مهارت برخورد با مشکلات قلبی

1531 بازدید
19 شهریور 97
سمانه

با مهارت برخورد با مشکلات قلبی آشنا شوید.

سکته قلبی به علت مسدود شدن یکی از شاخه های شریان کرنوی ایجاد می شود. قسمتی از عضله قلب که توسط شاخه بسته شده خون رسانی می شد از بین خواهد رفت. اگر این قسمت بزرگ باشد احتمال مرگ بسیار است اما در صورتی که این قسمت کوچک باشد بهبودی امکان پذیر است اما چون قسمتی از عضله قلب از بین می رود فعالیت قلب ضعیف می شود. برخی ممکن است چندین بار سکته کنند اما زنده باقی بمانند، ویژگی های سکته قلبی عبارت است از :

  • درد فشار دهنده ناگهانی در وسط سینه
  • ممکن است درد به دست ها، پشت یا گلو انتشار یابد
  • غش کردن
  • ریزش عرق شدید
  • نبض ضعیف و تند که ممکن است نامنظم بزند (نبض طبیعی حدود 60 تا 80 بار در دقیقه است)
  • تنگی نفس
  • ممکن است بی هوشی رخ دهد
  • ممکن است ایست قلبی هم ایجاد شود. از حرکت، نوشیدن و آشامیدن بیمار جلوگیری کنید.

مهارت های مقابله با سکته قلبی

در برخورد با بیماری که دچار سکته قلبی شده نکاتی همچون اگر بیمار هوشیار است او را در وضعیت نیمه نشسته قرار دهید، بیمار را آرام کرده و اطمینان خاطر بدهید، لباس بیمار را باز و دکمه ها و کمربند را آزاد و راحت کنید، نبض و تنفس بیمار را کنترل کنید، اگر بیمار بی هوش است او را در وضعیت ریکاوری قرار دهید. اگر ایست قلبی رخ داد ماساژ قلبی را شروع کنید.

مهارت برخورد با مشکلات قلبی

مهارت برخورد با مشکلات قلبی

اختلالات گردش خون

درد یا آنژین قفسه صدری یکی از علایم بیماری های قلبی است. این آنژین دردی است که از عضلات قلب نشات گرفته و وقتی ایجاد می شود که فرد بیمار بخواهد کاری انجام دهد که عضله قلب به اکسیژن و گلوکز بیشتری احتیاج دارد اما مقادیر کافی اکسیژن و گلوکز به عضله قلب نرسد. خون توسط شریان های کرونری به عضلات قلب می رسد. اگر یکی از این شریان ها کرونری به علت بیماری تصلب شرایین باریک شود، خون کافی به عضله قلب نرسیده و در نتیجه اکسیژن و گلوکز کافی به عضله نمی رسد. آنژین معمولا از این طریق ایجاد شده و همواره به دنبال انجام کار سخت یا واکنش های هیجانی شدید پدید می آید.

مشخصات آنژین عبارتند از:

  • درد فشار دهنده در وسط سینه
  • پخش شدن درد به دست ها به خصوص دست چپ و فک ها، شروع درد با انجام فعالیت ها می باشد
  • ممکن است تنگی نفس هم وجود داشته باشد
  • ممکن است رنگ پریدگی و کبودی لب ها نیز دیده شود

 

همچنین بخوانید:  اثرات مصرف ماهی بر قلب و عروق

 

مهارت چگونگی برخورد با آنژین (درد قلبی)

هدف از کمک در برخورد با این گونه بیماران، تلاش در کاهش کار قلب تا جای ممکن است. بنابراین باید نکاتی همانند به بیمار کمک کرده تا در یک وضعیت راحت بنشیند. از بیمار بپرسید آیا دارویی برای قلب مصرف می کند اگر دارو را دارد یک عدد زیر زبانش قرار دهید. دکمه های لباس بیمار را باز کرده تا به راحتی نفس بکشد. به بیمار آرامش بدهید. ببینید که آیا پس از یکی دو دقیقه درد او کم می شود یا خیر، اگر درد باقی باشد دیگر آنژین نیست بلکه سکته قلبی است و فوری او را به بیمارستان برسانید تا جانش را نجات دهید.

ایست قلبی

توقف قلب به طوری که هیچ ضربانی نداشته باشد را ایست قلبی گویند. ایست قلبی منجر به مرگ می شود مگر این که قلب دوباره به کار افتد. مشخصات ایست قلبی عبارتند از بیمار ناگهان به زمین افتاده و سریع از هوش می رود، هیچ حرکت تنفسی وجود ندار، پوست به رنگ خاکستری در می آید.

در برخورد با چنین بیمارانی باید مواردی همچون  دو بار تنفس دهان به دهان بدهید، ماساژ قلبی را شروع کنید، به ازای هر 15 بار ماساژ قلبی دو بار تنفس دهان به دهان بدهید این کار را تا رسیدن کمک انجام دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل نسترن را با خواص کاهش کلسترول، درمان دیابت، جلوگیری از روماتیسم، پیشگیری از بروز بیماری های قلبی، درمان مشکلات گوارشی، تنظیم فشارخون، بهبود گردش خون، رفع بوی بد بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0