topNotif

معجزه ایی به نام آلوئه ورا قسمت اول

2932 بازدید
03 بهمن 96
شقایق
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

در این مطلب با معجزه ایی به نام آلوئه ورا ، آشنا می شویم. (قسمت اول)

اثر بر روی مشکلات پوست :

ژل روشن و شفاف بخش درونی برگ های تازه به طور مشخص برای استعمال خارجی و برای تسکین بسیاری از ناراحتی های پوستی و به ویژه جهت التیام و بهبود آسیب های پوستی، بهبود زخم، ترک لب ها، عفونت های قارچی و زخم لثه استفاده می شود.

اسیدهای آمینه و ساپونین ارت اثر اعجاب انگیزی روی پوست دارند، در واقع به علت وجود ساپونین به عنوان یک پاک کننده عمل می کنند. آلوئـه ورا تسکین دهنده، خنک کننده پوست تحریک شده، ضد انگل و مفید برای گال (جرب) می باشد. باعث لطافت پوست شده و در رفع لک، جوش صورت یا آکنه، درمان کک و مک، خشکی پوست و چروک های پوست صورت موثر است. همچنین مطالعات اولیه نشان می دهد که ژل این گیاه به صورت موضعی قرن های زیادی است که برای درمان اختلالات پوستی مانند التهاب و حساسیت های پوستی، اگزما، کهیر، جوش های زیر پوستی ناشی از خارش و تحریک و بسیاری از بیماری های دیگر اثر بخش است، اما برخی تحقیقات از غیر موثر بودن آن در درمان حساسیت های پوستی خبر می دهند.

ژل آلوئه ورا طبی به صورت موضعی کاربرد دارد و باعث سرعت بهبود و کاهش سرایت امراض می گردد. این ماده روند درمان بسیاری از جراحات پوستی از جمله پاک کردن سطح زخم ها، بهبود سریع زخم ها، زخم های عفونی، یخ زدگی، بریدگی های جزئی، کوفتگی، خراشیدگی ها، زخم های کوچک و خفیف و سوزش های پوست، تاول ها، درمان نیش حشرات، رشد و تولید مجدد پوست در موارد سوختگی، آفتاب سوختگی، سوختگی درونی و بیرونی، سوختگی با اشعه، سوختگی در اثر حرارت، سوختگی های درجه 1 و 2، خراشیدگی ها، آکنه، میخچه پا، زخم های دهن، التهاب مخاط دهان و ورم لوزه ها، از بین رفتن پوست، تقویت ناخن، رفع ترک خوردگی پوست مخصوصا پاشنه پا، لوسیون پس از اصلاح، گزیدگی حشرات و پسوریازیس را تسریع و به سرعت تولید مسکن می کند.

این گیاه برای درمان کهیر می تواند موثر واقع شود، در طب سنتی نیز این گیاه به داروی ضدسرطان پوست مشهور شده است. گونه آلوئه ورا از سایر گونه ها درمان سنتی متداول تری برای سرطان پوست می باشد. نوشیدن آب آلوئه ورا قبل از غذا و یا مصرف ژل درمانی آن بعد از شستشوی صورت و بدن برای سلامت پوست مفید است.

 

معجزه ایی به نام آلوئه ورا قسمت اول

معجزه ایی به نام آلوئه ورا قسمت اول

 

رشد و ترمیم پوست !

استفاده از آلوئه ورا قدمتی طولانی دارد و به عنوان یک داروی موثر و درمان کننده اختلالات پوستی مطرح گردیده است. ژل آلوئـه ورا حاوی پلی ساکارید است که رشد و ترمیم پوست را تحریک می کند و تقریبا برای هر نوع ناراحتی پوستی که احتیاج به ترمیم و سفت شدن دارد می توان از آن استفاده کرد. آلوئه ورا در استعمال خارجی برای درمان برخی از تحریکات پوستی به کار می رود و دارای خواص آنتی بیوتیک و ضدعفونی کننده است که آن را یک ترکیب بسیار ارزشمند می سازد. حاوی فرآورده اکسیداسیونی کریستالی مفیدی است که نوسازی سلولها را تحریک و خواص شفابخش این چنینی ایجاد می کند.

التیام زخم و آسیب های پوستی !

