مهارت رویارویی با شکستگی های استخوان

1482 بازدید
19 شهریور 97
سمانه
,

با مهارت رویارویی با شکستگی های استخوان آشنا شوید.

شکستگی دنده ها و استخوان جناق

ویژگی های این نوع شکستگی عبارت است از درد در هنگام نفس کشیدن، ممکن است به علت خونریزی داخلی از کبد یا ریه ها، بی قراری و شوک رخ دهد، یک زخم مکنده ممکن است روی سینه وجود داشته باشد، یک طرف سینه ممکن است در هنگام دم به سمت داخل رفته و هنگام بازدم به سمت خارج برود. مصدوم ممکن است در هنگام سرفه خون بالا بیاورد و اطراف دهانش کبود شود. ممکن است علایم خفگی ایجاد شود.

نحوه برخورد با این مصدوم به شرح زیر است.

دست را با یک آویز به تنه وصل کنید، مصدوم را به بیمارستان برسانید. اگر یک زخم مکنده وجود دارد باید فوری آن را ببندید، این زخم ها باعث می شوند که وقتی بیمار نفس می کشد ریه به خوبی از هوا پر نشود.

نحوه برخورد با مصدوم دارای زخم مکنده بر روی سینه به قرار زیر است.

  • مصدوم را تشویق به سرفه نمایید.
  • دست خود را روی سوراخ زخم قرار دهید.
  • برای بهتر بسته شدن سوراخ زخم یک دستمال تمیز با یک باند استریل روی زخم قرار دهید.
  • با یک ورقه پلاستیک روی پانسمان را بپوشانید و آن را با چسب بچسبانید.
  • دست را با آویز ببندید.
  • مصدوم را در وضعیت نیمه نشسته قرار دهید به طوری که به سمت ضایعه متمایل و خم شود.
  • اگر مصدوم بی هوش است او را در وضعیت ریکاوری قرار دهید.
مهارت رویارویی با شکستگی های استخوان

مهارت رویارویی با شکستگی های استخوان

شکستگی استخوان لگن

ویژگی های این نوع شکستگی عبارت است از : درد شدید در قسمت بالای استخوان ران، کمر یا کشاله ران، علایم وجود شوک، ممکن است به علت آسیب رسیدن به مثانه ادرار خونی شود. مصدوم قادر به ایستادن نیست. ممکن است مصدوم خیال کند که بدنش به دو قسمت بریده شده است.

نحوه برخورد با شکستگی لگن!

مصدوم را به پشت بخوابانید (زیر زانوهایش پتویی تا کرده قرار دهید)، دو عدد باند پهن به دور لگن او ببندید و محکم گره بزنید به طوری که گره هایش در طرف سالم لگن قرار داشته باشد. بین پاها بالشتک قرار دهید. پاها را در قسمت زانوها و مچ به هم وصل نمایید. اگر مصدوم دچار شوک شده آن را درمان کنید. مصدوم را در همین وضعیت به بیمارستان برسانید.

 

همچنین بخوانید: مهارت های خود را بشناسید

 

شکستگی زانو

ویژگی های این نوع شکستگی عبارت است از درد زانو، تورم شدید زانو، درد در هنگام راست کردن زانو، نحوه برخورد با این گونه مصدومین به شرح زیر است.

مصدوم را در وضعیت نیمه نشسته قرار دهید، به آرامی پای صدمه دیده را صاف کنید. پا را تا رسیدن به یک وضعیت راحت بالا بیاورید. یک بالشتک بزرگ نرم در زیر پا (از کفل تا پاشنه پا) قرار دهید. بالشتک های اضافی را در زیر حفره طبیعی زیر زانو قرار دهید. پای صدمه دیده را به یک آتل ببندید. مصدوم را به بیمارستان برسانید. هیچگاه روی زانو را باند نبندید.

گرفتگی عضله (کرامپ)

کرامپ یا گرفتگی عضله عبارت است از انقباض ناگهانی بدون اختیار و پایه یک عضله که معمولا بسیار دردناک است. شایع ترین عضله ای که ممکن است دچار گرفتگی شود عضلات ساق پاست. در بیشتر موارد علت کرامپ نامشخص است اما معمولا در شرایط هوای خیلی گرم و در حالی که فرد دچار ریزش عرق فراوان است، رخ می دهد. البته ممکن است در سرما نیز این مساله رخ دهد مانند وقتی کف پای فرد در حال شنا کردن در دریاست. اکثر کرامپ ها ظرف چند دقیقه بهبود می یابند اما درد آن بسیار شدید است. ویژگی های کرامپ عبارت است از درد، خم شدن بی اختیار انگشتان، برای تسکین کرامپ موارد زیر را اجرا کنید به آرامی مفاصلی که خم شده اند را صاف نمایید، اندام مبتلا را به آرامی ماساژ دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم خشخاش سرخ را با خواص مسکن و مخدر ضعیف، خواب آور و آرام بخش، مسکن سرفه های مقاوم و خلط آور، ضد سیاه سرفه و تب بر، تسکین دهنده دردهای سیاتیک و ضد یرقان، نرم کننده سینه و ضد نفس تنگی، نرم کننده و ضد التهاب، کاهنده ورم ها و ضد برونشیت، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0