topNotif

مراقبت و نگهداری صحیح از مو

1727 بازدید
05 فروردین 97
سمانه

مراقبت و نگهداری صحیح از مو

دوش گرفتن با آب داغ باعث سفید شدن مو می شود. یکی از علت های موخوره کمبود آهک در بدن می باشد. کمبود آهن و روی و ب1 باعث ریزش مو می گردد. سلنیوم برای معالجه و جلوگیری از شوره سر مفید است. مصرف مواد غذایی که در آن ها گوگرد وجود دارد باعث شفافیت مو می گردد، هم چنین از ریزش آن جلوگیری می کند. مالیدن لوسیون ها و شامپوهای گوگرد دار به سر باعث سفید شدن مو می گردد.

منگنز از سفید شدن مو جلوگیری می کند. ید برای رشد و نمو و روییدن مو لازم است. کسانی که ریزش مو دارند صبحانه گوجه فرنگی، تخم مرغ، شیر و پنیر استفاده کنند. برای سالم ماندن مو نیاز به ویتامین ب2 می باشد و کمبود آن باعث شوره و ریزش مو می گردد جهت تقویت آن در برنامه غذایی خود از جگر، ماهی و دیگر موادی که حاوی ویتامین ب2 می باشند استفاده کنید مخصوصا جوانه گندم و خرما هر روز صبح میل شود. شست و شو با آب ماست به خاطر داشتن ویتامین ب از ریزش مو جلوگیری می کند و ویتامین ب2 رشد و ترمیم موها را آسان می کند.

اهمیت ویتامین ها در سلامت مو

ویتامین های ب5 ضد چربی مو هستند و باعث زیبایی موها می گردد و بر عمر آن می افزاید و از سفید شدن مو جلوگیری می کند، برای این که بهتر بتوانیم از این ویتامین استفاده کنیم خوب است که هفته ای دو روز از حبوبات آب پز شده با حرارت ملایم استفاده گردد زیرا حرارت شدید باعث از بین رفتن ویتامین ب5 می گردد.

کمبود ویتامین ب6 باعث ریزش مو می شود، برای جبران کمبود آن باید از بادام زمینی، گردو، زرده تخم مرغ و لبنیات به عنوان صبحانه استفاده کرد. هفته ای یک روز صبحانه جگر میل کنید. همچنین کمبود ویتامین ب7 باعث طاسی سر می شود. ویتامین ب12 از سفید شدن مو جلوگیری می کند، این ویتامین در مواد گیاهی پیدا نمی شود، می تواند برای جبران این کمبود هفته ای دو روز جگر خورد. ویتامین ث باعث ریزش مو و ضعیف شدن آن می گردد.

مراقبت و نگهداری صحیح از مو

مراقبت و نگهداری صحیح از مو

یک سالاد که برای رشد مو مفید می باشد

جوانه گندم همراه گوجه فرنگی، جعفری و کمی آبغوره با غذا میل کنید. پنجاه گرم جوانه گندم را خرد نموده سپس با صد گرم روغن زیتون و صد گرم روغن نارگیل در یک شیشه ریخته به مدت چهارده روز در آفتاب بگذارید، آن گاه آن را صاف نموده چند ساعت قبل از حمام موها را با این روغن ماساژ دهند.

کمبود ویتامین ای و اف باعث ریزش مو می گردد، برای جبران آن ها صبح به عنوان صبحانه ده عدد بادام زمینی، ده عدد بادام، ده عدد پسته، بیست عدد فندق همراه مویز با یک لیوان شیر میل شود. ویتامین اچ از سفید شدن مو جلوگیری می کند، این ویتامین در قلوه، نخود، زرده تخم مرغ، جگر، مخمر آبجو موجود می باشد. برای جلوگیری از ریزش مو پنجاه گرم ارزن را در یک آب جوشانده سپس با آن جوشانده موها را ماساژ دهند.

 

همچنین بخوانید:  از موهای سر خود به خوبی مراقبت کنید

 

جلوگیری از رشد موی صورت :

برای جلوگیری از رشد موی صورت، خانم ها بعد از اصلاح آرد باقلا را با عرق رازیانه مخلوط کرده به مدت نیم ساعت روی پوست بگذارند. اگر برنج را به صورت کته که با آب سبوس آن تهیه شده است بخورند باعث می شود که موی آن ها دیر سفید شود. خوردن نان جو از سفید شدن مو جلوگیری می کند و خوردن جوانه سویا برای رشد مو مفید می باشد.

رفع شپش و شوره سر :

برای رفع شپش و شوره سر می توانید سر را با آب جوشانده شاهدانه بشویید. برای درمان شوره سر قهوه، روناس، دانه های خشخاش، نخود خام از هر کدام ده گرم آرد نموده با زرده تخم مرغ مخلوط نموده مانند حنا روی سر به مدت چند ساعت بگذارید سپس بشویید. برای تقویت و بلند شدن مو می توانید برگ کنجد را در آب جوشانده سپس موها را با آن ماساژ دهید.

جهت تقویت مو می توانید نخود را در عرق گزنه خیسانده، می گذاریم جوانه بزند سپس خشک کرده آسیاب نموده با تخم مرغ مخلوط کرده به صورت ضماد بگذارند و یا با روغن نخود موها را ماساژ دهند. برای تهیه روغن نخود، بعد از جوانه زدن نخود خیس خورده در گزنه، نخود را با روغن کنجد در مخلوط کن ریخته و با حرارت ملایم می گذاریم که آب اضافی آن تبخیر شود سپس با روغن موها را ماساژ دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تقویت مو را با خواص رفع خشکی موها، رفع وز شدن موها، نرمی و درخشندگی مو، تقویت مو، کمک به رشد مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0