topNotif

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت5

67376 بازدید
23 آذر 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

قسمت چهارم را ببینید.

با نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی آشنا شویم. (قسمت پنجم)

مقاله نسخه های گیاهی باز کننده‌قاعدگی بر شش قسمت تقسیم شده است و شما می توانید در پایین این صفحه لینک مربوط به قسمت های دیگر را ملاحظه نمایید. در این مطلب برخی از گیاهان دارویی مناسب باز کننده قاعدگی بانوان و نحوه تهیه و مصرف آن ها را به شما معرفی خواهم کرد، اگر جز آن دسته از بانوانی هستید که عادت ماهانه منظمی ندارید یا عادت ماهانه نمی شوید پیشنهاد می کنم به طرز تهیه این گیاهان حتما نگاهی انداخته و از آن ها استفاده کنید.

آفتابگردان :

آفتابگردان از جمله گیاهانی است که به سبب وجود مقادیر زیادی هورمون جنسی در ریشه آن، استفاده از آن به شکل جوشانده، دم کرده، شیاف به محیط داخلی رحم، به عنوان دارویی مدر حیض و باز کننده جریان خون قاعدگی از زمان های دور تاکنون رواج داشته است، در زیر به روش تهیه یکی از فرآورده های گیاهی ضد بند آمدگی قاعدگی که با آفتابگردان تهیه می شود اشاره شده است :

شیاف ریشه آفتابگردان :

ترکیبات : 5 مثقال کره کاکائو، 30 قطره روغن ریشه آفتابگردان مورد نیاز است.

روش تهیه شیاف آفتابگردان :

کره کاکائو را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) ذوب کنید، سپس آن را از روی حرارت برداشته و روغن ریشه آفتابگردان را اضافه نمایید و خوب هم بزنید، مخلوط را داخل قالب مخصوص شیاف ریخته و پس از 3 ساعت گذاشتن و سفت شدن مواد داخل قالب آن را از قالب بیرون آورده و استفاده نمایید.

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت5

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت5

آویشن :

سابقه استفاده از گیاه آویشن به عنوان داروی بازکننده جریان خون قاعدگی به زمان های بسیار دور حدود 370 سال قبل از میلاد یعنی به زمان تئوفر است و حکیمان و طبیبان یونانی بر می گردد، به طوری که جالینوس حکیم و طبیب معروف یونانی در مورد آویشن می گوید : آویشن گیاهی برنده و گرم است و ضمن زیاد کردن ادرار و عادت ماهیانه، مصرف آن در موقع حاملگی سبب سقط جنین نیز می گردد.

امروزه این خاصیت طبی آویشن به اثبات رسیده است و به همین منظور خانم هایی که دچار قطع و فقدان قاعدگی شده اند و یا این که ترشحات مایع سفید در آن ها زیاد شده است برای معالجه و درمان خود می توانند از این گیاه استفاده کنند.

چای ترکیبی آویشن از جمله فرآورده های مدر (به جریان اندازنده) خون قاعدگی می باشد که روش تهیه آن در زیر آمده است :

چای ترکیبی آویشن :

ترکیبات : 15 گرم آویشن کوهی، 10 گرم بومادران، 5 گرم گل بابونه و 500 میلی لیتر آب جوش مورد نیاز است.

روش تهیه چای آویشن :

گیاهان فوق را مخلوط کرده در یک ظرف خشک و در دار (بدون تماس با هوا) قرار دهید، سپس هر بار دو قاشق چای خوری از مخلوط گیاهان فوق را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و پس از 5 تا 10 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  تنظیم قاعدگی نامنظم با 13 نسخه گیاهی موثر و قاعده آور سریع

 

افسنطین :

یکی از گیاهانی که تاثیری عجیب بر روی اختلالات زنانگی به خصوص نامنظم بودن عادت ماهانه و رفع بندآمدگی خون قاعدگی دارد افسنطین است، این گیاه را باید از روی برگ های نقره ای و باریک و گل های ریز زرد رنگش که به شکل یک دسته کاکل مانند مجتمع شده اند شناسایی کرد، به دلیل همین خاصیت مهم و مواد موثره قوی موجود در این گیاه زنان شیرده، زنان باردار و تمام کسانی که از خونریزی معده و روده رنج می برند و همچنین افراد صفراوی گرم مزاج از مصرف آن معذور می باشند.

جوشانده ترکیبی افسنطین نیز به عنوان قاعده آور قوی عمل کرده و روش تهیه آن به شرح زیر است :

جوشانده ترکیبی افسنطین :

ترکیبات: 15 گرم افسنطین، 10 گرم ابهل، 5 گرم نعناع، 750 میلی لیتر آب سرد مورد نیاز است.

روش تهیه جوشانده افسنطین :

گیاهان فوق را مخلوط کرده در یک قوری یا قابلمه لعابی بریزید، آب سرد را روی آن ریخته و روی حرارت قرار دهید و بگذارید 20 دقیقه به آرامی بجوشد تا آب آن به 500 میلی لیتر برسد، بعد آن را صاف کرده و 3 بار در روز، و هر بار یک فنجان از آن را میل نمایید.

