مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو

4047 بازدید
14 خرداد 97
سمانه
,

مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو

موی شما نشانه‌ای از جوانی و زیبایی شماست و به گونه‌ای که شما آن را درست می کنید شخصیت خود را نشان می دهید. مو دارای طول، سبک و بافت های متفاوتی است. چنانچه شما موی بلند، موج دار، کوتاه، لخت، مجعد، براق و یا صاف داشته باشید باید از آن به خوبی مراقبت کنید.

زمانی که صحبت از مراقبت های مو می شود، چرب کردن منظم مو یک الزام است. انواع روغن وجود دارند که شما می توانید آنها را روی موهای خود به کار ببرید اما مشهورترین آنها روغن نارگیل است. روغن بسیار بکر نارگیل برای موی شما مزایای زیادی دارد. دارای خواص غنی از آنتی میکروبیال، اسید لاریک و اسیدهای چرب زنجیره متوسط می باشد. این روغن به تقویت مو، حالت دهی پوست سر و بهبود رشد مو کمک می کند.

همچنین این روغن کاملا طبیعی و چند منظوره غنی از ویتامین مواد معدنی و دیگر مواد مغذی می باشد که برای موهایتان سودمند است.

در اینجا مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو های تان آورده شده است:

1- درمان ریزش مو

به دلیل استفاده زیاد از ابزارهای حالت دهی و محصولاتی که شامل مواد شیمیایی مضر می باشند، ریزش مو نیز بسیار شایع شده است. اما با استفاده منظم از روغن نارگیل شما می توانید موهای خود را به فرمی خوب نگه دارید و از ریزش مو جلوگیری کنید. در واقع ماساژ دادن پوست سر با روغن نارگیل باعث افزایش جریان خون به فولیکول های مو شده، پوست سر را حالت می دهد و قدرت ریشه های مو را افزایش میدهد.

این به نوبه خود مانع از ریزش مو و تقویت ساقه مو می شود.

  1. موی خود را کاملا بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شود
  2. کمی روغن نارگیل بکر و ولرم را روی موهایتان قرار دهید
  3. موی خود را به آرامی تا پوست سر به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماساژ دهید
  4. پیش از این که موی خود را بشویید بگذارید حداقل ۳ ساعت روی موهای شما بماند
  5. موی خود را حداقل یک بار در هفته چرب کنید. اگر دارای موهای خشک هستید توصیه می شود، این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو2- بهبود موی آسیب دیده

روغن نارگیل یک پک کامل از مواد مغذی ای می باشد که به درمان موی آسیب دیده کمک می کند. این روغن به آسانی به درون ساقه مو نفوذ می کند و باعث می‌شود موی شما سالم باقی بماند و از ایجاد پوسته روی سطح هر رشته مو و آسیب دیدن آن جلوگیری می کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۰۳ که در ژورنال علوم آرایشی به چاپ رسید گزارش می کند که روغن نارگیل که تری گلیسیریدی از اسید لاریک (اسید چرب) است، دارای  پروتئین زیادی برای مو است و به دلیل وزن کم مولکولی اش و زنجیره‌های خطی مستقیمش می‌تواند به درون ساقه مو‌ نفوذ کند. این روغن به جلوگیری از آسیب دیدن مو کمک می کند.‌

  1. از روغن نارگیل ولرم برای ماساژ دادن پوست سر خود استفاده کنید آن را یک شب روی موهای خود قرار دهید. صبح روز بعد موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشورید. این کار را ۳ تا ۴ بار در هفته تکرار کنید
  2. به صورت متناوب ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم را با یک چهارم فنجان عسل ترکیب کنید. آنها را کاملا با هم مخلوط کنید، سپس آن را روی موی آسیب دیده خود قرار دهید. بگذارید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی مویتان باقی بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را برای یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

3- جلوگیری از شوره سر

شوره سر بسیار خجالت آور و آزاردهنده است، اما شما می توانید با استفاده از روغن نارگیل از شر آن راحت شوید. شوره سر می تواند به دلیل رشد بسیار زیاد مخمرها یا قارچ ها روی پوست سر به وجود آیند چرا که مشخصه و خواص ضد قارچ روغن نارگیل به حذف شوره سر کمک می کند. این روغن همچنین سطح خشک پوسته سر را مرطوب می‌کند و خارش آن را که یکی از نشانه های متداول شوره می باشد از بین می برد.

