موثرترین درمان های خانگی برای سرماخوردگی

1982 بازدید
14 خرداد 97
سمانه
,

موثرترین درمان های خانگی برای سرماخوردگی که بد نیست با آن ها آشنا شویم

سبزی ها و میوه ها

یکی از راه هایی که از هجوم و تکثیر گسیخته ویروس ها جلوگیری می کند خوردن میوه ها و سبزی هاست. زیرا میوه ها و سبزی ها و حبوبات دارای انواعی از ترکیبات شیمیایی هستند که به کمک سیستم دفاع طبیعی بدن آمده، با تقویت سیستم، ویروس ها را از بین برده، از توسعه حملات بیماری زای ویروس ها جلوگیری می کنند.

تحقیقات علمی نشان می دهد که در تعداد زیادی از میوه ها و سبزی ها ماده مفیدی بنام گلوتاتیون وجود دارد که با تحریک سیستم دفاع طبیعی بدن موجب آزاد شدن تعداد زیادی سلول ها ویروس خوار به نام ماکروفاژ می شوند. سلول های ماکروفاژ سلول های تخصصی ضد ویروس هستند که ویروس ها را در بند کرده، از بین می برند.

مواد غذایی نظیر آووکادو، هندوانه، مارچوبه، کدو حلوایی و گریپ فروت از منابع غنی ماده مفید گلوتاتیون هستند. و در درجه بعد بامیه، مرکبات، گوجه فرنگی، سیب زمیی، گل کلم، کلم بروکلی، کلم تکمه ای، طالبی، توت فرنگی و هلو نیز منابع خوبی هستند. ترکیب شیمیایی بسیار مفید دیگری که در اغلب میوه ها و سبزی های تازه خام وجود دارد، ویتامین ث است.

موثرترین درمان های خانگی برای سرماخوردگی

موثرترین درمان های خانگی برای سرماخوردگی

آیا ویتامین ث برای پیشگیری از سرماخوردگی موثر است یا خیر؟

طی سال ها در محافل پزشکی رسمی این بحث مطرح بود که آیا ویتامین ث برای پیشگیری سرماخوردگی موثر است یا خیر و هنوز هم اتفاق نظر در این بحث وجود ندارد. ولی عملا تجربه شده است که وقتی دچار سرماخوردگی شده و ناراحت هستید خوردن ویتامین ث برای رفع علامت سرماخوردگی موثر است و کمک می کند که سرماخوردگی با سرعت بیشتری رفع شود. ویتامین ث مقدار هیستامین را کاهش می دهد. هیستامین ترکیبی شیمیایی است که در بدن انسان توسط سیستم دفاع طبیعی بدن آزاد می شود و مسئول قسمتی از علایم و ناراحتی های آنفلوانزا از جمله احساس پری و کوفتگی است و در عین حال به نظر می رسد ویتامین ث برای استحکام جدار سلول های سفید خون که برای مبارزه با عفونت نقش مهمی دارند خیلی موثر است.

کاهش علائم سرماخوردگی با مصرف ویتامین ث

محققان در فنلاند پس از بررسی گزارش نتایج 21 طرح تحقیقاتی که ظرف چند سال انجام شده، به این نتیجه رسیده اند که اگر در آغاز دوره سرماخوردگی روزانه هزار میلی گرم ویتامین ث خورده شود علائم و ناراحتی های سرماخوردگی و دوره این بیماری 23 درصد کاهش خواهد یافت.

برای این کار باید هر روز مقدار زیادی مرکبات و کلم بروکلی و سایر مواد غذایی که منبع سرشار ویتامین ث هستند خورد تا این مقدار ویتامین ث تامین شود.

دکتر وان سانگ دانشیار گروه تغذیه انسان در دانشگاه ایالتی میشیگان می گوید: در آن موارد بهترین روش آن است که از مقدار کافی عصاره میوه ها و سبزی ها استفاده شود، مثلا عصاره پرتقال و گریپ فروت که در هر 200 گرم در حدود 60 میلی گرم ویتامین ث دارند، انتخاب خوبی است.

 

همچنین بخوانید:  درمان های موثر خانگی

 

  مایعات گرم

تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک لیوان چای داغ به دنبال یک کاسه سوپ جوجه داغ از موثرترین درمان های خانگی برای سرماخوردگی و آنفلوانزا است. و اگر سوپ داغ با کمی فلفل قرمز تند ساییده و یا سایر ادویه تند خورده شود به از بین بردن گرفتگی و کونژسیون و همچنین تقویت سیستم دفاع طبیعی بدن بسیار کمک می کند.

دکتر استیون موستا رئیس انجمن تحقیقات پیشگیری بیماری های ذات الریه و آنفلوانزا در ایالت دنور امریکا می کوید چای دارای ترکیباتی است به نام تئوفیلین که برای بازکردن گرفتگی موثر است. به علاوه در چای مقداری ماده مفید کورستین وجود دارد که به مهار کردن تکثیر ویروس ها بسیارکمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون سرماخوردگی را با خواص ضد التهاب گلو، درمان آبریزش بینی و سرماخوردگی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0