، گردو به خودی خود خیلی خوشمزه است همچنین آن را می توان به سالاد، صبحانه و اسموتی صبح اضافه کرد. هر دانه گردو 14.4 گرم پروتئین و 3 گرم کربوهیدرات دارد.

لوبیا سیاه، لوبیا سیاه سرشار از پروتئین گیاهی است همچنین آنتی اکسیدان و فیبر بالا نیز دارد.

باقلا، باقلا دارای فیبر بالا و کالری بسیار کم است. هر یک قاشق غذاخوری باقلا 7 گرم پروتئین و 16 گرم کربوهیدرات دارد. باقلا را می توان در غذاها یا به صورت سرخ کرده مصرف نمود.

نخود، نخود یکی دیگر از حبوبات سرشار از پروتئین است. هر نصف پیاله نخود 20 گرم پروتئین و 50 گرم کربوهیدرات پیچیده سرشار از فیبر دارد.

عدس، عدس سرشار از پروتئین گیاهی است. در یک نصف لیوان عدس 9 گرم پروتئین و 20 گرم کربوهیدرات وجود دارد. عدس دارای فیبر بالا هست که باعث کاهش قند و چربی خون می شود.

شیر سویا، شیر سویا سرشار از پروتئین است. هر لیوان شیر سویا دارای 8 گرم پروتئین و 3 گرم کربوهیدرات است.

مرغ، سینه مرغ دارای چربی بسیار کمی است، برای افرادی که تمایل به عضله سازی دارند یک انتخاب عالی است. ران مرغ دارای چربی بیشتری است که همین باعث آبدارتر بودن آن می شود. هر یک عدد سینه مرغ 31 گرم پروتئین دارد و جالب است بدانید کربوهیدرات سینه مرغ صفر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر آب پنیر را با خواص هضم بهتر غذا و کاهش وزن، ضد یبوست، درمان سلولیت، تنظیم فشارخون بالا، بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران، پیشگیری و درمان بواسیر و هموروئید، تقویت استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن، دفع مواد زائد بدن، دفع سنگ کلیه و صفرا، ضدالتهاب، کاهش علائم استرس و افسردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0