topNotif

مراقبت های پرستاری از بیماران در آستانه مرگ

1684 بازدید
02 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

آخرین مرحله بیماری نهایی :

آخرین مرحله بیماری نهایی، به لحاظ عاطفی و جسمی برای افراد خانواده و سایر مراقبین اضطراب آور است. اگر فرد در حال مرگ هوشیار و آگاه باشد ممکن است بتواند در مراقبت و کمک به انجام طرح های معمول مانند شست و شو، اطمینان از دریافت کافی مایع و ارزیابی میزان بهبود درد، شرکت کند. چهره های آشنا و محیط اطمینان بخش، محیط راحتی را برای فرد در حال مرگ فراهم می کند. بسیاری از افراد می خواهند در خانه بمیرند و در نتیجه برای این گونه افراد سرویس های مراقبتی پرستاری و آسایشگاهی به گونه ای تنظیم می شود که کار مراقبتی و حمایتی خانواده را در منزل انجام دهند. با نزدیک شدن مرگ، ممکن است فرد در حال مرگ زمان بیشتری را در خواب بگذراند.

در طی آخرین مرحله بیماری نهایی، درمان دارویی بازنگری می شود و می توان تجویز داروهایی را که به آن ها نیاز نیست قطع کرد. اما حتی در صورتی که به نظر برسد داروهای ضد درد موثر نیست، تجویز آن ها ادامه می یابد زیرا ممکن است بیمار هنوز کمی احساس ناراحتی کند.

بهبود بخشیدن علائم در یک فرد مبتلا به بیماری نهایی :

علائم خاصی در طی مراحل نهایی بیماری نهایی تجربه می شوند. شایع ترین آن ها درد، دهان خشک، تنگی نفس، تهوع و اضطراب هستند. معمولا می توان این علائم را با استفاده از دارو با درمان های تکمیلی بهبود بخشید که برای انجام آن ها نیاز به افراد حرفه ای ضروری می باشد. همچنین راه های عملی وجود دارند که توسط مراقبین انجام می شود تا فرد تا حد ممکن راحت باشد.

مراقبت های پرستاری از بیماران در آستانه مرگ

مراقبت های پرستاری از بیماران در آستانه مرگ

تسکین درد یکی از این اقدامات است :

در اکثر افراد می توان در منزل یا بیمارستان و آسایشگاه، درد را به صورتی موثر با استفاده از ضد دردهای خوراکی و تزریقی مانند مرفین بهبود بخشید. می توان ضد دردها را به صورت تزریق مداوم با استفاده از سرنگ پمپی قابل حمل تجویز کرد.

درمان دهان خشک :

اگر فرد نتواند به میزان کافی آب بنوشد، اغلب خشکی لب ها و زبان ایجاد می شود. شما می توانید به نگهداری رطوبت دهان فرد با تجویز دهان شویه ها و مسواک منظم دندان ها کمک کنید. آناناس تازه یا کنسرو شده برای درمان زبان خشک بسیار موثر است. حتی می توانید به صورت منظم پوشش نازکی از ژل روغنی را بر روی لب ها بمالید تا از خشکی لب ها و زخم آن ها و ترک خوردن پوست جلوگیری کنید.

به حداقل رساندن اضطراب :

درمان های تکمیلی مانند کاردرمانی و ماساژ، روش های موثری برای بهبود اضطراب و ناراحتی هستند. ماساژ ملایم می تواند موجب آزادسازی اندورفین ها شود که ضد درد های طبیعی بدن هستند. هم چنین لمس کردن موجب ایجاد احساس راحتی و هم دردی می شود. ماساژ پا می تواند به راحت شدن، بهبود استرس و ایجاد خواب کمک کند. با استفاده از روغن ماساژ یا محلول بدن، فشار ملایمی بر کف هر پا با استفاده از شصت یا برجستگی های بند انگشت وارد کنید.

 

همچنین بخوانید:  در مرگ مغزی چه کاری باید کرد ؟

 

بهبود تنگی نفس :

تنگی نفس شدید برای فرد بیمار و خانواده او هشدار به شمار می رود. قرار دادن فرد در وضعیت راحت و تجویز مداوم یا متناوب اکسیژن از طریق ماسک صورت به بهبود تنگی نفس کمک می کند. از یک پنکه الکتریکی قابل حمل به منظور ایجاد گردش هوا در اتاق استفاده کنید.

پیشگیری از تهوع :

در حدود نیمی از افرادی که مبتلا به بیماری نهایی هستند احساس تهوع می کنند که ممکن است منجر به استفراغ و از دست دادن اشتها شود. این علایم را می توان با داروهای تجویز شده ضد تهوع توسط پزشک و دادن غذاهای سبک مثل سوپ و مایعات غذایی بهبود بخشید. تا حد امکان بوی غذا را در محیط خنثی نمایید تا منجر به افزایش تهوع نشود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون تقويت اعصاب را با خواص تقويت اعصاب، آرامبخش، ضد استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0