topNotif

محاسن و معایب توریست و مسافرت

4149 بازدید
29 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

محاسن و معایب توریست و مسافرت برای کشورهای مختلف چیست؟!

در این مطلب با محاسن و معایب مسافرت کردن و فرستادن یا دریافت توریست در کشورها آشنا می شوید.

محاسن :

– ایجاد اشتغال

اهمیت صنعت جهانگردی از نظر ایجاد درآمد و شغل مورد توجه کسانی که با نیروی کار این رشته آشنا نیستند قرار نمی گیرد. منابع انسانی یکی از مهمترین مساله هایی است که باید دست اندرکاران صنعت جهانگردی مورد توجه قرار دهند. صنعت جهانگردی بزرگترین سازمان یا نهاد به کارگیری نیروی انسانی است و در بسیاری از کشورها به صورت بزرگترین کارفرما در آمده است. در بسیاری از موارد صنعت جهانگردی در پرداخت دستمزد با سایر صنایعی که از تکنولوژی پیشرفته استفاده می کند به رقابت بر می خیزد.

جهانگردی موجب اشتغال مستقیم، شرکت هایی که به صورت مستقیم ایجاد شغل می کنند آن هایی هستند که کارکنانشان با جهانگردان در تماس هستند و به صورت مستقیم با تجربه های جهانگردی سر و کار دارند. مهمانخانه ها، مراکز اقامتی، شرکت های هواپیمایی، شرکت های کشتیرانی، قطارها، اتوبوس ها، سازمان خدمات جهانگردی، کارکنان مراکز تفریحی و فروشگاه هایی که در این بخش کار می کنند از جمله واحدهایی هستند که به صورت مستقیم ایجاد شغل می کنند. مشاغل غیر مستقیم، شرکت هایی که به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می کنند مواد و ملزومات مورد نیاز میهمان پذیرها را تامین می کنند، شرکت های ساختمانی که مهمانخانه ها و مراکز تفریحی و توریستی را می سازند، تولید کنندگان وسایل نقلیه و… جز این موارد است.

محاسن و معایب توریست و مسافرت

محاسن و معایب توریست و مسافرت

– تبادل فرهنگی

مسافرت به اماکن مختلف باعث آشنایی افراد با فرهنگ و زبان جدید می شود، همچنین افراد با مردمان آن کشور، غذاها، اماکن دیدنی، جشن ها، مراسمات و … آشنا خواهند شد.

– معرفی کشور خود به سایر ملل

ایران در کجای این جهان هستی قرار دارد؟ با سفر به کشورهای دیگر و داشتن دوستانی در خارج از کشور به نوعی فرهنگ، کشور و جامعه خود را نیز به دیگران معرفی می کنیم.

– ایجاد امنیت یا همان صلح و تفاهم

توریست و مسافرت معادل امنیت هستند. اولین موضوعی که قبل از اقدام به ذهن انسان خطور می کند امنیت است و این سوال برای مسافر پیش می آید که آیا کشور مقصد در امنیت قرار دارد؟ اگر همه چیز در امنیت باشد مسافر تصمیم به مسافرت می گیرد.

 

همچنین بخوانید: درباره آزمایش آلبومین چه می دانید؟

 

معایب :

– تضعیف فرهنگ سنتی

عموما در شهرها یا روستاهایی که مسافران زیادی به آنجا می روند این باور وجود دارد که فرهنگ سنتی مردم دستخوش فرهنگ توریست می شود. البته با آموش و تبلیغ مداوم و درست به مردم، آن ها تمام تلاش خود برای حفظ فرهنگ خود می کنند.

– شیوع بیماری های مسری

نمی توان به صرف گسترش بیماری و ترس از آن مسافرت را قطع کرد بلکه باید با رعایت اصول بهداشتی در جهت حفظ جان و سلامت مسافر کوشید و البته سازمان های مسئول در شهرهای مهم توریستی اقدامات پیشگیری را به عمل می آورند.

از علل گسترش جهانگردی می توان به ظهور و توسعه وسایل نقلیه، توسعه شهر نشینی، بهبود شرایط کار، توسعه ارتباطات، پیدایش دفاتر جهانگردی اشاره کرد. در این بین جاذبه هایی همچون دریاها، سواحل، جنگل ها، جاذبه های فرهنگی و تاریخی، جاذبه های اکوتوریستی کشورها را می توان به عنوان جاذبه های جهانگردی نام برد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن گل سرخ را با خواص نشاط آور، ضد تب، ضدعفونت، ضد اسپاسم، ضد ویروسی، مسهل صفرا، ضد یبوست، تقویت کننده لثه، پوست و روده ها و جلوگیری از ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0