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت5

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت5

اکلیل الملک :

گل های گیاه اکلیل الملک به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده آن ها، علاوه بر درمان قطع قاعدگی و بندآمدگی ادرار، سبب ضد عفونی کردن ادرار شده و بوی بد ادرار را از بین می برد و ترشحات ادرار و خون حیض را زیاد می کند، از این گیاه به شکل دم کرده، جوشانده، شیاف و محلول شستشوی واژن جهت رفع بیماری های جنسی زنان استفاده دارویی می شود، حمام دارویی اکلیل الملک یکی از فرآورده های بازکننده خون قاعدگی است که به روش تهیه آن در زیر اشاره شده است :

حمام دارویی اکلیل الملک :

ترکیبات : 5 قطره اسانس معطر روغنی اکلیل الملک، یک لیتر آب گرم نیاز است.

روش تهیه حمام دارویی اکلیل الملک :

اسانس و جوشانده را مخلوط کرده و خوب هم بزنید، سپس آن را با آب گرم مخلوط نموده و در آب گرم وان حمام بریزید و واژن را با آن شستشو دهید.

 

همچنین بخوانید:  رژیم گیاهی مفید برای دفع سنگ مثانه و کلیه

 

انزروت :

انزروت صمغ سفید مایل به زرد درختی است به ارتفاع 2 متر که برگ هایی شبیه برگ درخت مورد داشته و در ایران نیز یافت می شود، طعم این صمغ تلخ بوده و با طبیعتی گرم، علاوه بر به جریان انداختن خون قاعدگی، در تسکین درد گوش، نفخ معده، دفع کرم و انگل روده مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل خاصیت مدر حیض این گیاه، مصرف آن برای زنان باردار مجاز نبوده و سبب سقط جنین می گردد، از شیاف ترکیبی انزورت نیز به جهت اثری فوری در درمان عقب افتادگی عادت ماهیانه استفاده می شود.

شیاف ترکیبی انزروت :

ترکیبات : 5 گرم پودر صمغ انزروت، 5 گرم پودر مرمکی، 40 قطره روغن زیتون، 30 گرم کره کاکائو یا موم مورد نیاز است.

روش تهیه شیاف انزروت :

روش تهیه این شیاف شبیه روش تهیه شیاف ریشه آفتابگردان است.

 

آنغوزه :

آنغوزه صمغ شیری رنگ و بدبوی گیاهی است که ساقه ای ضخیم شبیه آفتابگردان و گل هایی زرد رنگ دارد، این صمغ ابتدا شیری رنگ بوده و بعد زرد می شود، خوردن نیم مثقال آنغوزه جهت باز شدن عادت ماهیانه مفید بوده و استفاده از شیاف یا حمام دارویی صمغ آنغوزه حل شده در آب، جهت خروج جنین مرده به کار می رود، مصرف روزی نیم مثقال صمغ آنغوزه پس از اتمام عادت ماهیانه به مدت یک هفته از باردار شدن به طور موقت یا دایم جلوگیری می کند، مصرف مداوم قاووت ترکیبی آنغوزه نیز نقش مهمی در باز کردن خون قاعدگی زنان ایفا می کند.

قاووت ترکیبی آنغوزه :

ترکیبات : 30 گرم صمغ آنغوزه، 25 گرم تخم هویج، 20 گرم رازیانه، 20 گرم پودر گل بابونه، 100 گرم نبات زعفرانی نیاز است.

روش تهیه قاووت آنغوزه :

کلیه اجزای فوق را مخلوط کرده، نرم ساییده روزی 2 قاشق مرباخوری آن را در دو وعده صبح و عصر میل کنید.

ghaedegi11 attarak photo

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت5

انیسون :

بادیان رومی یا انیسون میوه گیاهی است شبیه به رازیانه که با بویی معطر و طبیعتی گرم علاوه بر درمان قطع قاعدگی، اثری ماندگار بر درمان کم شیری مادران داشته و در زیاد کردن شیر مادران بسیار موثر است، از دانه های آن به صورت بخور جهت رفع بدبویی رحم و قطع ترشحات سفید که به میزان زیاد از رحم خارج می شود، استفاده می کنند، نوشیدن روزی یک فنجان از محلول خوراکی چند قطره اسانس انیسون علاوه بر باز کردن عادت ماهیانه در زیاد شدن شیر مادران نیز موثر است.

محلول خوراکی اسانس انیسون :

ترکیبات : 3 قطره اسانس انیسون، نصف لیوان عرق رازیانه، نصف لیوان آب نیاز است.

روش تهیه محلول انیسون :

اسانس انیسون را در نصف لیوان آب حل کرده و خوب به هم بزنید، سپس عرق رازیانه را نیز به آن افزوده و میل کنید.

  ادامه و قسمت ششم

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چوبک را با خواص عطسه آور، قاعده آور، دفع سنگ مثانه، درمان درد سیاتیک و درد مفاصل ، تقویت نیروی جنسی، درمان خارش های بدن، پیشگیری از نقرس ، تسکین سرفه و آنژین، درمان بیماری های کبدی، درمان زونا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0