  1. ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با نصف آبلیمو قاطی کنید
  2. آن را روی پوسته سر خود بکشید و برای چند دقیقه ماساژ دهید
  3. یک کلاه حمام به سر کنید و اجازه دهید که آن مواد روی سرتان به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند
  4. موی خود را با یک شامپوی ملایم بشویید
  5. از این روش درمانی برای ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید

 

همچنین بخوانید: نکاتی در مورد رشد مو

 

4- از بین بردن شپش های سر

روغن نارگیل همچنین به دور نگه داشتن مو و پوست سر شما از شپش ها کمک می کند. ماهیت روغنی روغن نارگیل باعث می شود که شپش ها آزادانه نتوانند به اطراف حرکت کنند و از تکثیر آنها ممانعت به عمل می آورد. این روغن همچنین شپش را خاموش می کند و حتی آنها را از بین می برد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ که در ژورنال ملی امراض پوستی چاپ شده بود دریافت که روغن نارگیل نسبت به موارد درمانی شیمیایی مضر برای شپش ها تاثیر بیشتری دارد.

یک مطالعه دیگر که در ژورنال اروپایی امراض کودکان در سال ۲۰۱۰ به چاپ رسیده بود دریافت که یک اسپری شامل روغن نارگیل و روغن تخم رازیانه یک درمان موثر برای از بین بردن شپش هاست.

  1. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از روغن نارگیل را گرم کنید و کمی حنا به آن اضافه کنید
  2. این روغن را روی تمام سر خود اعمال کنید و پوسته سر خود را ماساژ دهید
  3. سر و موی خود را با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید یک شب روی سر شما باقی بماند
  4. روز بعد موی خود را با شامپو بشویید و بگذارید مویتان با هوا خشک شود
  5. آن را با یک شانه تمیز شانه بکشید
  6. از این روش درمانی برای ۵ روز در هفته استفاده کنید تا بتوانید شپش ها را ریشه کن کنید

5- تقویت مو

مو زمانی که به آن مواد مغذی کافی برسد رشد می کند، اگر چه مو از پروتئین ساخته شده است نیاز به کمی ویتامین و دیگر مواد ضروری دارد تا قوی باقی بماند.

ماساژ منظم سر با روغن نارگیل برای سلامت موی شما بسیار سودمند است. جدا از اینکه اینکار مواد مغذی را برای فولیکول‌های موی شما فراهم می آورد، گردش خون را به پوست سر شما بهبود می بخشد. این بدین معنی است که مواد مغذی بیشتری به شاخ های موی شما نفوذ می کنند.

  • روغن نارگیل را داغ روی ریشه های مو، پوست سر و موی خود پیش از اینکه به رختخواب بروید ماساژ دهید. صبح آن را بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
  • اگر موهای شما چرب است روغن نارگیل را با روغن کرچک به نسبت مساوی ترکیب کنید و همانطور که در بالا گفته شد از آن استفاده کنید

5- براق کردن مو

برای اینکه موی خود را براق کنید رساندن مواد مغذی به موی شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما می توانید ساقه های موی خود را با اعمال روغن نارگیل به طور منظم روی موهای خود، تغذیه کنید. این روغن همچنین به بازگردانی رطوبت به موهای آسیب دیده و خشک کمک می کند و موی شما را براق و سالم نگه می دارد.

  1. روغن نارگیل داغ را روی موهای خود از ریشه تا ساقه بگذارید
  2. برای چند دقیقه آن را ماساژ دهید سپس موهای خود را در یک کلاه حمام بپیچانید
  3. حداقل بگذارید ۳۰ دقیقه روی موی شما باقی بماند، در صورتیکه ممکن است آن را به مدت یک شب روی موی خود قرار دهید
  4. مو را با آب بشویید سپس شامپو بزنید و مانند همیشه از نرم کننده استفاده کنید
  5. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

6- رفع وز موهای فرفری

رفع وز و مدیریت موهای فرفری بسیار سخت است، اما به کمک روغن نارگیل شما به راحتی می توانید موهای فرفری خود را کنترل کنید.

موی فرفری نیاز به رطوبت بسیار زیادی دارد و روغن نارگیل نیز یک گزینه بسیار خوب است تا موهای شما را مرطوب نگه دارد. این روغن کمک می کند تا رطوبت در رشته‌های موی شما بماند و همچنین به موهای شما حالت می دهد.

  • روزهایی که موهای شما غیرقابل کنترل و وزوزی می‌شوند کمی روغن نارگیل روی کف دست خود بمالید و روی موها بکشید این باعث می شود که وز و فر موهای شما به سرعت بخوابد
  • به صورت منظم موی خود را با روغن نارگیل بسیار بکر ولرم ماساژ دهید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تقویت مو را با خواص رفع خشکی موها، رفع وز شدن موها، نرمی و درخشندگی مو، تقویت مو، کمک به رشد مو، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    21 دی 1401

    تا چه مدت باید استفاده کنیم؟؟

0