topNotif

مصرف مکمل های غذایی در دوران یائسگی

1682 بازدید
16 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

اهمیت مصرف مکمل های غذایی در دوران یائسگی

فناوری جدید کشاورزی بسیاری از مواد غذایی مقوی در غذاهای ما را از بین برده است، یائسگی خود نیز باعث کاهش بعضی از آن ها می شود، پس ضروری است که برای جبران بعضی از مواد غذایی از مکمل ها استفاده کنیم اما سعی کنید که نوع سالم آن را به رژیم غذایی خود بیفزایید.

با پزشک خود مشورت کنید

مهم ترین نکته این است که سر خود مکمل تجویز نکنید، تنها با آزمایش خون می توانید به کمبود این موارد در بدن پی ببرید. پزشک می تواند با تعیین مقدار داروی مناسب، کمبود و نیاز بدن شما را جبران کند. اگر سیگار می کشید یا نوشیدنی های الکلی مصرف می کنید این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید، چون با توجه به آن ها، نیاز بدن شما به مقدار دارو بیشتر خواهد بود.

مکمل های ضد پیری

ویتامین آ : آنتی اکسیدانی است که باعث تقویت کیفیت پوست و سیستم دفاعی می شود، آسیب های سلولی را کاهش می دهد.

ویتامین ث : باعث تقویت دستگاه دفاعی بدن، کاهش استرس و خستگی، مقاومت در برابر سرطان، تقویت کلاژن سازی و کمک به جذب آهن و کلسیم می شود. همه زنان بالاتر از پنجاه سال باید روزانه دست کم یک میلی گرم مکمل مصرف کنند.

 

همچنین بخوانید:  تغییرات بدن در دوران یائسگی

 

روی : آنتی اکسیدانی فوق العاده است. باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن، محافظ پوست، استخوان ها و ژن ها می شود.

سلنیوم : اگر شما دخانیات یا مشروبات الکلی مصرف می کنید، این مکمل برای حفظ دندان هایتان ضروری است.

کلسیم : این مکمل باید همراه با منیزیم و در دفعات متناوب مصرف شود که از راه ادرار دفع نگردد.

ویتامین ای : این ویتامین با رادیکال های آزاد درگیر می شود و می تواند از مشکلات قلبی و انواع سرطان های خطرناک، مانند سرطان روده بزرگ جلوگیری به عمل آورد.

ویتامین کیو یا کوآنزیم کیو 10 : از سلول های عصبی محافظت می کند و از بیماری های لثه جلوگیری به عمل می آورد. در ضمن خاصیت آنتی اکسیدان دارد.

مصرف مکمل های غذایی در دوران یائسگی

مصرف مکمل های غذایی در دوران یائسگی

پلی فنل ها : معروف ترین نوع آن فلاونویدها هستند، به برکت وجود آن ها در گردش خون تاثیر ضد پیری آن ها قطعی است.

آیا می دانستید !؟

اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و امگا 6 از برترین مواد ضد پیری شناخته شده اند. اگر پوست شما خشک است، یا از فشار خون بالا، احساس ناراحتی می کنید و یا به عفونت های مزمن و ویروسی مانند تبخال دچار هستید این مکمل را مصرف کنید. اسیدهای چرب ضروری امگا 3 همواره باید همراه با ویتامین ای به مصرف  رسند تا در مقابل عوامل اکسید کننده محافظت شوند.

ماهی های روغنی مانند شاه ماهی، سالمون، ماهی تون، ساردین و ماهی کولی مانند کبد ماهی از منابع مهم این اسیدهای چرب هستند. اسیدهای چرب همچنین در پوست خارجی میگو به وفور یافت می شوند. شما همچنین می توانید با مصرف گل پامچال، روغن گل گاو زبان، تخم کدو یا کپسول ماهی های آب سرد نیاز بدن خود را به مکمل های غذایی تامین کنید.

نکات کلیدی !

شما روزانه به 400 الی 800 واحد ویتامین دی نیاز دارید. اگر مکمل غذایی مصرف می کنید ویتامین های مورد نیاز خود را از چند منبع به دست می آورید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه ملیس را با خواص تقویت قلب، تقویت سیستم عصبی، درمان سردردهای با منشا عصبی، درمان سرگیجه و میگرن، افزایش فشار خون، درمان بی خوابی، ازدیاد هوش و حافظه، درمان افسردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0