topNotif

روش تهیه ماسک های طبیعی برای تقویت مو در خانه

3351 بازدید
16 آبان 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

ماسک های طبیعی برای تقویت مو را در خانه درست کنید و از نرمی و لطافت موهای خود لذت ببرید

امروزه استفاده از ماسک های زیبایی و لوسیون های گیاهی در بین بسیاری از افراد متداول شده است. انواع ماسک های طبیعی و گیاهی، علاوه بر رفع مشکلات مو باعث حفظ لطافت، نرمی و سلامت موها شده و در مقایسه با محصولات شیمیایی عوارض آسیب زایی برای موها ندارند. اگر خواهان مو های پر پشت، درمان ریزش مو، افزایش درخشندگی و جلا دهی به موهای خود و همچنین، آشنایی با روش تهیه ماسک های طبیعی برای تقویت مو در خانه هستید، این مطلب را مطالعه نمایید.

ماسک های طبیعی برای تقویت مو

روغن زیتون برای موهای خشک

اگر دارای مو های خشک و شکننده هستید و در پی جلا دهی و تقویت موهای خود می باشید، این ماسک بهترین انتخاب شما می باشد.

روش آماده سازی: متناسب با طول و حجم مو های خود روغن زیتون را بر روی شعله گذاشته و آن را داغ کنید. سپس، اجازه دهید روغن داغ اندکی خنک شود. حال آن را با کمک پنبه به کف سر و تمام سطوح مو ها مالیده و با دستان خود، روغن داغ شده زیتون را ماساژ دهید. دقت کنید تمام مو ها و کف سر با روغن پوشانده شود. اکنون حوله ای را که نسبتا با آب داغ خیس شده، اما آب اضافی آن گرفته شده به سر ببندید و حدود 15 دقیقه صبر کنید. مجددا حوله را داغ کرده و بر روی سر خود قرار دهید. این دفعه با حوله داغ سر خود را ماساژ دهید، این گونه روغن های اضافی ماسک جذب حوله می شود و در انتها سر خود را با مقدار اندکی شامپو بشویید. شما می توانید از این دستورالعمل دو بار در ماه استفاده کنید.

 

ماسک های طبیعی برای تقویت مو

ماسک های طبیعی برای تقویت مو

 

ماءالشعیر برای طراوت مو

ماسک ماءالشعیر برای تقویت پیاز مو و نرم کردن مو های سر بسیار کاربرد دارد. این ماسک با تحریک فولیکول های مو سبب رشد مجدد موها می شود.

روش آماده سازی: یک قوطی ماءالشعیر را باز کرده و در هوای آزاد قرار دهید تا طعم آن عوض شده و دیگر گاز نداشته باشد. پس از شستشوی موهای خود با شامپو و خشک نمودن آن ها، موهای خود را با مایع ماءالشعیر بشویید و ماساژ دهید. سپس، سر خود را با پارچه یا حوله ببندید زمانی که موهای شما خشک شد بوی ماءالشعیر نیز از بین می رود و مو های با طراوت، نرم و خوش حالتی خواهید داشت.

ماسک سبزیجات برای تقویت مو

برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو ها، ماسک سبزیجات گزینه مناسبی است. این ماسک از عصاره کاهو، هویج و یونجه تهیه می شود که کاملا طبیعی بوده و ریشه مو را تغذیه می کند.

روش آماده سازی: عصاره کاهو، هویج و یونجه را با هم مخلوط کنید و شیره ای که به دست می آید را هر دو روز در میان مصرف کنید. استفاده منظم از این محلول برای پیشگیری از ریزش مو ها و تقویت آن ها بسیار مفید است.

روغن بادام تلخ برای جلوگیری ریزش موها

ماسک روغن بادام تلخ روش مناسبی برای تقویت مو ها و جلوگیری از ریزش آن ها می باشد.

روش آماده سازی: پس از حمام و شستشوی مو، روغن بادام تلخ را به اندازه مو هایی که دارید (بلند یا کوتاه) بر روی مو ها و پوست سر خود بریزید. سپس، مو هایتان را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید در انتها مو ها را در حوله یا پارچه ای قرار دهید و بگذارید ماسک روغن بادام تلخ جذب مو ها شود. این ماسک را هفته ای دو بار مصرف کنید تا مو های پر پشت و زیبایی داشته باشید.

بذر جعفری و رزماری برای تقویت فولیکول های مو

ماسک بذر جعفری و رزماری با تحریک فولیکول های مو و تغذیه ریشه مو سبب تقویت و رشد موها می شود.

روش آماده سازی: نصف فنجان رزماری تازه خرد شده و 4 قاشق چای خوری تخم جعفری را به یک فنجان آب جوش افزوده و خوب مخلوط کنید. حال اجازه دهید این مواد به مدت 20 دقیقه در آب باقی مانده تا خنک شوند. پس از خنک شدن آن را صاف کرده و پوست سر را به مایع بدست آمده آغشته و با یک حوله گرم بپوشانید. پس از گذشت یک ساعت، حوله را برداشته و بدون اینکه آن را با آب بشویید، اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند.

توجه: این دستور العمل ممکن است مناسب برخی از موها نبوده و باعث آلرژی شود، بنابراین بهتر است قبل از استفاده با یک متخصص زیبایی مشورت کنید.

 

همچنین بخوانید:  ماسک های طبیعی برای پوست های نرمال

 

روغن های ضروری برای تقویت و ضخیم شدن تارهای مو

ماساژ پوست سر با روغن های ضروری سبب افزایش گردش خون، تقویت فولیکول های مو، ترمیم موهای آسیب دیده، ضخیم شدن تارهای مو و افزایش طول آن می شود.

مواد لازم:

  • روغن هسته انگور 4 قاشق چای خوری
  • روغن آویشن 2 قطره
  • روغن چوب سرو 2 قطره
  • روغن جوجوبا نصف قاشق چای خوری
  • روغن اسطوخودوس 3 قطره
  • روغن رزماری 3 قطره
  • حوله گرم

روش آماده سازی: تمام روغن های مذکور را مخلوط کنید. سپس، پوست سر را به آرامی با این ترکیب ماساژ داده و موها را از ریشه تا انتهای مو با آن بپوشانید. حال سر را با یک حوله گرم به مدت 10 دقیقه پوشانده و در نهایت با شامپو بشویید.

چای سبز و عسل برای درخشان شدن مو

چای سبز برای مو بسیار مفید بوده و مشکلات مرتبط با آن برطرف می کند. همچنین، عسل خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین این ماسک باعث می شود موها قوی، سالم و درخشان داشته باشید.

 مواد لازم:

  • برگ چای سبز یک قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری
  • آب جوش یک لیوان

روش آماده سازی: برگ های چای سبز را درون یک کاسه ریخته و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. سپس، روغن نارگیل و عسل را به مخلوط قبلی افزوده و خوب هم بزنید. این ترکیب را پس از خنک شدن، بر روی مو و پوست سر مالش داده و بعد از گذشت 30 دقیقه، سر را بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بابونه را با خواص درمان مشکلات گوارشی، ترمیم زخم، درمان استرس و اضطراب، درمان بی خوابی، ضد التهاب و تسکین دردهای مفصلی، درمان بثورات پوستی،  ضد سرطان ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0