topNotif

معجزات قارچ کومبوجا (کامبوجیا)

2729 بازدید
30 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با معجزات قارچ کومبوجا (کامبوجیا) آشنا شویم

در این مطلب اطلاعاتی در مورد چای کومبوجا و خواص درمانی آن برای شما عزیزان گردآوری شده است.

کومبوجا نوعی چای تخمیری است که بیشتر آن را برای خواص درمانی‌اش می نوشند. در حال حاضر اطلاعات علمی کمی در مورد خواص و سالم بودن آن در دست است. کومبوجا به صورت تجارتی در بازار وجود دارد و می توان آن را از قارچ و باکتری های مربوط در منزل نیز کشت داد و تهیه نمود. کومبوجا اصولا حاصل همزیستی (استوباکتر) باکتری اسید استیک و یک یا تعداد بیشتری از قارچ هاست.

معجزات قارچ کومبوجا

معجزات قارچ کومبوجا

تاریخچه کومبوجا

آنچه در مورد کومبوجا ثبت شده مربوط به اواخر قرن نوزدهم در روسیه است. این محصول که در آنجا به نام کاجینی گریپ معروف است به معنی چای قارچ است.  در چین به این محصول چای قرمز گفته می شود، در ژاپن نیز محصول مشابهی وجود دارد که اصطلاحا به آن چای قرمز می گویند. البته در ژاپن محصول دیگری وجود دارد که از جلبک های دریایی تهیه می شود و به آن کومبوجا یا چای کلپ به معنی چای جلبک می گویند. بعضی نویسندگان معتقدند که کومبوجا در اصل مربوط به ژاپن یا چین است و گروهی عقیده دارند این لغت از نام دکتری کره ای در سال 415 پس از میلاد گرفته شده است.

ترکیبات مهم کومبوجا :

محصول تخمیرشده کومبوجا حاوی مجموعه ای از قارچ ها، باکتری ها، اسیدهای آلی، آنزیم های فعال، اسیدهای آمینه و پلی فنل ها تولیدشده به وسیله میکرو ارگانیزم هاست. محصولاتی که در منازل تولید می شود، معلوم نیست دقیقا حاوی چه موادی است چون باید نمونه آنها به آزمایشگاه فرستاده شود.

از دیگر موادی که از کومبوجا جدا شده است می توان اسید گلوکورونیک که به طور عادی در بدن سنتز می شود، الکل اتیلیک به میزان تا 0/5 درصد، اسیدهیالورونیک، کوندرویتین سولفات، هپارین و اسیدهای استیک، بوتیریک، گلوکورونیک، لاکتیک، مالیک، اگزالیک و اوزنیک را نام برد. با توجه به درصد بسیار کم الکل ایتلیک موجود در کومبوجا این محصول جز نوشیدنی های بدون الکل محسوب می شود.

 

همچنین بخوانید:  خواص نوشیدنی کامبوچا برای بدن

 

خواص و اثرات کومبوجا !

بعضی از تولیدکنندگان کومبوجا ادعا می کنند که دارای خواصی از جمله دفع سموم از بدن، بالا بردن انرژی مغز، افزایش قدرت دید، ترمیم مفاصل، بهبود وضعیت پوست، مقوی هضم و موارد دیگر است، گرچه تمامی موارد کاملا به اثبات نرسیده است. همچنین تحقیقاتی در مورد چای کومبوجا نشان داد که این محصول در مورد بی اشتهایی و چاقی دارای اثرات پایداری نیست. ادعای خاصیت هضم غذای کومبوجا ممکن است به اسیدهای ساده نسبتا زیادی که در آن وجود دارد ارتباط داشته باشد.

نکات قابل توجه !

برای تولید محلول کومبوجا، قارچ کومبوجا را در چای سیاه یا گاهی چای سبز به همراه مواد قندی یا مواد طعم دهنده دیگر کشت می دهند. کومبوجا شباهت زیادی به لایه کیک مانند دارد که گاهی به نام قارچ، مادر سرکه نامیده می شود. در حال حاضر در برخی کشورها از جمله آمریکا، استرالیا و آلمان کومبوجا به طور معمول استفاده می شود. مانند همه مواد خوراکی و دارویی.

برای جلوگیری از آلودگی کومبوجا باید در تهیه و نگهداری آن دقت کافی به عمل آید، این موضوع به خصوص در انواع خانگی دارای اهمیت بیشتر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سرکه انگبین عسلی را با خواص کاهش چربی خون، بازکننده عروق و ضد انسداد، مفید برای کبد و گوارش، درمان نفخ معده، مفید در درمان مشکلات گوارشی، مفید برای افراد دارای کبد چرب، مفید برای رفع عطش در فصل گرم، مفید برای افراد صفراوی مزاج، رفع سردرد، تعدیل طبع گرم، تقویت معده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0