topNotif

نارنج میوه ای با خواص زیاد

2865 بازدید
05 آبان 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

آشنایی با نارنج میوه ای با خواص زیاد …

نارنج که با نام های دیگر کباد، نارنگ، سیتروس اورانیتوم، سیترون، بارنج و مدیکا شناخته می شود و طبع آن گرم و خشک است. گیاهی است که تقریبا شبیه پرتقال بوده همینطور درخت نارنج و پرتقال به هم شباهت زیادی دارند شاید اختلاف آن ها مزه و بوی میوه ها باشد که باعث تمایز این دو میوه از هم می شود.

خواص دارویی نارنج :

نارنج سرشار از ویتامین های مختلف و آسپیرین گیاهی نیز هست. برای درمان اسهال و اسهال خونی مفید است. اگر حشرات شما را گزیدند می توانید محل گزش آن ها را مک زده و تخم نارنج را با سیر و نمک مخلوط کرده و در محل گزیدگی حشرات قرار دهید (فقط دانه های نارنج را بکوبید).

narenj attarak photo

نارنج میوه ای با خواص زیاد

افرادی که یبوست دارند برای درمان یبوست می توانند آب نارنج یا جوشانده پوست نارنج در شیر را مصرف نمایند تا یبوست آن ها کم شود. اگر دچار گلو درد چرکی هستید یک قاشق برگ یا گل نارنج را در یک لیوان آب جوش دم کنند و پس از خنک شدن آن، روزی دو تا سه فنجان از آن مصرف کنند تا زودتر چرک های گلو رفع شود. خلال نارنج برای استفراغ مفید است.

افرادی که سودای پوستی دارند می توانند ربی از پوست نارنج یا خود میوه تهیه کنند و آن را روزی 6 بار بر روی پوست خود بمالند. جوشانده برگ و گل نارنج برای لقوه مفید است. محققان برای پوست نارنج خاصیت ضد سرطانی پیدا کرده اند. نوشیدن آب نارنج در زمستان باعث تقویت قدرت بینایی می شود.

افرادی که خلل یا فرج پوستی دارند پوست نارنج را بجوشانند و با آن صورت خود را به مدت 5 دقیقه بخور دهند سپس با گلاب بر روی پوست خود بمالند تا مشکلات پوستی آن ها رفع شود.

 

همچنین بخوانید:  خواص فوق العاده روغن بهارنارنج

 

دیگر خواص نارنج :

  • کسانی که مشکل سنگ کلیه دارند عرق نارنج را با آب کرفس مخلوط کنند و روزی یک لیوان از آن مصرف کنند این محلول خاصیت سنگ شکنی دارد.
  • اگر دچار گرفتگی صدا شده اید یک نارنج را پس از شست و شو دو نیم کرده و خاک نبات بر روی آن بریزید و روی شوفاژ یا بخاری طبخ نمایید سپس آن را مک بزنید برای گرفتگی صدا بسیار موثر است.
  • بانوانی که باردار نمی شوند و تمایل به باردار شدند دارند تخم نارنج را کوبیده و آن را با شیر به میزان 250 گرم مخلوط کرده و بخورند برای بارداری آن ها موثر است همینطور مصرف یا بوییدن شکوفه نارنج سهولت زایمان را در پی دارد.
  • افرادی که دچار بیماری انگل روده هستند شربتی از خلال نارنج تهیه کرده و روزی دو بار یک بار در صبح و دیگری در شب بنوشند.
  • افرادی که دچار کابوس می شوند جوشانده ای از برگ های درخت نارنج تهیه کنند و آن را مصرف کنند برای بهبود خواب آن ها موثر است.

نکته :

نارنج سبز و نرسیده نه تنها فایده ندارد سمی هست و مصرف زیاد میوه نارنج برای اعصاب و پوست آن برای صفرا مضر است پس در مصرف آن زیاده روی نکنید که علاوه بر موارد فوق بر روی کبد نیز تاثیرات منفی می گذارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بهار نارنج ویژه را با خواص مقوی قلب و اعصاب، رفع بی خوابی های عصبی، رفع افسردگی، تسکین ناراحتی های سینه، رفع سرفه، رفع تپش قلب، آرامبخش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0