درمان بی اختیاری ادرار و دفع غیر ارادی ادرار با نسخه های گیاهی

4046 بازدید
11 دی 97
بهاره
,,

نسخه های گیاهی جهت درمان بی اختیاری ادرار

به دفع غیر ارادی ادرار، بی اختیاری ادرار می گویند. این بیماری بیشتر در افراد سالمند دیده می شود. همچنین، بی اختیاری ادرار در زنان به ویژه زنانی که عمل جراحی واژنی یا زایمان طبیعی داشته اند مشاهده می شود. در مردان نیز به دلیل بزرگ شدن پروستات یا عفونت دستگاه تناسلی دفع غیر ارادی ادرار اتفاق می افتد. بی اختیاری ادرار به دلایل مختلفی از جمله انواع بیماری ها و استرس بروز می کند. درمان های دارویی بسیاری برای بی اختیاری ادراری وجود دارد اما، از دیرباز تا کنون در طب سنتی از گیاهان دارویی استفاده می شود. حال، در این مقاله با نسخه های گیاهی جهت درمان بی اختیاری ادرار و دفع غیر ارادی ادرار آشنا شوید.

نسخه های گیاهی جهت درمان بی اختیاری ادرار

نسخه های گیاهی جهت درمان بی اختیاری ادرار

علل بی اختیاری ادرار

مهمترین عواملی که در بروز این بیماری دخیل است عبارتند از: افزایش سن، زایمان طبیعی، دیابت، بیماری پارکینسون، سکته مغزی، ضعف عضلات کف لگن، عفونت مجاری ادراری و دستگاه تناسلی، بزرگ شدن پروستات، سرطان پروستات، آسیب های نخاعی، تمرینات شدید ورزشی و چاقی مفرط است.

انواع بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادراری انواع مختلفی دارد که عبارتند از: بی اختیاری استرسی (فعالیت بدنی بالا یا فشار بیش از حد)، بی اختیاری پیوسته، بی‌اختیاری ادراری شبانه، بی‌اختیاری ادراری سرریز شده (در اثر شل بودن عضلات مثانه ادرار کامل تخلیه نمی شود) و بی‌اختیاری اضطراری.

نسخه های گیاهی جهت درمان بی اختیاری ادرار و دفع غیر ارادی ادرار

نسخه اول

100 گرم گشنیز خشک شده، 100 گرم گل محمدی بدون کاسبرگ، 30 گرم تباشیر، 50 گرم بذر کاهو، 50 گرم بذر خرفه، 20 گرم گلنار، یک گرم کافور، 100 گرم صمغ عربی را به خوبی آسیاب کنید. یک قاشق مرباخوری از این پودر آسیاب شده را هر روز در سه نوبت در یک استکان آب انار ترش حل نموده و میل کنید.

نسخه دوم

200 گرم هلیله سیاه، 200 گرم مغز بلوط، 100 گرم عدس پوست کنده، 100 گرم تخم گشنیز را آسیاب کنید. روزانه در سه نوبت یک قاشق مرباخوری از این پودر آسیاب شده را در یک قاشق غذاخوری سرکه حل کرده و میل نمایید.

نسخه سوم

100 گرم سوسن زرد (اکسیر ترکی)، 50 گرم زنجبیل و 70 گرم مغز بلوط را آسیاب کنید. سپس، روزانه در سه نوبت یک قاشق مرباخوری از آن ها در یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نموده و میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان سریع سوزش ادرار با 8 راه کار خانگی و سنتی

 

نسخه چهارم

50 گرم پیوند مریم و 100 گرم زیره سبز را آسیاب کنید. روزانه دو تا سه نوبت یک قاشق مربا خوری از این پودر را در یک لیوان آب جوش به مدت 15 دقیقه خیس نموده و سپس آن را میل کنید.

نسخه پنجم

50 گرم مشک تراشک، 20 گرم صمغ انجدان و 30 گرم شیر گیاه را به خوبی آسیاب کنید. سپس هر روز در دو نوبت یک قاشق مربا خوری از این پودر را در دو قاشق روغن زیتون مخلوط نموده و میل کنید.

نسخه ششم

100 گرم خارخاسک، 30 گرم مشک زمین، 50 گرم پیوند مریم را به خوبی آسیاب کنید. حال یک قاشق مرباخوری از مخلوط پودر شده را با یک قاشق غذاخوری روغن کنجد مخلوط کرده و میل نمایید. استفاده از این مخلوط به صورت روزانه و در دو نوبت برای درمان ادرار غیر ارادی موثر است.

نسخه هفتم

50 میلی گرم (یا 50 سی سی) روغن غاز، 50 میلی گرم روغن درخت بان، 50 میلی گرم روغن فندق، 50 میلی گرم روغن پسته، 50 میلی گرم روغن چاتلانقوش (نوعی سقز از درخت بنه) را با 30 میلی گرم روغن پیوند مریم مخلوط کنید. مصرف روزانه از مخلوط این روغن ها به میزان یک قاشق غذاخوری در سه یا چهار نوبت برای درمان ادرار غیر ارادی بسیار موثر است.

لازم به ذکر است بسیاری از افراد سالمند، بی اختیاری ادرار را جدی نگرفته و این مشکل را به واسطه افزایش سن خود تلقی می کنند. درصورتی که اکثر بی اختیاری های ادرای نشانه نوعی بیماری و یا استرس هستند. بنابراین، در صورت بروز این بیماری به پزشک مراجعه نمایید. همچنین، توجه داشته باشید قبل از استفاده از داروها و نسخه های گیاهی به پزشک مراجعه کرده و بعد از تشخیص علت بی اختیاری و با صلاح دید پزشک از درمان های گیاهی طب سنتی استفاده نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سیاهدانه را با خواص جلوگیری از سفیدی زودرس موهای سر، رفع کرم های معده، از بین بردن زگیل و ترک دست و پا، تقویت کننده موهای نازک و شکننده، تمیز کننده کلیه و مجاری ادرار، بهبود آرتروز و روماتیسم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0