متناسب با سن خود آرایش کنید

1810 بازدید
24 مهر 97
بهاره
,,

اگر می خواهید آرایشتان خوب به نظر برسد متناسب با سن خود آرایش کنید

کارشناسان زیبایی می گویند آرایش تنها زمانی خوب به نظر می رسد که مطابق با سن افراد انجام شود. اگر فکر می کنید که رژ لب قرمز بسیار زیبا است و برای همه مناسب است، شاید این طرز فکر درست نباشد. بهترین آرایش آرایشی است، که با سن و شخصیت طرف هماهنگی داشته باشد. نوع آرایش یک نوجوان و یا دختری بیست ساله با یک زن میانسال تفاوت زیادی دارد. امروز، ما به شما مهمترین نکات آرایشی که مطابق با سن تان باشد و در عین حال زیبای چهره شما رو دوچندان کند، ارائه خواهیم داد.

متناسب با سن خود آرایش کنید

متناسب با سن خود آرایش کنید

آرایش مناسب برای نوجوانان

در نوجوانی شما می توانید انواع مختلف آرایش را انجام دهید. اما توصیه ما به شما این است که در این سن از سایه های روشن مانند نارنجی، صورتی و قرمز استفاده کنید و سعی کنید از سایه های تیره استفاده نکنید.

ترتیب آرایش مناسب برای نوجوانان

  • مرحله اول: ابتدا صورت خود را با شیر پاک کن تمیز کنید و سپس با آب بشویید و بعد از خشک کردن از یک کرم یا روغن مرطوب کننده بر روی پوست خود استفاده کنید.
  • مرحله دوم: اگر روی صورت شما لکه،کک و مک یا زخم وجود داشته باشد، باید پس از کرم مرطوب کننده از یک کرم پودر با پوشانندگی بالا استفاده کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله از یک سایه روشن صورتی در چشم استفاده کنید. پس از اعمال سایه چشم، برای کشیدن خط چشم از خط چشم مایع بهره ببرید. برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها، یک خط سفید نازک روی خط چشم سیاه بکشید و در انتها از ریمل استفاده کنید.
  • مرحله چهارم: یک رژ گونه صورتی یا هلویی، هماهنگ با رنگ سایه چشم انتخاب کنید و روی گونه ها پخش کنید.
  • مرحله پنجم: سعی کنید از رژ لب استفاده نکنید و تنها یک برق لب برای درخشش بیشتر بر روی لب ها بمالید.

نکات آرایشی

برای زدن سایه چشم از قلم مو استفاده کنید و تنها پشت پلک بزنید. اگر سایه اضافی زدید، آن را با کمک قلمو کم رنگ یا با یک اسفنج پاک کنید. خط چشم را می توان هم در بالا و هم در پایین چشم کشید. فقط توجه داشته باشید که در خط چشم، بیش از حد پهن نباشد.

 

همچنین بخوانید: نکاتی درباره آرایش متناسب

 

آرایش مناسب برای دختران بالای بیست سال

در این سن تمرکز اصلی روی زیبا تر کردن چهره است. به همین دلیل در این آرایش، به جای رنگ های روشن، از سایه های طبیعی و کمی تیره بهره می بریم.

ترتیب آرایش مناسب برای دختران بالای بیست سال

  • مرحله اول: ابتدا صورت خود را با شیر پاک کن تمیز کنید و سپس با آب بشویید و بعد از خشک کردن از یک کرم یا روغن مرطوب کننده بر روی پوست خود استفاده کنید.
  • مرحله دوم: کل صورت را با یک کرم پودر سبک و فاقد چربی بپوشانید.
  • مرحله سوم: در این سن، از سایه چشم هایی با رنگ های تیره از سیاه تا آبی همراه با سفید استفاده می کنیم. سعی کنید سایه ها محو باشند. در انتها ریمل را بزنید.
  • مرحله چهارم: اگر می خواهید. به جایی غیر محل کار خود بروید از یک پودر گونه برنزی بهره ببرید. برای محل کار از پودر گونه هلویی کاملا محو شده استفاده کنید.
  • مرحله پنجم: یک رژ لب براق از طیف صورتی تا هلویی بر روی لب های خود بزنید. دقت کنید رژ لب خود را خیلی بالا نبرید تا لب شما طبیعی تر و زیبا تر جلوه کند.

