مصرف میوه در بارداری / 7 میوه مفید برای زنان باردار

3254 بازدید
08 فروردین 00
مروارید
,

مصرف میوه در بارداری / 7 میوه مفید برای زنان باردار

سبزیجات و میوه ها گزینه های مناسبی برای خانم های باردار هستند، زیرا بخشی از یک رژیم غذایی متعادل هستند و حاوی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های مهم می باشند مانند: ویتامین ث که برای سلامت استخوان های جنین، تولید کلاژن و بافت های پیوندی در بدن جنین مهم و ضروری می باشد. پتاسیم به تنظیم فشار خون کمک می کند و فولات که به کاهش خطر نقص لوله عصبی در نوزادان کمک می کند و وزن نوزاد تازه متولد شده را نیز بهبود می بخشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مصرف میوه در بارداری ، می توانید مقاله ما را بخوانید، پس با ما همراه باشید؛

 

مصرف میوه در بارداری / 7 میوه مفید برای زنان باردار

مصرف میوه در بارداری / 7 میوه مفید برای زنان باردار

 

7 میوه مفید برای زنان باردار

میوه ها گزینه خوبی برای افزودن به رژیم غذایی زن باردار هستند، زیرا طعم شیرینی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند، از جمله:

1. پرتقال

پرتغال حاوی آب است و همچنین سرشار از فولات است که هم برای مغز و هم برای اعصاب مهم می باشد و خوردن آن در دوران بارداری به کاهش خطر نقص لوله عصبی در نوزادان کمک می کند و سرشار از ویتامین ث است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و همچنین جذب آهن در بدن را بهبود می بخشد.

2. انبه

این میوه منبع غنی از ویتامین ث می باشد نیازهای بدن به ویتامین ث را 100٪ تامین می کند، همچنین انبه سرشار از ویتامین آ است و باید توجه داشت که کمبود ویتامین آ ممکن است در نوزاد باعث کاهش ایمنی و همچنین بسیاری از مشکلات بهداشتی شود.

3. سیب

سیب سرشار از فیبر غذایی، ویتامین آ، ویتامین ث و پتاسیم می باشد و سیب در دوران بارداری می تواند برای سلامتی جنین بسیار مفید باشد.

 

همچنین بخوانید: خوردن سیب در دوران بارداری چه مزیتی دارد؟

 

4. موز

موز یک وعده غذایی مناسب برای زنان باردار در هنگام احساس حالت تهوع می باشد و غنی از پتاسیم است که با از بین بردن نمک هایی که باعث نفخ بدن می شوند، به کاهش نفخ شکم ناشی از بارداری کمک می کند.

5. آووکادو

سرشار از فولات و ویتامین ب6 است. که برای سلامتی بافت ها و رشد مغز جنین مهم است و همچنین می تواند در کاهش تهوع صبحگاهی که در یک زن باردار اتفاق می افتد کمک کند. همچنین آووکادو با چربی های غیر اشباع جذب بسیاری از ویتامین ها ی موجود در میوه ها و سبزیجات را افزایش داده و احساس سیری را برای مدت طولانی تری افزایش می دهد.

6. لیمو 

بسیاری از خانم های باردار گزارش داده اند که با مصرف این میوه و یا نوشیدن لیموناد تهوعشان برطرف شده است. لیمو همچنین سرشار از ویتامین ث می باشد که به تحریک دستگاه گوارش و از بین بردن یبوست کمک می کند. البته مصرف لیمو سبب از بین رفتن مینای دندان می شود و توصیه می شود بعد از خوردن آن دهان و دندان شسته شود. 

 

مصرف میوه در بارداری / 7 میوه مفید برای زنان باردار

مصرف میوه در بارداری / 7 میوه مفید برای زنان باردار

                 

7. توت

انواع توت ها سرشار از کربوهیدرات، فیبر، فولات و ویتامین ث و همچنین مواد مغذی گیاهی مانند: فلاونوئیدها و آنتوسیانین می باشند. اگر شما مبتلا به دیابت حاملگی باشید، مصرف این میوه که حاوی کربوهیدرات های مفید است، بسیار توصیه می شود.

مقدار مصرف میوه ها برای زنان باردار

به یک زن باردار توصیه می شود روزانه دو وعده میوه، برابر با هر وعده یک قسمت میوه دریافت کند: یک سیب متوسط​​، 150 گرم کیوی، زردآلو یا هلو، یا یک فنجان میوه خرد شده یا کمپوت میوه یا دو قاشق چای خوری کشمش.

آیا ممکن است میوه هایی برای خانم های باردار مضر باشد؟

هیچ میوه خاصی وجود ندارد که برای سلامتی یک زن باردار مضر باشد و یا یک زن باردار باید از آن ها اجتناب کند، اما توجه به سهمیه های غذایی توصیه شده میوه ها مهم است، برخی از آن ها ممکن است حاوی قند و کالری زیادی باشند، به ویژه میوه های خشک و توصیه می شود، اگر می توانید میوه های ارگانیک بدست آورید، از آن ها اطمینان حاصل کنید که در معرض کودها و آفت کش های شیمیایی قرار نگرفته اند که بر کیفیت میوه تاثیر منفی گذاشته باشند.

 

همچنین بخوانید: فواید انجیر خشک برای زنان باردار

 

مصرف آب میوه در دوران بارداری

برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند آب میوه های طبیعی بخورند، اما لازم به ذکر است که آب میوه های غیر پاستوریزه ممکن است برای سلامتی یک زن باردار خطرناک باشد، زیرا این آب میوه ها ممکن است باعث لیستریوز شوند و لیستریا باعث ایجاد این مشکلات در آب میوه ها و غذاهای غیر پاستوریزه می شود، حتی اگر آن ها را به صورت سرد نگه داشته شود، بنابراین توصیه می شود که زنان باردار از آن ها کاملا اجتناب کنند، و آن ها می توانند انواع آب میوه هایی که تحت فرآیند پاستوریزاسیون قرار گرفته اند را مصرف کنند.

نکات مهم برای مصرف میوه ها در بارداری

توصیه می شود قبل از مصرف، آن ها را کاملا بشویید و میوه هایی که باید پوست آن ها را بگیرید نیز باید کاملا شسته شوند. به عنوان مثال، هندوانه یا خربزه باید قبل از برش آن را بشویید، زیرا باکتری ها در پوست خارجی آن وجود دارند همچنین توصیه می شود قسمت های آسیب دیده میوه را بگیرید، زیرا ممکن است باکتری ها در این قسمت ها تکثیر شده باشند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق نعنا دوآتیشه را با خواص تقویت کننده دستگاه گوارش، ضد اسهال، بادشکن، برطرف کننده ناراحتی معده، رفع دل درد و دلپیچه، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0