topNotif

می خواهید روان سالم داشته باشید ؟؟

1505 بازدید
25 اسفند 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

اگر می خواهید روان سالم داشته باشید بخوانید

در صورت بروز فشارهای روانی، تمرکز اعصاب کنید. بعضی اوقات باید خودمان به خودمان کمک کنیم. برای این کار باید اعتقادات منفی و مثبت خودمان را تشخیص دهیم و از همدیگر باز شناسیم. بعد باید یاد بگیریم که کارهای مورد علاقه مان کدام است و همیشه مثبت بی اندیشیم. برای مثبت اندیشیدن باید اعتقادات منفی خودمان را به مثبت تغییر دهیم.

نظرات بد بینانه در موقعیت های مختلف، روحیه ی ما را تضعیف خواهد کرد. وقتی که تصورات منفی و سیاه ما را احاطه می کند، باعث رفتارهای نا آگاهانه از جمله، ایجاد ترس و هول و ولا می شود. این موقعیت های پیش آمده، برخلاف انتظار، توجه ما را به مثبت اندیشیدن جلب می کند. سعی کنید هر گاه شک، ترس و وحشت بر شما غلبه کرد، با مثبت فکر کردن آن ها را از خود برانید. به کمک علم گیاه شناسی این ابرهای تیره را از ذهنتان دور کنید.

می خواهید روان سالم داشته باشید ؟؟

می خواهید روان سالم داشته باشید ؟؟

راهی دیگر برای تحقق روان سالم، یاد بگیرید که (نه) بگویید

این مساله که شخص نمی تواند (نه) بگوید، از یک سو به عدم آگاهی از ارزش های فردی و از سویی دیگر به آن تصور قدیمی دوران کودکی بر می گردد : تنها تا زمانی دوست داشتنی هستم که کاری را که دیگران از من انتظار دارند، انجام بدهم. جرات به خرج دهید و (نه) بگویید. توجه به این نکات کار را ساده تر می کند :

به اطرافیان خود بگویید از این پس بیشتر (نه) خواهم گفت. این کار به شما انگیزه می دهد تا بر سر تصمیم تان بمانید و باید این برخورد شما برای دوستان و یا اقوامتان غیر منتظره نباشد تا بتوانند رفتار شما را راحت تر بپذیرند. در شرایط مختلف، قوانین مشخصی را برای خود تعیین کنید تا (نه) گفتن تان آسان تر شود. مثلا بگویید : متاسفم در این شرایط باید (نه) بگویم، چرا که باید زودتر کاری را تمام کنم. و یا حسابی درگیر هستم. سعی کنید (نه) بگویید بدون آن که دلیلی برای آن عنوان کنید، زیرا در غیر این صورت به تناقض گویی می رسید. بر سر (نه) خود بمانید، و گرنه دیگران درمی یابند که خیلی راحت می توانند بر شما تاثیر بگذارند و نظرتان را تغییر دهند. پس از هر بار (نه) گفتن، از اینکه توانسته اید این کار را انجام دهید لذت ببرید.

 

همچنین بخوانید: رژیم غذایی برای کاهش اثرات منفی استرس

 

تاثیر خنده

عوامل فیزیکی بهترین درمان برای تحقق روان سالم است، مانند خنده. آیا می توانید تصور کنید که این سخن قرن ها قدمت دارد؟ گذشتگان ما نیز از ارتباط میان سلامتی روح و روان و سلامتی جسم آگاهی داشته اند. از زمانی که ارتباط میان ایمن سازی عصبی، مغز، اعصاب و سیستم دفاعی کشف شده، بیشتر پی می بریم که گذشتگان در این مورد درست فکر می کرده اند. زمانی که غمگین هستیم، این احساس همچون اثر استرس منفی مداوم بر خود، نقطه ی ضعیفی برای سیستم دفاعی، به شمار می رود. به تازگی در یک مركز سلامت در برزیل، بیمارانی كه با افسردگی، استرس و دیابت دست به گریبان هستند، تحت خنده درمانی قرار می‌گیرند. این افراد تشویق می‌شوند كه همگی با هم با صدای بلند بخندند. خنده درمانی باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شود، هزینه‌ای ندارد، كالری بیشتری می‌سوزاند و بسیاری فواید دیگر نیز دارد.

همچنین تا به حال برای تان پیش آمده که بگویید، دلم گرفته و نمی دانم باید گریه کنم یا بخندم؟ آیا بعد از خندیدن، این اتفاق برایتان رخ می دهد؟ به طور کلی، خنده باعث آزاد سازی احساسات می گردد. خندیدن، یک احساس آرامش را برقرار می کند. جالب است بدانید کسی که می خنداند، بیشتر از شنونده اثر مفید بر بدن خود به جای می گذارد. خنده باعث كاهش سطح هورمون های استرس می گردد. این هورمون ها كه در هنگام قرار گرفتن در موقعیت استرس و خشم ترشح می گردند باعث سركوب سیستم ایمنی بدن، افزایش پلاكت های خون و افزایش فشار خون می گردند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل ساعتی را با خواص تسکین استرس و افسردگی، کاهش فشارخون، درمان بی خوابی، تسکین التهاب، مهار اعتیاد، ضد درد، ضد اسپاسم، تقویت قلب، گشاد کننده عروق خونی، ضد تشنج، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0