topNotif

ماسک های گیاهی صورت برای زیباتر شدن پوست و رفع آفتاب سوختگی

2651 بازدید
03 آذر 97
بهاره
,,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با بهترین ماسک های گیاهی صورت آشنا شوید

آیا هر روز که به آینه نگاه می کنید، پوست صورتتان خسته و تیره به نظر می آید؟ آیا می خواهید یک پوست درخشان و جوان داشته باشید؟ اگر پاسخ شما بله است، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. همه ما می خواهیم پوستی صاف، شفاف و در عین حال جوان داشته باشیم. پیشنهاد ما برای شما استفاده از کرم ها یا لوسیون های گران قیمت و خدمات مراکز پوست و زیبایی نیست بلکه تنها استفاده از گیاهان دارویی و مواد طبیعی است. استفاده از مواد طبیعی و گیاهی می تواند بسیار مفید باشد و با استفاده منظم، می تواند سطح پوست را صاف و درخشان کند. در ادامه، با روش تهیه بهترین ماسک های گیاهی صورت آشنا شوید، که می توانید بسته به نیازهای پوستی خود از آن ها استفاده کنید.

 

بهترین ماسک های گیاهی صورت

بهترین ماسک های گیاهی صورت

 

روش تهیه ماسک های گیاهی صورت

ماسک برگ نعنا، برگ ریحان، روغن اسطوخودوس و عسل

2 قطره روغن اسطوخودوس، یک فنجان برگ نعنا خرد شده، یک فنجان برگ ریحان خرد شده و حدود 2 قاشق غذاخوری عسل را باهم مخلوط کنید. سپس، این ماسک را برای مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید. اگر این ماسک حالت مایع داشته به حدی که روی پوست نمی نشیند، به مقدار مساوی از سایر مواد به جز روغن اسطوخودوس اضافه کنید. بعد گذشت 15 دقیقه صورت را با آب سرد و یا مالش یک تکه یخ روی صورت، بشویید.

خواص ماسک برگ نعنا، برگ ریحان، روغن اسطوخودوس و عسل

این یک ماسک عالی برای کسانی است که بیشتر وقت خود را زیر نور خورشید می گذرانند. این ماسک برای همه مشکلات پوستی قابل استفاده نیست، بلکه به منظور آفتاب سوختگی و پوست تیره در اثر آفتاب می باشد.

ماسک چریش، عسل و زردچوبه

2 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و 5 قاشق بزرگ برگ له شده گیاه چریش را با هم مخلوط کرده تا به شکل یک خمیر در بیاید. اگر برگ های تازه در دسترس نیست، می توانید 4 قاشق غذاخوری پودر برگ گیاه چریش را با آب گرم مخلوط کنید و مابقی مواد را به آن اضافه کنید. سپس این ماسک را روی صورت خود بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب بشویید.

خواص  ماسک چریش، عسل و زردچوبه

این می تواند اولین و بهترین ماسک صورت پیشنهادی ما باشد. با استفاده از برگ چریش، عسل که یک ضد التهاب بسیار عالی بوده و همچنین زردچوبه با خواص ضد عفونی کنندگی، ضد باکتری و ضد آکنه، می توانید یک ماسک بسیار مفید درست کنید. این مخلوط نه تنها سطح تیره یا برنزه شده پوست را از بین می برد، بلکه باعث کاهش خارش پوست نیز می شود. در عین حال، این ماسک خانگی به درمان سطوح التهابی کمک می کند بدون اینکه عوارض ناگواری، همانند بسیاری از ترکیبات شیمیایی، بر روی پوست ایجاد کند.

همچنین، این ماسک برای درمان راش پوستی موثر واقع می شود. عسل یک راه حل برای داشتن یک پوست صاف و مرطوب است و در عین حال این ماسک خانگی مانع از عفونت های قارچی و باکتریایی می شود. علاوه بر این به جلوگیری از خارش پوست کمک کند. چریش با هر نوع باکتری مبارزه می کند. زردچوبه همچنین سطوح پوست را پاکسازی می کند.

 

همچنین بخوانید: دستور ساخت انواع ماسک های طبیعی پوست

 

ماسک گیاه صبر زرد (آلوئه ورا)، پودر سیب زمینی و پودر جوانه گندم

نصف فنجان آب آلوئه ورا ، 4 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم و 4 قاشق غذاخوری پودر سیب زمینی را مخلوط کنید. در صورت لزوم، گلاب یا آب معمولی به آن اضافه کنید. این ماسک را در حدود 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب شستشو دهید. لازم به ذکر است که، شما می توانید آب آلوئه ورا را در خانه تهیه کنید یا آن را آماده خریداری کنید.

خواص ماسک گیاه صبر زرد (آلوئه ورا)، پودر سیب زمینی و پودر جوانه گندم

اگر سطح صورت شما پر از جوش های ریز سفید و سر سیاه است، برای حل این مشکل، شما نیاز به یک پاکسازی بسیار عمیق دارید. بدین منظور شما می توانید این ماسک صورت را امتحان کنید. زیرا، آلوئه ورا عمل آبرسانی به پوست صورت را تسریع کرده و رطوبت را به تمام سطح خلل و فرج پوست می رساند. پودر سیب زمینی به روشن شدن پوست و لطافت پوست کمک می کند. به علاوه پودر جوانه گندم باعث پاکسازی عمیق پوست می شود.

ماسک پودر برگ چریش، شیر و بلغور جو دوسر

4 قاشق غذاخوری پودر برگ چریش را در نصف لیوان شیر مخلوط کنید. سپس نصف فنجان بلغور جو دوسر را که یک ساعت در آب خیس خورده است را به آن اضافه کنید. در صورت سفت بودن مخلوط می توانید مجدد کمی شیر به آن اضافه کنید. حال این ماسک را برای 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس با آب گرم بشویید.

خواص ماسک پودر برگ چریش، شیر و بلغور جو دوسر

این یک ماسک صورت عالی برای افراد مبتلا به بثورات پوستی (راش پوستی) می باشد. این ماسک نه تنها جوش های پوستی را بهبود می بخشد بلکه انعطاف پذیری و لطافت پوست را در طول زمان فراهم می کند. این ماسک یکی از موثر ترین روش های طبیعی برای روشن کردن پوست است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب درجه یک را با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین،معطر و خوشبو کننده، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0