topNotif

محلول شوگرینگ چیست و چگونه می توان آن را استفاده کرد؟

2084 بازدید
26 اردیبهشت 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

شوگرینگ چیست !؟

روش کندن موها با استفاده از شوگرینگ ابتدا در مصر ابداع شد. در این روش با استفاده از شکر، چسبی ساخته می شود که بر روی پوست مالیده می شود. با کندن این چسبی موها نیز همراه با آن کنده می شوند.

نحوه تهیه شوگرینگ چگونه است !؟

مواد لازم برای ساختن شوگرینگ عبارتند از:

  • دو فنجان شکر
  • یک فنجان آب لیمو ترش
  • یک چهارم فنجان آب

طرز تهیه : شکر را در یک قابلمه بریزید، آب لیمو ترش و آب را به آن اضافه نمایید. قابلمه را بر روی شعله کم اجاق گذاشته و به طور پیوسته آن را به هم بزنید تا هنگامی که رنگ شکر به صورت قهوه ای تیره درآید. سپس این محلول را در ظروف پلاستیکی بریزید و اجازه دهید که سرد شود. سرد شدن محلول باید تا هنگامی صورت گیرد که درجه حرارت آن تقریبا مشابه درجه حرارت اتاق و یک کمی گرمتر از آن باشد. اکنون می توانید از این محلول چسبناک استفاده نمایید.

در هنگام استفاده از محلول شوگرینگ ابتدا کمی از آن را امتحان نمایید تا درجه حرارت آن زیاد بالا نباشد، اگر درجه حرارت این محلول بالا باشد به سادگی می تواند باعث سوختگی شود. اگر محلول شوگرینگ خیلی سرد شود و قوام مناسب خود را از دست دهد باید آن را در یک اجاق مایکروویو به مدت 10 تا 20 ثانیه قرار داد تا دوباره گرم شود.

محلول شوگرینگ چیست ؟

محلول شوگرینگ چیست ؟

آیا با مواد دیگری هم می توان محلول شوگرینگ را درست کرد !؟

بله می توان با استفاده از عسل نیز این محلول را درست کرد. برای ساختن آن باید از پنج قاشق عسل و یک قاشق آب لیمو ترش استفاده نمود. این مواد را به مدت 30 دقیقه در یک حرارت ملایم قرار دهید. سپس کمی گلیسیرین به آن اضافه نمایید.

نحوه عمل شوگرینگ چگونه است !؟

ابتدا چسب حاوی شکر را گرم نموده و به صورت لایه نازکی بر روی پوست و در مسیر رشد موها قرار می دهند. یک تکه نوار پارچه ای بر روی این چسب قرار داده می شود و سپس روی آن فشار وارد می شود. سپس با یک حرکت سریع این پارچه از روی پوست کنده می شود تا موها نیز همراه آن کنده شوند.

بر روی چه قسمت هایی از بدن می توان از شوگرینگ استفاده نمود !؟

عملا در تمام قسمت های بدن شامل ابرو ها، قسمت بالایی لب ها، زیر بغل، پاها، بازو ها و شکم می توان از روش شوگرینگ استفاده نمود.

 

همچنین بخوانید:  اثرات بند انداختن و استفاده از موچین بر روی پوست

 

بعد از کندن موها به روش شوگرینگ چقدر طول می کشد که دوباره موها ظاهر شوند!؟

معمولا بعد از کندن موها با استفاده از شوگرینگ حدود چهار تا شش هفته طول می کشد که دوباره موها پدیدار شوند که بستگی به میزان رشد موها دارد. موهایی که به روش شوگرینگ کنده می شوند از ریشه در آورده می شوند. استفاده مکرر از شوگرینگ می تواند باعث تضعیف شدن موها شود به طوری که در دفعات بعدی به صورت راحت تری کنده می شود.

آیا روش شوگرینگ دردناک است !؟

در بعضی از افراد احساس سوزش ایجاد می شود که می توان آن را با کندن یک نوار چسب از روی پوست مقایسه نمود. پوست ممکن است بعد از انجام شوگرینگ مدتی قرمز شود اما معمولا بعد از 24 ساعت این قرمزی از بین خواهد رفت.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن مورچه را با خواص توقف رشد موهای زائد، درمان وزوز گوش، تقویت پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ◇◇◇◇
    2 اردیبهشت 1401

    سلام من امتحان کردم ولی خیلی زود خشک میشه و به ظرف میچسبه بعد از ظروف پلاستیکی هم استفاده کردیم تا ریختیم تو ظرف پلاستیکی تا سرد شه اما صفت شد و به ظرف چسبید نتونستم ازش بهره ببرم دلیلش چیه؟؟

    • عطارک
      4 اردیبهشت 1401

      درود بر شما

      لطفا به نکات زیر توجه کنید:

      *در ابتدا نسبت های مواد اولیه را چک کنید؛ شاید میزان بیشتری شکر اضافه کرده باشید.
      *ممکن است بیش از حد به مواد حرارت داده باشید. تا هنگامی که رنگ شکر به رنگ قهوه ای تیره درآید، روی حرارت بماند.
      *سرد شدن محلول باید تا هنگامی صورت گیرد که درجه حرارت آن تقریبا مشابه درجه حرارت اتاق و یک کمی گرمتر از آن باشد.
      *اگر محلول شوگرینگ خیلی سرد شود و قوام مناسب خود را از دست دهد باید آن را در یک اجاق مایکروویو به مدت 10 تا 20 ثانیه قرار داد تا دوباره گرم شود.

0