topNotif

مهارت های مقابله با کمرویی

2090 بازدید
18 شهریور 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

با مهارت های مقابله با کمرویی آشنا شوید

کمرویی یعنی دستپاچه شدن در مقابل افراد و احساس ناراحتی کردن در حضور دیگران، نکته مهم در مورد کمرویی این است که بیشتر افراد این تجربه را به صورت مشترک دارند. در پژوهشی بیش از 80 درصد مردم اظهار کرده اند که کمرو هستند، تنها 7 درصد مردم ادعا کردند که هرگز کمرویی را تجربه نکرده اند، افراد کمرو می گویند که در برقراری مکالمات و حفظ تماس چشمی مشکل دارند و زمانی که می کوشند با فردی ارتباط برقرار کنند احساس ناراحتی می کنند.

علایم کمرویی چیست؟!

افراد کمرو علایم زیر را تجربه می کنند!

ناراحتی جسمی : معده درد، تپش قلب، تعریق و سرخ شدن.

خودآگاهی : افکار خود تحقیر کننده، نگرانی درباره ارزیابی منفی دیگران.

مهارت اجتماعی ضعیف : بازداری اجتماعی، دست و پا چلفتی.

افراد کمرو احتمالا با این عبارات موافق هستند.

در حضور افراد غریبه احساس ناراحتی می کنم. از نظر اجتماعی دست و پا چلفتی هستم. هنگام ملاقات با افراد جدید طبیعی بودن برایم سخت است. به توانایی های اجتماعی خود تردید دارم. در تعاملات اجتماعی احساس کمرویی می کنم. صحبت با غریبه ها برایم دشوار است.

مردم می گویند وقتی با افراد غریبه و افراد صاحب قدرت ملاقات دارند بیشتر احساس کمرویی می کنند. زیمباردو گزارش می دهد که احساس کمرویی در میان بیشتر شخصیت های تلویزیونی و سینمایی به ظاهر اجتماعی نیز رایج است. اگر هنوز احساس کمرویی می کنید خودتان را وادار کنید تا با کسب مهارت های مقابله ای خاص به صورت افرد اجتماعی در آیید.

مهارت های مقابله با کمرویی

مهارت های مقابله با کمرویی

چه مهارت هایی برای مقابله با کمرویی مفید و موثر هستند ؟!

مهارت مقابله ای 1 : نگرش به کمرویی به عنوان مشکلی قابل تغییر و تعدیل باشد.

مهارت مقابله ای 2 : آموختن دوست داشتن خود از طریق استفاده از تنهایی، کمرویی و دیگر ضعف های خود برای انجام کارهای خودکام بخش.

مهارت مقابله ای 3 : آغازگر بودن به این معنا که با تمام قوا برای تغییر شروع کنیم.

مهارت مقابله ای 4 : تکمیل مهارت های اجتماعی خود.

مهارت مقابله ای 5 : به کار بستن مهارت اجتماعی پاسخ دهنده بودن.

مهارت مقابله ای 6 : کنترل سبک تفکر خود.

مهارت مقابله ای 7 : بهبود مهارت های مکامله ای خود.

مهارت مقابله ای 8 : آموختن مهارت تحمل طردشدگی و کنار گذاشته شدن.

 

همچنین بخوانید: چگونه شخصیتی کم استرس داشته باشیم؟

 

برخی ارزیابی ها تایید کرده اند که افسردگی، خشم، اضطراب منجر به عزت نفس پایین می شود. این احساسات دقیقا احساساتی هستند که افراد تنها از آن رنج می برند. این افکار ناسازگارانه را با این باورها که هر چه بیشتر طرد شدگی را تحمل کنم می توانم با افراد زیادتری ملاقات کنم، بعضی از مردم از من خوششان می آید و برخی دیگر خوششان نمی آید اما وقتی تلاش خود را می کنم احساس می کنم کاری انجام داده ام و… را عوض کنید.

افراد تنها و کمرو به سختی طرد شدگی را تحمل می کنند. یکی از علت ها این است که افراد تنها و کمرو در مقایسه با افرادی که تنها نیستند برداشت متفاوتی از تعاملات شخصی دارند. رویکرد افرادی که تنها نیستند نسبت به تعاملات اجتماعی رویکردی تسلط گراست، در صورتی که رویکرد افراد تنها عملگراست. تحقیقات نشان داده اند کسانی که می توانند با طرد شدگی کنار بیایند روابط اجتماعی را به فرصتی برای نزدیک شدن به دیگران و سهیم شدن در احساسات خوشایند آن ها تلقی می کنند افراد کمرو و تنها به احتمال زیاد تعاملات اجتماعی را تجربه ای تهدید کننده تلقی می کنند که از طریق آن مورد ارزیابی و قضاوت دیگران قرار می گیرند. این نوع نگرش به اضطراب و دفاعی بودن منجر می شود. افراد تنها به جای این که از کنار دیگران بودن خشنود باشند بیشتر بدبین و نگران هستند. بنابراین از پرداختن به این فکر که آیا دیگران من را تحسین یا تایید خواهند کرد اجتناب کنید و به جای آن فکرتان را روی افرادی که با آن ها ارتباط دارید متمرکز کنید و از خود بپرسید که برای کمک به احساس راحتی و آرامش آن ها چه کاری می توانید انجام دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بهارنارنج را با خواص رفع استرس و اضطراب، ضد عفونی کننده، ضد نفخ، آرام بخش، هضم کننده غذا، ضد افسردگی، ضد کلسترول و ضد فشار خون، ضد التهاب، ضد قارچ و ضد باکتری بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0