محافظت از حیوانات خانگی در مقابل کک

1793 بازدید
13 آبان 97
سمانه

محافظت از حیوانات خانگی در مقابل کک

شناسایی  کک

برای رهایی از شر کک ها، ابتدا باید آنها را تشخیص دهید و تست شما مثبت شود:

  1. اندازه آنها از یک میلیمتر کوچک تر است.
  2. بدن آنها بدون بال و سخت است.
  3. رنگ آنها قهوه ای تیره است.
  4. پاهای پشتی بلندتر از پاهای جلویی هستند
  5. کک ها پرواز نمی کنند، آنها از روی حیوان میزبان به روی حیوان دیگر می پرند.

البته شما نمی خواهید که سگ و گربه شما کک داشته باشد ولی این را هم نمی خواهید که آفت کش های سمی در گردن آن ها آویزان باشد مخصوصا که تولید و دوراندازی این مواد می تواند محیط زیست را مورد تهدید قرار داده و برای سلامتی همگان خطرات طولانی مدتی را به ارمغان آورد. خوشبختانه جانشین های موثری برای این مواد وجود دارند.

محافظت از حیوانات خانگی در مقابل کک

محافظت از حیوانات خانگی در مقابل کک

آیا می دانید که:

تنها تعداد گلوبندهای ضد کک که در حیوانات مورد استفاده واقع شده و دور انداخته می شود، حدود 50 میلیون عدد در سال است که خود رقم بزرگی است. آفت کش ها در بعضی از گلوبندهای حیوانات تاثیر خود را به صورت صدمه دائم به سیستم اعصاب بروز می دهند. حیوان ماده شیمیایی را در سیستم خود جمع می کند تا این که بافت آن انباشته از سم گشته و حشره را فلج کند.

مواد موجود در گلوبندهای حیوانات در دراز مدت موجب آسیب های ریوی می شود، می تواند سرطان زا بوده و موجب صدمه به اعصاب و تغییر در حیوانات گردد که ممکن است موجب عیوب مادرزادی در سگ ها گردد.

 

همچنین بخوانید:  رایحه درمانی در دامپزشکی

 

جانشین هایی برای بعضی از گلوبندهای ضد کک

  • می توانید اسپری های روغن سیتروس را خریداری کرده و یا خودتان تهیه کنید. پوست پرتقال یا گریپ فروت را در مولینکس قرار داده و سپس با قدری آب به آرامی بجوشانید. بعد از خنک کردن با انگشت های خود لای موهای حیوانات خانگی خود بمالید. توجه داشته باشید که فقط از پوست میوه ها باید استفاده کرد زیرا آب میوه ها موها را به شدت چسبناک می کنند.
  • سعی کنید قدری خمیر مایه و سیر به غذای حیوانات خود اضافه کنید. کک ها از آن ها بدشان می آید.
  • از مواد حاوی متوپرین که از رشد حشرات با کشتن کرم آن ها جلوگیری می کند استفاده کنید.

جلوگیری از پیشرفت دوباره

گرچه حشره کش ها مانع از رشد لارو و حمله دوباره آنها می شوند، بهتر است تا از محصولات کنترل کک برای جلوگیری از ورود آنها به خانه نیز استفاده کرد. این محصولات ممکن است به شکل یک قرص که ماهی یکبار به حیوان داده می شود باشند، یا یک گردنبند که هر شش ماه یکبار تعویض می شود؛ یا داروی موضعی که روی پوست و یا دیگر نقاط بدن حیوان قرار می گیرد باشد. تنها از محصولاتی استفاده کنید که برچسب متناسب با نوع و سن حیوان شما را دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن درخت چای را با خواص ضد جوش و آکنه، درمان ریزش مو، درمان تاول و زخم، ایجاد لطافت و زیبایی در پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0