نسخه های گیاهی برای درمان نازایی و ناباروری در مردان و زنان

3308 بازدید
06 دی 97
بهاره

نسخه های گیاهی برای درمان نازایی و ناباروری در مردان و زنان

در عصر حاضر بسیاری از زوج ها با مشکل نازایی رو به رو هستند. علایم زیادی برای نازایی در مردان و زنان وجود دارد. مشکلات ژنتیکی، عفونت های دستگاه تناسلی و لگنی، انواع بیماری ها (هایپوسپادیاس، نهان بیضگی و غیره)، اختلالات هورمونی، اختلالات در عملکرد غدد، افزایش سن، استفاده از داروهای بدن سازی، اختلال در قاعدگی و غیره از شایع ترین مشکلات نازایی می باشد. امروزه با پیشرفت علم مشکل نازایی بسیار کاهش یافته است اما از زمان های قدیم در طب سنتی از گیاهان دارویی برای درمان نازایی استفاده می شده است. در این مقاله نسخه های گیاهی برای درمان نازایی در مردان و زنان ارائه می شود.

نسخه های گیاهی برای درمان نازایی در مردان و زنان

نسخه های گیاهی برای درمان نازایی در مردان و زنان

نسخه های گیاهی برای درمان نازایی در مردان و زنان

نسخه اول

5 گرم مرمکی، 20 گرم زنبق، 50 گرم بلوط و 200 گرم عسل را با هم خلوط کنید و هر روز در سه نوبت، یک قاشق غذاخوری میل کنید.

نسخه دوم

20 گرم سنبل، یک گرم زعفران، 5 گرم مرمکی، 10 گرم سک، 10 گرم مصطکی را در 20 گرم روغن سنبل رومی مخلوط نمایید. این مخلوط را روزانه در سه نوبت، یک قاشق غذاخوری میل کنید.

نسخه سوم

100 گرم عسل بدون موم، 10 گرم سکبینه، 10 گرم صمغ مقل را در روغن سوسن ریخته و مخلوط نمایید. این مخلوط روزانه در سه نوبت به میزان یک قاشق غذاخوری استفاده کنید.

نسخه چهارم

10 گرم هل، یک گرم زعفران، 30 گرم سنبل، 20 گرم شاه افسر، 30 گرم کراویا (شاه زیره یا زیره رومی)، 70 گرم پیه غاز، 2 عدد زرده تخم مرغ و روغن سنبل رومی را با هم مخلوط نمایید. این مخلوط را سه بار در روز به میزان یک قاشق غذاخوری مصرف کنید.

نسخه پنجم

50 گرم پودر سیر را در 100 گرم روغن کنجد مخلوط نموده و هر روز در سه نوبت، یک قاشق غذاخوری میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  ناباروری در مردان با 5 عادت غلط روزانه

 

نسخه ششم

10 گرم مرمکی، 10 گرم میعه (استرک)، 20 گرم حب القار و 100 گرم عسل را مخلوط نمایید. این مخلوط را روزانه در سه نوبت، یک قاشق غذاخوری میل کنید.

نسخه هفتم

30 گرم میوه درخت سرو، 10 گرم استرک و 200 گرم عسل را با هم خوب مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را روزانه در سه نوبت، یک قاشق غذاخوری میل کنید.

نسخه هشتم

5 گرم مرمکی، 5 گرم کندر، 5 گرم گل ارمنی، 5 گرم تخم گزنه، 5 گرم صمغ عربی، 10 گرم میوه درخت سرو، 5 گرم ریشه ایرسا (زنبق) را با کمی پودر شکر آسیاب کرده و روزانه دو بار یک قاشق غذاخوری میل کنید.

نسخه نهم

10 گرم عاقرقرحا، 20 گرم زنجبیل، 10 گرم مصطکی، 20 گرم درونه، 20 گرم بذر کرفس، 20 گرم شیطرج، 20 گرم پودر هل، 20 گرم جوزبویا (جوز هندی)، 10 گرم بسپایک، 10 گرم بهمن سفید، 10 گرم بهمن سرخ، 5 گرم فلفل دراز، 50 گرم شکر و 300 گرم عسل را با هم مخلوط نمایید. این مخلوط را روزانه در سه نوبت، یک قاشق غذاخوری میل کنید.

نسخه دهم

20 گرم زیره کرمانی، 50 گرم سرکه، 10 گرم کندر، 20 گرم مرزه ایرانی را با 200 گرم عسل مخلوط نمایید. این مخلوط را روزانه در سه نوبت، یک قاشق غذاخوری میل کنید.

نسخه یازدهم

5 گرم مرمکی، 10 گرم استرک، 10 گرم بارزد (بالیجه یا باریجه)، 20 گرم میوه غار (حب القار)، 10 گرم سیاه دانه، 10 گرم صمغ مقل، 20 گرم حسل را با 200 گرم عسل مخلوط نمایید. این مخلوط را سه بار در روز به میزان یک قاشق غذاخوری مصرف کنید.

سایر گیاهان موثر در درمان نازایی در مردان و زنان

زنجبیل با عسل، گل سنجد، میوه بلوط، پنج انگشت، کنجد سیاه، سویا، شبدر قرمز، نخودفرنگی، گل بنفشه، ریشه گل نیلوفر، مریم گلی، عرق مریم نخودی، بارهنگ، عرق پونه کوهی و رازیانه از دیگر گیاهان دارویی است که به درمان نازایی در زنان کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گرده نخل را با خواص درمان ناباروری، بهبود عملکرد مغز و حافظه، ترمیم بافت های بدن، پایین آوردن فشار خون، کاهش کلسترول بد، تاثیر مثبت بر سلول های عصبی، تأخیر نشانه های پیری، تحریک سیستم گوارشی، درمان مسمومیت، جلوگیری از رشد تومورهای خوش خیم و بدخیم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. لاله
    17 آبان 1401

    مطالب مفیدی بود
    امیدوارم که اثرگذار باشه

    • عطارک
      17 آبان 1401

      درود بر شما

      از لطف و توجه شما سپاسگزاریم

      شاد و پیروز باشید????

0