topNotif

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت2

14014 بازدید
12 آذر 96
عطارک

با نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی آشنا شویم. (قسمت دوم)

مقاله نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی بر شش قسمت تقسیم شده است و شما می توانید در پایین این صفحه لینک مربوط به قسمت های دیگر را ملاحظه نمایید.

  قسمت اول را ببینید  

جعفری :

در برگ های جعفری هورمونی وجود دارد که علاوه بر تقویت قلب در تنظیم مایعات داخل بدن مورد توجه بوده و موجب منظم شدن قاعده های ماهانه می گردد، همچنین به دلیل وجود کلروفیل زیاد در جعفری از این گیاه جهت رفع کم خونی و تنظیم وضعیت هموگلوبین خون و در نتیجه بهتر جذب شدن اکسیژن استفاده دارویی می شود، چای کیسه ای ترکیبی برگ جعفری هم جهت رفع عقب افتادگی قاعدگی مفید و موثر شناخته شده است.

چای ترکیبی برگ جعفری :

ترکیبات : 20 گرم برگ خشک جعفری، 5 گرم گل همیشه بهار، 5 گرم برگ گزنه، 500 میلی لیتر آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای برگ جعفری :

برای تهیه این چای شما گیاهان فوق را در یک ظرف خشک و در دار مخلوط کرده (بدون تماس با هوا) و قرار دهید، سپس هر بار دو قاشق چای خوری از این مخلوط را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و پس از 5 تا 10 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده میل نمایید.

 

چوب چینی :

ریشه های گیاه چوب چینی علاوه بر خاصیت ادرار و قاعده آور تاثیری عجیب در رفع ضعف نیروی جنسی و تقویت نیروی جنسی افراد مایوس از عمل جماع دارد، این گیاه جهت درمان بیماری های روانی نظیر جنون، مالیخولیا، مانیا، کندی ذهن و تقویت حافظه نیز به مصرف می رسد، از دم کرده ترکیبی چوب چینی در موارد قطع قاعدگی استفاده دارویی می شود.

دم کرده ترکیبی چوب چینی :

ترکیبات : 15گرم ریشه خشک چوب چینی، 5 گرم ریشه خشک جعفری، 5 گرم ریشه خشک کرفس و 500 میلی لیتر آب جوش مورد نیاز است.

روش تهیه دم کرده چوب چینی :

در تهیه این دم کرده گیاهان فوق را مخلوط کرده و در یک ظرف خشک و دردار (بدون تماس با هوا) قرار دهید، سپس هر بار دو قاشق چای خوری از مخلوط گیاهان فوق را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و پس از 5 تا 10 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده میل نمایید.)

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت2

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت2

حنظل (هندوانه ابوجهل) :

حنظل گیاهی علفی و یک ساله بوده که دارای ساقه خزنده و پیچک دار است و میوه ای شبیه هندوانه معمولی ولی بسیار کوچیکتر دارد و بسیار تلخ مزه بوده و طبیعتش گرم و خشک است، از جوشانده میوه حنظل محلولی تهیه می شود که واژن را در آن شستشو می دهند تا خون بند آمده و قاعدگی عقب افتاده به جریان افتد و به حالت طبیعی و منظم برگردد، تسکین درد دندان، رفع کرم روده، رفع و درمان اسهال و… از مصارف عمده حنظل می باشد، کپسول پودر حنظل نیز دارویی موثر جهت به جریان انداختن خون قاعدگی می باشد.

تهیه کپسول پودر حنظل :

ترکیبات : مقداری پودر میوه حنظل، تعدادی کپسول ژلاتینی 250 تا 500 میلی گرمی نیاز است.

روش تهیه کپسول حنظل :

در تهیه کپسول پودر حنظل شما پودر حنظل را درون کاسه یا نعلبکی کوچکی ریخته و دو تکه کپسول را جدا کرده و پودر حنظل را درون آن ریخته و دوباره دو تکه کپسول را به هم وصل کرده و روزی 3 کپسول در سه وعده، روزانه و نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  گیاه درمانی در بیماری های زنان

 

دارچین :

تقویت نیروی جنسی، تقویت محیط داخلی رحم، زیاد کننده جریان خون قاعدگی، رفع سستی و رطوبت معده و درمان سو هاضمه از خواص عمده دارچین است، همچنین جهت رفع بدبویی رحم می توانید از محلول شستشوی واژن و جوشانده دارچین یا پاشیدن پودر آن به داخل رحم بهره بگیرید، چای کیسه ای ترکیبی دارچین نیز به مصرف درمان قطع قاعدگی می رسد.

چای کیسه ای ترکیبی دارچین :

ترکیبات : 10 گرم دارچین خشک، 5 گرم میخک، 15 گرم افسنطین، یک تکه پارچه چهارگوش، کمی شیر و 1 فنجان آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای کیسه ای دارچین :

در تهیه چای دارچین، دارچین خشک را نیم کوب کرده و 1 یا 2 قاشق چای خوری آن را در پارچه چلوار چهار گوش بریزید با تکه ای نخ آن را به شکل یک کیسه کوچک ببندید بعد آن را داخل فنجان آب جوش گذاشته و پس از 5 دقیقه دم کشیدن آن را میل کنید.

 

داوودی وحشی :

گیاه داوودی وحشی که گل هایی زرد رنگ دارد یکی از گیاهان مفیدی است که به علت تاثیر زیادی که در باز نمودن عادت ماهیانه دارد مصرف آن از قدیم الایام رایج بوده است، از محلول شستشوی واژن که از جوشانده این گیاه به دست می آید، جهت التیام زخم ها به ویژه زخم و ترک مقعد استفاده می شود.

محلول شستشوی واژن داوودی وحشی :

ترکیبات : 500میلی لیتر دم کرده غلیظ داوودی وحشی، 1 لیتر آب گرم نیاز است.

روش تهیه محلول داوودی وحشی :

در تهیه محلول شستشوی ترکیبی داوودی وحشی، اسانس داوودی وحشی  را در نصف لیوان آب حل کرده و خوب به هم بزنید، سپس دم کرده غلیظ داوودی وحشی را نیز به آن افزوده و میل کنید.

  ادامه و قسمت سوم مقاله

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

هندوانه ابوجهل را با خواص مسهل و ضد یبوست، درمان بیماری های کبدی، خلط آور، دفع کک و حشرات موذی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0