نسخه های گیاهی زیاد کننده شیر مادران

4018 بازدید
03 دی 96
سمانه
,

با نسخه های گیاهی زیاد کننده شیر مادران آشنا شویم

تونیک ترکیبی زیره سبز!

استفاده از تونیک ترکیبی زیره سبز به جهت داشتن مقادیر زیادی هورمون زنانه و نقش آن در جاری کردن شیر در پستان مادران، برای افزایش شیر مادران بسیار مفید و موثر است.

ترکیبات : 35 گرم زیره سبز، 35 گرم رازیانه (بادیان)، 30 گرم تخم شنبلیله، 40 گرم نبات مورد نیاز است.

روش تهیه تونیک زیره سبز :

کلیه اجزای فوق را پس از پاک کردن، نرم ساییده و به حالت پودر در آورید، سپس روزی 3 بار (صبح و ظهر و شب) هر بار یک قاشق مرباخوری از آن را در کمی شیر حل کرده یا بدون شیر میل کنید.

جوشانده ترکیبی انیسون !

استفاده از جوشانده ترکیبی انیسون، جهت زیاد شدن شیر مادران بسیار مفید و موثر است.

ترکیبات : 15 گرم انیسون (بادیان رومی)، 10 گرم سنبل ختایی، 10 گرم تخم شوید، 750 میلی گرم آب مورد نیاز است.

روش تهیه جوشانده انیسون :

گیاهان فوق را مخلوط کرده و درون قوری لعابی بریزید، سپس آب را به آن اضافه کرده و روی حرارت قرار دهید و به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید، بعد آب آن را صاف نموده و 3 بار در روز هر بار یک فنجان از آن را با کمی نبات میل کنید.

ضماد آرد کنجد !

جهت زیاد شدن شیر مادران از ضماد آرد کنجد بر روی پستان ها بهره بگیرید.

روش تهیه ضماد آرد کنجد :

75 گرم کنجد را کوبیده و به صورت پودر در آورید، سپس آن را از غربال عبور دهید تا به شکل پوره نرم درآید، بعد آن را با کمی شیره انگور مخلوط کنید و به شکل خمیر در آورید و هر بار مقداری از آن را بر روی پستان ها ضماد کنید، همچنین خوردن این مخلوط هم سبب زیاد شدن شیر مادران می گردد (در این مورد از ارده خالص کنجد نیز می توان استفاده نمود).

 

همچنین بخوانید:  توصیه های غذایی برای مادران شیرده

 

حلوای ترکیبی شقاقل !

خوردن حلوای ترکیبی شقاقل تاثیر زیادی در افزایش شیر در مادران شیرده دارد.

ترکیبات : 30 گرم ریشه شقاقل، 20 گرم گل پنیرک، 20 گرم تخم شاهی، 20 گرم تخم ترب، مقداری شکر سرخ و 30 گرم رازیانه نیاز است.

روش تهیه حلوا شقاقل :

گیاهان فوق را نرم ساییده و با کمی آرد برنج و شکر درون ظرفی بریزید، کمی آب به آن اضافه نموده و به قدری حرارت دهید تا خوب پخته شود و به صورت حلوا درآید، از این حلوا روزی 3 قاشق مرباخوری به تنهایی یا همراه کمی شیر میل کنید.

قاووت ترکیبی تخم شلغم !

مصرف مداوم و منظم قاووت ترکیبی تخم شلغم، موجب زیاد شدن شیر مادران می گردد.

ترکیبات : 20 گرم تخم شلغم، 20 گرم تخم زردک، 10 گرم تخم شوید، 80 گرم نخود بوداده، 10 گرم بادیان (رازیانه)، کمی پودر نبات، 20 گرم تخم پیاز نیاز است.

روش تهیه قاووت ترکیبی تخم شلغم :

گیاهان فوق را نرم ساییده و با پودر نبات مخلوط کنید، سپس روزی سه مرتبه هر بار یک قاشق مرباخوری از آن را میل نمایید.

پودر خارخاسک پرورده شده در شیر !

مصرف پودر خارخاسک پرورده شده در شیر به عنوان دارویی شیر افزا به کار می رود.