نکات آرایشی

از زدن سایه های سنگین اجتناب کنید. از کرم پودر های متناسب با نوع پوست (چرب، خشک و معمولی) استفاده کنید. از رنگ های لایت صورتی، قرمز یا هلویی برای رژ لب یا یک برق لب ساده استفاده کنید. کرم شب برای حفظ و شادابی پوست ، حذف چین و چروک و لکه ها بسیار مفید است.

آرایش مناسب برای زنان بالای سی سال

در این سن، زنان دوست دارند آرایش باعث افزایش حس اعتماد به نفس آن ها شود. فراموش نکنید برای این نوع آرایش اضافه کردن کمی زرق و برق ایجاد حس زیبایی بیشتر می کند.

ترتیب آرایش مناسب برای زنان بالای سی سال

  • مرحله اول: ابتدا صورت خود را با شیر پاک کن تمیز کنید و سپس با آب بشویید و بعد از خشک کردن از یک کرم یا روغن مرطوب کننده بر روی پوست خود استفاده کنید.
  • مرحله دوم: به کمک یک قلمو پهن کرم پودر متناسب با رنگ پوست را بر روی صورت پخش کنید.
  • مرحله سوم: برای سایه چشم، از رنگ های طلایی و آجریی استفاده کنید و سعی کنید در بخش انتهایی پلک از رنگ های تیره همچون سیاه، قهوه ای و آبی تیره بهره ببرید و نهایتا ریمل بزنید.
  • مرحله چهارم: متناسب با سایه از پودر گونه برنزی استفاده کنید.
  • مرحله پنجم: با استفاده خط لب، در حد بسیار کم به لب خود حجم دهید سپس متناسب با لباس و سایه چشم خود رژ لب را بزنید. اگر از سایه چشم طلایی یا اکیل دار استفاده کردید دیگر از برق لب استفاده نکنید.

نکات آرایشی

از کرم های حاوی ویتامین برای از بین چین و چروک و خطوط صورت، قبل از خواب استفاده کنید. حتما از کرم های ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و آسیب های پوستی استفاده کنید. اگر پوست شما چرب باشد، حتما از زیرساز های فاقد چربی استفاده کنید.

نکات ضروری در آرایش

  • در هنگام خرید کرم پایه یا زیر ساز، کرمی را انتخاب کنید که نه خیلی روشن و یا خیلی تیره باشد.
  • برای پوشاندن سیاهی دور چشم و لکه های قهوه ای از کرم های پوشاننده از طیف رنگی نارنجی و صورتی استفاده کنید.
  • برای آرایش شب سایه هایی با تنالیته برنزی و طلایی انتخاب مناسبی می تواند باشد.
  • برای خط چشم از نوع ژلی یا نیمه مایع آن استفاده کنید. خط چشم مدادی برای طراحی اولیه انتخاب خوبی است. برای خط چشم از رنگ های سیاه و قهوه ای تیره استفاده کنید.
  • برای رژ گونه ها حتما از حرکت دورانی برای محو کردن استفاده کنید.

رنگ های مرجانی، قهوه ای و صورتی پرکاربرد ترین رژ لب ها هستند. رنگ های قرمز، نارنجی و آلبالویی برای مراسم های خاص مناسب است. رژ لب کرم مناسب لب های کوچک است. رژ لب مات برای همه مناسب نیست چرا که احساس سنگینی و خشکی را بر روی لب ایجاد می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کرم ویتامینه و ضد لک هسته خرما را بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0