topNotif

معجزه گوش دادن به دیگران

1772 بازدید
01 مهر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400
معجزه گوش دادن به دیگران

معجزه گوش دادن به دیگران

معجزه گوش دادن به دیگران ! مهارتی که معجزه می کند…

خوب گوش دادن در گفت و گوهای شغلی و یا اجتماعی می تواند به اندازه یادگیری هر مهارت دیگری برای شما مفید باشد. یکی از مهمترین ویژگی های یک رهبر این است که بتواند با سوال پرسیدن و به دقت گوش دادن به صحبت های طرف مقابل اطلاعات مورد نیازش را به دست بیاورد.

چهار کلید برای گوش دادن موثر

چهار عنصر برای گوش دادن موثر وجود دارد، اگر بتوانید بر آن ها تسلط پیدا کنید، بهره جذابیت شما به سرعت افزایش پیدا می کند.

1- با دقت گوش کنید:

بدون اینکه حرف های طرف مقابلتان را قطع کنید گوش بدهید. موقع گوش دادن کاملا سکوت کنید گویی در آن لحظه برای شما هیچ چیز مهمتر از آنچه دیگری می گوید نیست. اگر می خواهید با شما صحبت کنند به خصوص اگر در خانه هستید فورا همه فعالیت های دیگرتان را متوقف کنید و تمام توجه تان را روی آن صحبت ها متمرکز کنید. وقتی به صحبت های کسی مشتاقانه گوش داده می شود، تغییرات بیوشیمیایی در بدن آن شخص صورت می گیرد.

مغزش آندروفین را که داروی نشاط آور طبیعی است آزاد می کند و این باعث می شود شخص حس خوبی نسبت به خودش پیدا کند در نتیجه عزت نفسش بالا می رود و خودش را بیشتر دوست خواهد داشت و بالاتر از همه به دلیل توجه دقیقی که به او می کنید، شما را بیشتر دوست خواهد داشت و به شما بیشتر اعتماد می کند، همین پاداش فوق العاده ای است.

2- قبل از جواب دادن مکث کنید:

به جای اینکه تا طرف مقابل تان نفسی می کشد، شروع به صحبت کنید سه تا پنج ثانیه مکث کنید. اجازه دهید مدتی سکوت باشد، آرامش خودتان را حفظ کنید. وقتی مکث می کنید سه چیز اتفاق می افتد که همگی ارزشمندند. اول اینکه اگر طرف مقابل تان به خاطر این مکث کرده تا افکارش را قبل از ادامه صحبت جمع و جور کند، صحبت های او را قطع نمی کنید. دوم اینکه با این مکث به آن شخص می گویید چیزهایی که گفت برایتان مهم هستند و شما آن ها را به دقت مورد توجه قرار می دهید.

این مسئله ارزش شخصی گوینده را تقویت می کند و موجب می شود شما را فردی جذاب تر و باهوش تر ببینید و سوم اینکه این مکث به شما کمک می کند که واقعا به آن شخص گوش کنید نه تنها به آنچه که می گوید بلکه در سطح عمیق تری از ذهن به آنچه که مقصود و منظورش است.

 

همچنین بخوانید: حافظه شنیداری را بیشتر بشناسیم

 

3- برای روشن تر شدن موضوع سوال کنید:

هرگز فکر نکنید که با صحبت طرف مقابل تمام منظور او را فهمیده اید. در عوض به او کمک کنید تا درباره آخرین مطلبی که گفته یا سوالاتی مثل منظورت چیه؟ و… بپرسید. شخصی که به سوال جواب می دهد تحت کنترل کسی است که سوال می پرسد. وقتی شخصی در پاسخ به یک سوال صحبت می کند، صد در صد تمرکز و توجه اش روی صحبت هایش است و نمی تواند به چیز دیگری فکر کند.  او تحت کنترل شخص سوال کننده است.

4- برای فیدبک دادن به گفته های طرف مقابل آن ها را با کلمات خودتان دوباره بیان کنید:

این یک آزمایش واقعی برای گوش دادن موثر است و مدرکی است که نشان می دهد به جای گوش دادن تصنعی که امروزه بسیار متداول است واقعا به صحبت های طرف مقابل گوش می دهید.

چرا خانم ها شنونده های خیلی خوبی هستند؟

به طور کلی زن ها همیشه شنوندگان بسیار خوبی هستند. بر طبق عکس های ام آر آی موقعی که زن ها مشغول ارتباط برقرار کردن هستند، هفت مرکز از مغزشان درگیر است ولی در مردها تنها دو مرکز فعال است. مردها اغلب به زن ها با بی میلی گوش می دهند به خصوص اگر تلویزیون هم روشن باشد. این مسئله به این خاطر است که مردها تنها می توانند در آن واحد یک ورودی حسی را پردازش کنند. به عنوان مثال آن ها نمی توانند هم تلویزیون تماشا کنند و هم به شخص دیگری که مشغول صحبت است گوش کنند در حالی که زن ها می توانند حتی بیشتر از این را هم خیلی انجام بدهند.

بزرگترین خطایی که یک مرد در ارتباط با همسرش در زندگی می تواند مرتکب شود این است که وقتی همسرش دارد صحبت می کند، به حرف هایش گوش نکند. اگر می خواهید که دیگران را کاملا به خودتان جذب کنید باید در استفاده از تکنیک های گوش دادن مهارت پیدا کنید، به خصوص اگر  آقا هستید. یادگیری این مهارت کلیدی اگرچه در ابتدا عزم و اراده و انضباط زیادی می خواهد اما به مرور زمان بسیار راحت و غیر ارادی خواهد بود.

توجه داشته باشید منظور از گوش دادن در این مطلب به طوری است که فرد متقاعد بشود خودتان را کاملا درگیر حرف های آن ها کرده اید نه فقط گوشتان را در اختیار آن ها قرار داده اید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سداب را با خواص  درمان کم شنوایی، رفع گوش درد و عفونت گوش، رفع سرگیجه ناشی از مایع گوش، زیاد شدن عقل، درمان ام اس، صرع، کاهش تب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0