ناهنجاری های مربوط به گردن

2954 بازدید
24 فروردین 97
سمانه

بیماری ها و ناهنجاری های مربوط به گردن :

گردن انسان از هفت مهره است که بعد از کمر، شایع ترین مفاصل مستعد آرتروز، ساییدگی و کاهش فاصله و فتق دیسک (پارگی دیسک) است. البته از آنجایی که مهره های گردنی، نخاع و ریشه های عصبی بسیار مهمی را در بر می گیرد، بسیار حساس تر از مهره های کمری هستند و آسیب های جدی این ناحیه می تواند باعث فلج کامل دست ها و پاها گردد. عوامل متعددی باعث ایجاد درد در گردن و متعاقب آن دردهای کشنده و جان فرسایی در دست ها می شوند. این عوامل شامل التهاب بافت های نرم اطراف مفصل های مهره ای، خشکی مفاصل، وضعیت نامناسب سر و شانه ها، تغییر شکل مهره ها، آرتروز، دیسک و بیماری های ناشی از گرفتگی های عضلانی و کشیدگی های لیگامانی است.

احساس درد در گردن :

اما بیشترین علل دردهای مختلف در ناحیه گردن ناشی از سه بیماری شایع آرتروز، فتق دیسک و سندرم های عضلانی است که در صورت وجود درد در ناحیه گردن و انتشار آن به دست ها حتی در مراحل اولیه آن بایستی به پزشک مراجعه کرد تا تشخیص قطعی در مراحل اولیه صورت گیرد، چرا که درمان در این مراحل بسیار مفید تر و موثرتر واقع می گردد. ناهنجاری هایی که در مهره های گردن اتفاق می افتد شامل عارضه سر به جلو، عارضه کجی گردن و عارضه گرد شدن گردن است.

ناهنجاری های مربوط به گردن

ناهنجاری های مربوط به گردن

نکات مهم در پیشگیری از ابتلا به ناهنجاری های گردن :

همیشه گردن خود را در حالت ایستاده، نشسته و یا راه رفتن، صاف و عمود بر بدن نگه دارید، به طوری که سر پیچ زاویه ای با بدن نسازد. همیشه گردن خود را به مدت طولانی خم نکنید. اگر لازم است ارتفاع صندلی خود را تغییر دهید. بسیاری از عوارض گردن ناشی از خم بودن یا بالا بودن گردن به مدت طولانی است. بنابراین حتی الامکان گردن خود را خم نکنید و اگر مجبور به این کار هستید، هر از چند گاهی گردن را صاف کنید.

بهتر است از میزهایی استفاده کنید که شبیه میز تحریر مدارس است و پایه های جلویی آن، کمی کوتاه تر از پایه های عقبی است. به این ترتیب کمتر مجبور می شوید گردنتان را خم کنید. موقع مطالعه سعی کنید کتاب یا روزنامه را بالا نگه دارید. هنگام خوابیدن از بالشت مناسب استفاده کنید، به طوری که سر و مهره های گردن در امتداد بدن و ستون فقرات قرار گیرد.

 

همچنین بخوانید:  راهکارهای مراقبت از گردن

 

همچنین فراموش نکنید :

در موقع رانندگی تا آن جا که می توانید به فرمان نزدیک تر بنشینید تا مجبور نشوید دست هایتان را به جلو بکشید. دور نشستن از فرمان برای مدت طولانی باعث ایجاد درد در گردن می شود. ضمنا از رانندگی طولانی مدت بپرهیزید و بعد از هر نیم ساعت رانندگی کمی قدم بزنید. هر روز عضلات اطراف گردن را تقویت کنید.

صندلی که روی آن می نشینید و رانندگی می کنید حتما بایستی دارای تکیه گاهی جهت گردن باشد، چرا که بسیاری از حوادث رانندگی از قبیل ترمزهای شدید (که باعث حرکت شدید رو به جلوی گردن می شود) و برخورد شدید اتومبیل دیگری از پشت (که باعث حرکت شدید رو به عقب گردن می شود) سبب آسیب نخاع در اثر شکستن و جابجایی مهره ها می گردد.

عضلات اطراف شانه ها و کمربند شانه ای را تقویت نمایید. با افزایش قدرت و استقامت این عضلات، فشار کمتری روی مهره ها و دیسک های بین مهره ای گردن وارد می شود. برای سلامت گردن، در حالت طبیعی و از نمای جانبی، سر باید در وضعیت متعادل و در امتداد تنه قرار گیرد، به طوری که خط شاقولی از لاله گوش و پشت مهره های گردنی و از برابر زائده اخرمی بگذرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد درد مفاصل را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0