topNotif

مانع از بروز چین و چروک پوست خود بشوید

2202 بازدید
22 فروردین 97
سمانه

با مراقبه مانع از بروز چین و چروک پوست خود بشوید

همان طور که قبلا گفتم ناراحتی و غم و غصه نقش زیادی در بروز چین و چروک و شادابی صورت دارد، در این قسمت تمرینی را برای شما انتخاب کرده ام که موجب آرامش می شود. با تمرین مداوم آن مانع از بروز چین و چروک پوست خود بشوید و شادابی را به صورت تان بازگردانید.

تمرین مراقبه را روزی دو بار و هر بار به مدت یک ربع انجام دهید، اگر فرصت دو بار تمرین کردن را ندارید پس یک بار و آن هم قبل از خواب انجام دهید.

نکاتی قبل از انجام مراقبه :

  • افرادی که قادرند بر روی زمین بنشینند به حالت چهار زانو نشسته و یک بالش کوچک یا کوسن زیر نشیمنگاه قرار دهند و تمرین را شروع کنند.
  • افرادی که نمی توانند روی زمین بنشینید و یا در صورت نشستن پایشان درد گرفته و یا خواب می رود می توانند بر روی صندلی بنشینند آن گاه تمرین را شروع کنند.
  • لباس کاملا راحت و گشاد و یقه باز بپوشید.
  • ساعت تان را باز کنید و هر گونه زیورآلات از قبیل انگشتر، دستبند و گردن بند را باز کنید.
  • جوراب هایتان را در آورید.
  • چشم های تان را به آرامی و ملایمت ببندید.
مانع از بروز چین و چروک پوست خود بشوید

مانع از بروز چین و چروک پوست خود بشوید

تمرین 1

پس از نشستن در حالت مراقبه دست ها را بر روی زانوها بگذارید، ده بار نفس عمیق بکشید، حال توجه تان را به دم و بازدم معطوف کنید، هوای خنکی را که هنگام دم وارد مجرای بینی و سپس نای و ریه ها می شود را احساس کنید. پس از گردش هوا در ریه ها حالا نوبت بازدم است به هوای گرمی که ریه ها بالا آمده و از طریق دهان خارج می شود توجه کنید. پس از یک ربع از حالت مراقبه خارج شده و به رختخواب بروید پس از گذشت ده روز از انجام این تمرین به سراغ تمرین بعدی بروید.

توجه : برای اطلاع از زمان به هیچ وجه در وسط تمرین به ساعت نگاه نکنید بلکه قبل از تمرین ساعت را بر روی زمان 15 دقیقه تنظیم کنید تا پس از پایان زمان یاد شده ساعت زنگ بزند. از ساعت هایی که ملودی ظریفی دارند استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: غلبه بر بیماری ها با انرژی درمانی

 

تمرین 2

در حالت مراقبه بنشینید، دست ها را بر روی زانوها بگذارید، 10 بار نفس عمیق بکشید، حال همراه با جریان خنک هوا در هنگام دم آرامش را وارد بدن کرده و با هر بازدم قدری از افکار مزاحم، ناخواسته، اتفاقات نامطلوب ثبت شده در ذهن که عموما به خاطر وقایع اتفاق افتاده در طول روز است را همراه هوای گرم از دهان خارج کنید.

توجه : منظور از افکار ناخواسته و مزاحم، خاطراتی است که بار منفی داشته و در طول روز در ذهن نقش می بندند. پس از تبحر در انجام این تمرین هم می توانید به این مراقبه ادامه دهید و هم می توانید به سراغ تمرین بعدی بروید. یا این که یک هفته در میان تمرین 2 و 3 را انجام دهید.

تمرین 3

در حالت مراقبه بنشینید، دست ها را بر روی زانوها قرار دهید، 10 بار نفس عمیق بکشید حال پس از هر دم و باز دم یک بار جمله ی من آرام هستم را تکرار کنید، می توانید این جمله را با لحنی آرام و یا در درون خود تکرار کنید، پس از چندین بار از تکرار این جمله توجه خود را به صورت تان معطوف کنید ببینید آیا گرفتگی و انقباض در صورت از جمله اطراف چشم، ناحیه ابروها، پیشانی وجود دارد و در صورت وجود چنین انقباضاتی فقط کافیست عضلات آن ناحیه را شل کنید تا برطرف شود. سپس به ادامه تمرین و تکرار جمله ی فوق بپردازید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شمع وارمر 10 عددی را با بهترین کیفت ساخت، بدون رایحه، با شعله روشن و یکنواخت، بدون اشک و بدون دود در هنگام سوختن، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0