مغناطیس درمانی و کاربردهای آن در طب فیزیکی

3301 بازدید
02 فروردین 97
سمانه

مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی و کاربردهای آن در طب فیزیکی

همان طور که می دانید آهن رباها دو قطب شمال و جنوب دارند. حالا می خواهیم ببینیم وقتی که این دو قطب را روی بدن می گذاریم تاثیر یکسانی دارند یا خیر. پزشک بنیانگذار هومیوپاتی به این تفاوت پی برده و دو نوع شیوه درمان با استفاده از این دو قطب آهن ربا برای دو نوع بیماری با عوارض کاملا متفاوت تهیه کرده بود. در همان زمان دانشمندان متوجه شدند که اگر آب را با قطب شمال آهن ربا مغناطیسی کنند، فعالیت باکتری های داخل آن خنثی می شد، در حالی که قطب جنوب آهن ربا عکس این کار را انجام می داد و باعث توسعه و تسریع فعالیت باکتری ها می شد.

در سال های اولی که مغناطیس درمانی به کار می رفت، نمی دانستند چرا یک قطعه آهن ربا در مورد یک بیماری هیچ کارایی ندارد، در حالی که قطب متضاد آن کاملا موثر عمل می کرد. تحقیقات بعدی نشان داد که قطب شمال آهن ربا برای درمان بیماری هایی موثر است که منشا آن ها عفونت باکتری ها است و قطب جنوب در تسکین انواع دردهاست.

به کارگیری نیروی قطب های آهن ربا 

برای به کار گیری نیروی قطب های آهن ربا برای بدن دو فرضیه وجود دارد. طبق فرضیه تک قطبی در هر زمان فقط باید از یک قطب آهن ربا استفاده شود، ولی طبق نظریه دو قطبی استفاده از هر دو قطب آهن ربا به طور همزمان برای درمان بیماری موثرتر است. فرضیه دو قطبی بهتر تایید شده و در حال حاضر به شکل متداولی اجرا می شود.

 

مغناطیس درمانی و کاربردهای آن در طب فیزیکی

مغناطیس درمانی و کاربردهای آن در طب فیزیکی

 

مغناطیس درمانی

از قطب های آهن ربا برای درمان موضعی و درمان عمومی می توانید استفاده کنید. در درمان موضعی قدرت مورد نظر مستقیما به سمت آسیب دیده بدن اعمال می شود. وقتی بیماری موضعی نیست و گسترده است باید از درمان عمومی استفاده کنید. در این حالت هر دو قطب آهن ربا با کف دست یا پا تماس می یابند. نیروی مغناطیسی از طریق کف دست و پا که انتهای اعصاب بدن به آن ها ختم می شود، فورا به تمام قسمت های بدن منتقل می شود.

اگر بیماری در نیمه بالای بدن است، آهن ربا باید در زیر کف دست قرار داده شوند و اگر در نیمه پایین بدن است آهن رباها باید در کف پا قرار داده شوند. تعداد دفعات و مدت زمان استفاده از آهن ربا بستگی به میزان وخامت بیماری دارد. خود بدن ما یک آهن ربا است و دارای قطب های آهن ربایی است و هنگام درمان، نیروی قطب شمال آهن ربا باید به قسمت راست بدن و نیروی قطب جنوب آهن ربا باید به نیمه پایین بدن اعمال شود.

درمان بیماری ها با مگنت تراپی 

قطب جنوب آهن ربا باعث تحریک و پیشبرد روند معالجه، رشد و فعالیت می شود. قطب شمال آهن ربا خاصیتی تسکین دهنده و آرام بخش دارد و عفونت را کاهش می دهد. وقتی با غده، سرطان یا عفونت مواجه می شوید، سعی نکنید آن ها را با به کار گیری قطب جنوب آهن ربا معالجه کنید. از آن جایی که قطب جنوب، رشد سلول ها را تحریک می کند، از طرفی هم می تواند باعث افزایش رشد یاخته های سرطانی، باکتری ها یا ویروس ها شود.

 

همچنین بخوانید: فواید جالب رایحه درمانی

 

آهن ربا بر کل بدن تاثیر می گذارد، ولی تاثیر آن بر جریان خون بیشتر است، چون که خون دارای آهن است. بیشتر آهن بدن در خون وجود دارد و مابقی آن در عضلات موجود است. در نتیجه به کارگیری آهن ربا باعث فعال شدن خون می شود. لذا فرآیند یونیزاسیون، تسریع و باعث جریان روان خون در بدن می شود. این امر باعث شادی سیستم بدن می شود و غده ها را فعال می کند، در نتیجه ترشحات آن ها نیز منظم می شود. آهن ربا روی سایر مایعات و مواد شیمیایی بدن نیز تاثیر دارد. آهن ربا می تواند بر میدان های مغناطیسی داخل بدن تاثیر بگذارد. این امر باعث ایجاد جریان برق می شود و کل بدن فعال می شود.

توصیه :

  • اطراف رحم زنان حامله نباید به این روش معالجه شود.
  • از آهن ربا در اطراف سینه افرادی که در بدنشان ضربان ساز نصب شده است، نباید استفاده کرد.
  • هر روز از آهن ربای قوی در اطراف سر، گردن، غدد یا اندام ها برای مدت طولانی استفاده نکنید.
  • از نزدیک کردن قطب های آهن ربا به قسمت های از بدن بیمار که باعث وخیم تر شدن آن ها می شود بپرهیزید.

به خاطر داشته باشید که می توانید هر بیماری را با آهن ربا درمان کنید. انجام این کار هیچ عوارض جانبی مضری ندارد، ولی وقتی عفونت های ناشی از باکتری در بدن شیوع دارد، نمی توانید آن ها را با مغناطیس درمانی معالجه کنید. باید دقت داشت که بعد از این درمان نباید از شکم بند و زانو بند و یا هر چیز سرد به مدت یک ساعت استفاده کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

حسن لبه را با خواص ضد سرفه های عفونی و خلط دار، پاکسازی سر از بلغم و رطوبت، دافع امواج منفی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0