معرفی گیاه چندل و خواص آن

2677 بازدید
10 مهر 97
سمانه
,
معرفی گیاه چندل و خواص آن

معرفی گیاه چندل و خواص آن

معرفی گیاه چندل و خواص آن در طب سنتی

به فارسی در جنوب ایران که محل رویش این درخت است چندل گفته می شود که شبیه نام هندی آن است زیرا به هندی کندل گویند. درختی است بلند، چوب درون آن سیاه و خیلی سخت است و از تنه آن ریشه های هوایی موربی خارج می شوند. نکته جالب در این درخت این است که دانه های گیاه روی درخت مادر می روید و پس از آن که رشد کرده به صورت نهال درآمد از مادر جدا می شود و در باتلاق های زیر درخت می افتد و نشو و نما کرده به صورت درخت دیگری در می آید.

این درخت معمولا در باتلاق های آب شور مناطق حاره انتشار دارد. بومی آنام است و ظاهرا در جریان جنگل های اول جهانی به سواحل جنوب ایران وارد شده و کاشته شده است.

ترکیبات شیمیایی چندل را بشناسیم.

از نظر ترکیبات شیمیایی در پوست درخت و سایر قسمت های آن مقداری تانن وجود دارد که منشا خواص دارویی آن است.

 

همچنین بخوانید: گیاهان مفید برای بیماران دیابتی

 

خواص چندل را بدانیم.

در هند از پوست درخت به عنوان قابض و برای معالجه بیماری قند استفاده می شود. در برمه برای معالجه بیماری وجود خون در ادرار به کار می رود. در چین و ژاپن از جوشانده پوست آن به عنوان ضد اسهال خورده می شود. در هند و چین ریشه و پوست آن برای قطع خونریزی تجویز می شود.

از پوست درخت برای معالجه آنژین نیز استفاده می شود. در شبه جزیره مالایا جوشانده برگ های مسن و یا از پوست درخت برای تقویت در مواقع زایمان به زائو داده می شود. در عین حال خیلی کم از جوشانده ریشه را به بچه نیز می دهند.

توجه :

مصرف آن در موارد وضع حمل و همچنین به کودکان باید با احتیاط و با نظارت پزشک باشد و معمولا به کودکان کمتر از 2 سال داده نمی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ وشا را با خواص مقوی و انرژی زا، خلط آور و نرم کننده سینه، درمان برونشیت های مزمن، تنگی نفس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0