topNotif

مشکلات قلبی بعد از یائسگی

1621 بازدید
21 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

مشکلات قلبی بعد از یائسگی و راه های پیشگیری از آن

خطر ابتلا به بیماری های قلبی پس از دوران یائسگی کم کم اما بی تردید افزایش می یابد. این خطر با کشیدن سیگار، ورزش نکردن، سابقه مشکلات خانوادگی، تغذیه نامناسب و تنش عصبی افزایش می یابد.

گرفتگی رگ ها بیماری ای که در راه است

گرفتگی رگ ها یا همان سخت شدن شرایین از اصلی ترین بیماری های قلبی – عروقی است. این بیماری در نتیجه اکسید شدن چربی خون و رسوب آن در دیواره رگ ها به وجود می آید. دیواره ها رفته رفته دچار گرفتگی و در نهایت مانع گردش خون می شود، بسته شدن کامل رگ ها، ایجاد لخته خون و سکته قلبی را در پی دارد باید از همین حالا شروع کنید و جلوی این اتفاق را بگیرید.

ورزش دوست شماره یک

طبق آمار ارائه شده ورزش دایم و منظم خطر ابتلا به بیماری های قلبی، خطر بالا رفتن کلسترول و احتمال دچار شدن به سکته قلبی را پنجاه درصد کاهش می دهد. وقتی به پنجاه سالگی می رسید باید هفته ای سه روز و هر روز یک ساعت ورزش کنید. در شصت سالگی باید زمان آن را به 45 دقیقه کاهش دهید اما جلسات را به چهار یا پنج روز در هفته برسانید، نباید فشرده ورزش کنید اما حتما برنامه ریزی کنید که رفته رفته تعداد جلسات را افزایش دهید.

مشکلات قلبی بعد از یائسگیاز ساکنان جزیره کرت پیروی کنید

پایین بودن مشهود سطح بیماری های قلبی در میان اهالی جزیره کرت این انگیزه را در محققان به وجود آورد که عادت های غذایی آن ها را مورد بررسی قرار دهند. این ساکنان جزیره در حد بسیار کمی از محصولات حیوانی، کمی پنیر و اندکی تخم مرغ و مقدار بسیار نا چیزی گوشت استفاده می کردند. مواد غذایی آنان عبارت بود از حبوبات، پاستا، ماکارونی، برنج، نان گندم کامل، غلات، سبزی هایی نظیر سیر، خرفه که انواع بسیار خوب آن در جزیره موجود است، آب انگور قرمز، بلغور و مقدار زیادی صدف دریایی استفاده می کردند، پس شما نیز سعی کنید از این گیاهان و غذاها در رژیم غذایی هفتگی خود استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: یائسگی یا منوپوز در طب سنتی

 

آیا می دانستید !؟

زنان پیش از دوران یائسگی یک چهارم مردان به بیماری های قلبی دچار می شوند که علت اصلی آن مقاومت طبیعی بدن آنان به سبب وجود هورمون استروژن است که رگ ها را باز می کند و سطح کلسترول نوع بد را می کاهد. این مزیتی را که زنان از آن برخوردارند مدتی پس از توقف کار تخمدان ها کم کم ناپدید می شود. در حدود شصت سالگی آمار مشکلات قلبی مردان و زنان برابر است.

مکمل های غذایی در نگهداری وضعیت بدن تاثیری فوق العاده دارند، اسید فولیک و ویتامین ای که از دیواره شریان ها محافظت می کنند و اصلا سمی نیستند، منیزیم، پتاسیم، کوانزیم یا کیو 10، ویتامین آ، ویتامین ث و اسیدهای ضروری امگا 3 موادی بسیار مفیدند.

نکات کلیدی !

مصرف سیر برای قلب بسیار مفید است، خوردن یک یا دو حبه سیر در روز خطر ابتلا به سکته قلبی را 66 درصد کاهش می دهد. چای سبز یا سیاه سطح کلسترول را پایین می آورد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل نسترن را با خواص کاهش کلسترول، درمان دیابت، جلوگیری از روماتیسم، پیشگیری از بروز بیماری های قلبی، درمان مشکلات گوارشی، تنظیم فشارخون، بهبود گردش خون، رفع بوی بد بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0