ترکیبات : 150 گرم خارخاسک، 3300 گرم شیر گوسفند، کمی پودر نبات

روش تهیه خارخاسک پرورده شده :

150 گرم خارخاسک را در 1100 گرم شیر گوسفند به قدری بجوشد تا تمام شیر تبخیر شود. سپس خارخاسک ها را خشک کرده و برای بار دوم در 1100 گرم شیر آن قدر بجوشانید تا تمام شیر بخار شده و خارخاسک ها خشک شوند، برای مرتبه سوم این عمل را تکرار کنید و وقتی که خارخاسک ها خشک شدند، آنها را پودر کرده با پودر نبات قاووت کنید و روزی 3 قاشق مرباخوری میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  مشکلات شایع در دوران شیردهی و روش های درمان آن

 

تونیک ترکیبی تخم خشخاش !

مصرف مداوم تونیک ترکیبی تخم خشخاش در طول چند هفته متوالی موجب زیاد شدن شیر مادران می گردد.

ترکیبات : 150 گرم تخم خشخاش، 150 گرم کنجد، 150 گرم شاهدانه، 300 گرم گندم بوداده، 750 گرم نبات یا شکر سرخ (شکر نی) نیاز است.

روش تهیه تونیک تخم خشخاش :

کلیه اجزای فوق را مخلوط کرده و نرم بکوبید، سپس روزی 3 قاشق غذاخوری از آن را در سه وعده (صبح و ظهر و شب) میل نمایید.

سایر نسخه های گیاهی زیاد کننده شیر مادران !

  • نسخه اول : استفاده از قاووت پودر تخم شنبلیله با کمی نبات ساییده شده، روزی 2 قاشق مرباخوری مشکل کم شیری مادران شیرده را برطرف می سازد، همچنین خوردن روزی 1 عدد نان که با آرد تخم شنبلیله به دست آید، می تواند موجب افزایش شیر مادران شیرده گردد.
  • نسخه دوم : خوردن یونجه تازه به تنهایی یا همراه با نان موجب ترشح بیشتر غدد شیری و در نتیجه افزایش شیر در مادران شیرده می گردد، همچنین می توان از جوانه تازه تخم یونجه، دم کرده یونجه تازه یا خشک و عرق یونجه، جهت ازدیاد شیر استفاده کرد.
  • نسخه سوم : مصرف طالبی به جهت محتویات سفید موجود در آن (نظیر کلسیم، پتاسیم و سدیم) و تاثیر این مواد در تحریک غدد ترشح کننده شیر، به مادران شیرده ای که از نبود یا کمبود شیر در پستان های خود رنج می برند توصیه و تجویز می شود.
  • نسخه چهارم : استفاده از پاپایای خام که میوه ای است از خانواده هندوانه و خربزه به صورت ادویه کاری (خشک شده و پودر شده) تاثیر زیادی در تحریک ترشح شیر در مادران شیرده دارد.
  • نسخه پنجم : خوردن سیب زمینی کامل (همراه با پوست) به صورت آب پز یا به شکل کباب شده کمک زیادی به افزایش شیر مادران شیرده و رفع مشکل کمی شیر آنها می کند.
  • نسخه ششم : خوردن مغز بادام رنده شده، صبح ناشتا علاوه بر تامین سلامت طفل موجب زیاد شدن شیر مادران شیرده می شود.
  • نسخه هفتم : مصرف سیب زمینی ترشی به دلیل داشتن درصد بالایی ویتامین آ و ب وجود مواد آلبومینی به میزان زیاد، تولید و ترشح شیر را توسط غدد شیری در مادران افزایش می دهد.
  • نسخه هشتم : مادرانی که از کم بودن شیر خود نگران هستند از مصرف برگ و ریشه گزنه پخته، همراه با کمی شیر یا به تنهایی دریغ نورزند باعث افزایش شیر آنها می شود.
  • نسخه نهم : خوردن لوبیای پخته شده به جهت داشتن فسفر زیاد، آهن و پتاسیم کافی به عنوان یکی از منابع غذایی زیاد کننده شیر مادران، به مادرانی که از نبود یا کمبود شیر رنج می برند توصیه و تجویز می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شکر سرخ را با خواص ضد نفخ و ملین، درمان سرماخوردگی، درمان کم خونی، پیشگیری از پیری زودرس، جوانسازی پوست، تنظیم فشارخون، درمان عفونت های رحم، کمک به کاهش وزن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0