از ژل آلوئه ورا برای درمان زخم های درونی و بیرونی نیز می توان استفاده کرد، ژل آلوئه ورا به عنوان یک داروی کمک های اولیه در منزل برای موارد فوق به کار می رود و جایگزین تعداد زیادی از محصولات کمک های اولیه مانند ایجاد نوار زخم بندی و اسپری های ضد باکتری می باشد.

بهترین نوع ژل شکلی است که از گیاه تازه گرفته شده باشد، بسیاری از افراد این گیاه را در گلدان های کوچک در منزل خود و یا حتی در آشپزخانه و یا محل مناسب دیگر نگهداری می کنند. به این دلیل که هر زمان به سبب کار در آشپزخانه بریدگی جزئی، زخم، سوختگی و یا تاول های ناشی از آب جوش ایجاد گردید، بلافاصله قطعه ای از برگ تازه گیاه را بریده و ژل آن را با چلاندن و فشار برگ روی موضع بریدگی و زخم بریزند، البته پس از اینکه محل زخم با آب و صابون خوب شسته و تمیز شده باشد تا عفونتی ایجاد نشود. ژل آلوئه ورا به سرعت خشک شده و مانند یک پانسمان خوب محل زخم را می پوشاند و به این ترتیب در عین حال موجب التیام زخم می شود و از ایجاد عفونت در زخم نیز جلوگیری می کند. تحقیقات ثابت کرده که زخم موش ها و سایر حیوانات به کمک آلوئه ورا بهبود شگفت آوری داشته است.

 

همچنین بخوانید:  چگونه نوشیدنی آلوئه ورا تهیه کنیم؟

 

برای التیام زخم ها شیرابه را روی زخم بمالید، وقتی که ژل بر روی زخم به کار می رود، به عنوان یک داروی بی حسی ضعیف عمل می کند و به تخفیف درد، ورم و خارش کمک می نماید. میزان جریان خون به نواحی زخم ها و فیبروبلاست ها (سلول های مبدا بافت همبندی ) را افزایش می دهد.

در بیمارانی که دچار خراشیدگی پوستی شدند، آلوئه ورا در مقایسه با مرهم ژلی اکسید پلی اتیلن بهبود پوست را تا 72 ساعت تسریع نمود. همچنین آلوئه ورا التیام زخم ها را در بیمارانی که دچار سرمازدگی شده بودند تسریع نمود. با این وجود حداقل با یک مطالعه می توان آلوئه ورا به عنوان یک روش درمانی استاندارد که بهبودی زخم را به میزان قابل توجهی به تاخیر می اندازد شناخت ( 83 روز در مقابل 53 روز ).

در خصوص مصرف ژل این گیاه توصیه شده که کاربرد موضعی آن بر روی زخم های جراحی مجاز نیست، چرا که بهبود زخم ها را به تاخیر می اندازد، این گیاه دارای هورمون ها و ترکیباتی است که بلافاصله زخم را ترمیم می کند. اگرچه ژلی که به شکل تازه از گیاه تهیه می شود بهترین ماده است، اما این ماده به صورت تجاری در شکل ژل ثابت شده نیز موجود است.

ژل بسیار سرد است و یک سد محافظ می سازد که برای التیام دهی و نگهداری رطوبت مفید است. به طور کلی چنین نتیجه گیری می شود که ژل گیاه در کیفیت و سرعت بهبود زخم نسبت به درمانهای رایج بسیار موثرتر و کم هزینه تر است. این عمل در اثر حضور آلوئه اکتین ب صورت می گیرد که باعث تحریک سیستم ایمنی می گردد. مطالعات نشان داده که این گیاه در تحریک بهبود زخم تز کرمهای سولفادیازین و اسید سالیسیلیک بسیار موثرتر شناخته شده و به همان اندازه سولفادیازین در کاهش شمار باکتریهای زخم موثر می باشد. همچنین این گیاه را برای بهبودی زخم حاصل از سرمازدگی موثر دانسته اند.

  قسمت دوم را بخوانید

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن آلوئه ورا را با خواص ضد جوش، ضد لک، سفید کننده و روشن کننده پوست، درمان حساسیت های پوستی و آفتاب سوختگی، ضدچروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0