topNotif

مغز انسان چگونه کار می کند ؟

2468 بازدید
29 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

آیا می دانید مغز انسان چگونه کار می کند ؟

مغز انسان در جای خود و محل خود از نظر کار کرد و عمل و همچنین ساختمان و استعداد و دوام یکی از عجایب خلقت و شاهکاری است که نظیر آن تا به حال در صفحه ی وجود انسانی دیده نشده است. این ساختمان شگفت انگیز در عین حال که ظریفترین چیزهای روی زمین و زیبایی و نازک کاری آن در صفحه ی وجود انسانی بی نهایت زیبا و پر کار به نظر می رسد، بسیار بسیار محکم و غیر قابل فرسوده شدن است و کارهایی انجام می دهد که به طور قطع اکثر قریب به تمام افراد بشری از آن ها نمی توانند سر درآورند. برای توجه به این اسرار خیلی به جاست که به مطالب زیر که متکی به کشفیات اخیر علمی است با دقت، توجه نظر داشت :

تشکیلات مغز :

به طور خلاصه می توان گفت که تشکیلات مغز از سه قسمت تشکیل یافته است : فوقانی، وسط، تحتانی. در قسمت تحتانی مغز کارهای خودکار از قبیل جریان خون و تنفس انجام می شود و بطن های داخلی مغز و محور عقبی در آن است. مغز وسطی در عین حال که در وظیفه قسمت تحتانی دخالت دارد و در فرستادن پیام ها به مغز فوقانی دخیل است و در واقع هم جنبه ی ارتباطی دارد و هم جنبه ی فرستنده و روی چگونگی ساختمان مغز فوقانی تاثیر دارد، که اشخاص را با یکدیگر متفاوت جلوه می دهد.

مغز انسان چگونه کار می کند ؟

مغز انسان چگونه کار می کند ؟

مغز فوقانی در واقع مرکز قدرت دلیل و منطق پیش بینی فرد بشر است و در داخل آن نخاع شوکی به صورت لوله ای امتداد یافته، مثلا پس از انجام جنایت، این دستگاه است که فوری بدون هیچ معطلی متوجه به عقوبت آن می نماید و انسان را تکان داده و از خواب غفلت بیدار نموده و با یک دستگاه بسیار قوی اقسام شدائد و ناراحتی و حبس و زندان و ملامت و سرزنش مطلعین به عمل و یا دستگیری و کشته شدن خود را پیش بینی می کند.

 

همچنین بخوانید:  خواص هلیله سیاه

 

مغز انسان و حیوان چه تفاوتی با هم دارد ؟

در مغز فوقانی دو نوع ماده سفید و خاکستری قرار گرفته که ارتباط به بصل النخاع دارد و تفاوت بین انسان و حیوان همین مغز فوقانی می باشد. میمون و گوریل ها ثلث مغز فوقانی را دارا می باشند، بسیاری از اشخاص بدون اطلاع و از خسته شدن دستگاه مغز صحبت می دارند و گمان می کنند فعالیت و کار و مطالعه و دقت و کوشش وجد و جهد، مغز آن ها را خسته کرده است، در صورتی که دانشمندان بر این عقیده اند که هیچ عمل مکانیکی مثل اعمالی که از عضلات سر می زند به عهده مغز واگذار نشده و بیان نموده اند محال است مغز خسته بشود.

ظرفیت مغز عملا غیر قابل فرسوده شدن است.

پرده های مغز که پناهگاه افکار و خاطرات و تمام فعالیت های فکری و عقیده و مرام و قیود و پابست های انسانی است از عوامل اصلی سلول های ریز که تعداد آن ها از ده تا سیزده میلیارد متجاوز است، تشکیل یافته است. هر کدام از آن ها در نوع خود شبیه رگ های برگ درخت هستند و پیام های الکتریکی را به یکدیگر انتقال می دهند. تجربه علمی ثابت کرده که نابغه ترین فرد بشر فقط یک مقدار کوچکی از این ذخایر را مصرف نموده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سعد هندی را با خواص افزایش حافظه، برطرف کننده بوی دهان، اشتها آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0