topNotif

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت1

31985 بازدید
12 آذر 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

با نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی آشنا شویم (قسمت اول)

مقاله نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی بر شش قسمت تقسیم شده است و شما می توانید در پایین این صفحه لینک مربوط به قسمت های دیگر را ملاحظه نمایید.

پونه :

به علت وجود اسانس معطر و نافذی که در گیاه پونه وجود دارد، از آن جهت آسان نمودن عمل هضم گوارش غذاها، رفع نفخ معده و روده، دفع اخلاط کهنه و از همه مهمتر تنظیم و باز کردن خون قاعدگی در زنان، استفاده دارویی می شود.

محلول خوراکی پونه نیز قاعده آور بوده و روش تهیه آن به شرح زیر است :

محلول خوراکی پونه :

ترکیبات : 2 قطره اسانس خوراکی پونه، 1 لیوان عرق پونه و مقداری آب نیاز است.

روش تهیه محلول خوراکی پونه :

برای تهیه این محلول اسانس پونه را در نصف لیوان آب حل کرده و خوب به هم بزنید، سپس عرق پونه را نیز به آن افزوده و میل کنید.

 

پیاز :

از خرد شده پیاز خام یا آب آن علاوه بر این که به عنوان دارویی قاعده آور و ادرار آوری قوی استفاده می شود، جهت تقویت و تحریک رحم و خوشبو کردن آن و از همه مهمتر تقویت نطفه و رفع ضعف نیروی جنسی به کار برده می شود، به همین منظور مصرف زیاد پیاز یا نشستن در آب جوشانده یا دم کرده پیاز به زنانی که دچار تاخیر قاعدگی شده اند، توصیه می شود، محلول شستشوی واژن پیاز نیز به مصرف باز کردن عادت ماهانه می رسد.

bazkonande ghaedegi5 attarak photo

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت1

محلول شستشوی واژن با پیاز :

ترکیبات : 750 میلی لیتر آب پیاز خام، 500 میلی لیتر دم کرده تخم پیاز و 1 لیتر آب گرم نیاز است.

روش تهیه محلول شستشوی واژن :

برای تهیه این محلول، اسانس پیاز یا آب پیاز را در نصف لیوان آب حل کرده و خوب به هم بزنید، سپس دم کرده تخم پیاز را نیز به آن افزوده و میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  علت درد شدید قاعدگی چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

 

پیاز نرگس :

استفاده از شیاف پیاز نرگس خام، یا چکاندن چند قطره روغن پیاز نرگس به داخل واژن و رحم علاوه بر به جریان انداختن خون قاعدگی در پاک کردن و ضد عفونی نمودن محیط داخلی رحم نیز موثر بوده و تاثیر زیادی در خارج کردن جنین مرده از رحم مادر دارد، از پیاز نرگس جهت تقویت نیروی جنسی نیز استفاده می شود.

شیاف روغن پیاز نرگس :

ترکیبات : 20 گرم موم یا کره کاکائو، 30 گرم روغن پیاز نرگس نیاز است.

روش تهیه شیاف پیاز نرگس :

در روش تهیه شیاف پیاز نرگس شما کره کاکائو را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) ذوب کنید، سپس آن را از روی حرارت برداشته و روغن پیاز نرگس را اضافه نمایید و خوب هم بزنید، مخلوط را داخل قالب مخصوص شیاف ریخته و پس از 3 ساعت گذاشتن و سفت شدن مواد داخل قالب آن را از قالب بیرون آورده و به کار ببرید.

 

تخم هویج :

وجود خاصیت ادرار آوری در هویج سبب شده است که از آن علاوه بر درمان بند آمدگی ادرار، جهت زیاد شدن خون قاعدگی و به عنوان دارویی قاعده آور استفاده شود، این خاصیت درمانی در ریشه هویج بیشتر است، از تخم هویج و خود هویج جهت تقویت و تحریک رحم استفاده می شود و برای رفع ضعف نیروی جنسی نیز به کار برده می شود، تونیک ترکیبی تخم هویج نیز به مصرف درمان عقب افتادگی قاعدگی و تقویت رحم می رسد.

تونیک ترکیبی تخم هویج :

ترکیبات : 25 گرم تخم هویج، 10 گرم آویشن کوهی، 10 گرم تخم تره، 5 گرم افسنطین، 15 گرم رازیانه، 100 گرم عسل و 5 گرم تخم پیاز نیاز است.

روش تهیه تونیک تخم هویج :

برای تهیه تونیک تخم هویج کلیه اجزای فوق را مخلوط کرده، نرم ساییده روزی 2 قاشق مرباخوری آن را در دو وعده صبح و عصر میل کنید.

 

جدوار :

جدوار ریشه مخروطی شکل گیاهی است با طبیعت گرم و خشک که در فارسی به ماه پروین شهرت دارد، از پودر شده و خمیر شده این گیاه همراه عسل حب هایی تهیه می شود که مصرف مداوم آن اثری قاطع در رفع بند آمدگی ادرار و خون قاعدگی دارد، تقویت نیروی جنسی، رفع ضعف بینایی و تحریک اشتها از دیگر خواص دارویی این گیاه است، تونیک ترکیبی جدوار نیز دارویی موثر در به جریان انداختن عادت ماهانه است.

تونیک ترکیبی جدوار:

ترکیبات : 15 گرم جدوار، 10 گرم سوسنبر، 10 گرم بسفایج، 50 گرم نبات و 10 گرم جعفری مورد نیاز است.

روش تهیه تونیک جدوار :

برای تهیه تونیک جدوار کلیه اجزای فوق را مخلوط کرده، نرم ساییده روزی 2 قاشق مرباخوری آن را در دو وعده صبح و عصر میل کنید.)

  قسمت دوم مقاله

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جدوار سیاه را با خواص نیرو دهنده، محرک، ضد التهاب، ترمیم کننده زخم ها، ضد نفخ و خلط آور، ترک اعتیاد، از بين برنده پيسى، لكه‏ هاى سياه صورت و آثار زخم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0