topNotif

نسخه های گیاهی ضدنازایی و ناباروری قسمت1

10305 بازدید
24 آذر 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

نسخه های گیاهی ضدنازایی و ناباروری زنان (قسمت اول)

در ادامه مباحث مربوط به بیماری زنان و استفاده از داروهای گیاهی مرتبط با بیماری خانم ها در این مطلب نسخه های دارویی برای درمان ناباروری بانوان توصیه می کنم.

دم کرده ترکیبی زیره :

برای از بین بردن سردی رحم، زنان نابارور باید روزانه 3 فنجان از دم کرده ترکیبی زیره را میل کنند و این عمل را تا بهبودی کامل ادامه دهند.

ترکیبات : 15 گرم زیره، 10 گرم چوب دارچین، 10 گرم هل، 5 گرم زنجبیل، 500 میلی لیتر آب جوش، کمی عسل و یا نبات مورد نیاز است.

روش تهیه دم کرده زیره :

ابتدا برای گرم کردن قوری مقداری آب داخل آن ریخته و پس از کمی گرداندن آن را خالی کنید، سپس همه مواد را به غیر از عسل داخل آن ریخته و روی آن آب جوش ریخته و ۱۵ دقیقه بگذارید تا دم بکشد، دم کرده را صاف کرده و ۳ بار در روز، هر بار یک فنجان آن را با کمی عسل یا نبات شیرین نموده و میل نمایید.

شیاف ترکیبی سنبل :

استفاده مداوم از شیاف ترکیبی سنبل در طول یک ماه متوالی تاثیری ماندگار برای از بین بردن نازایی زنان که به دلیل سردی بیش از حد رحم باشد، دارد.

ترکیبات: 10 گرم سنبل، 10 گرم زعفران، 10 گرم ناخنک، 1 عدد زرده تخم مرغ، مقداری روغن سنبل نیاز است.

روش تهیه شیاف : زعفران، سنبل، و ناخنک را نرم ساییده و به صورت پودر در آورید، سپس آن را با زرده تخم مرغ و روغن سنبل مخلوط کرده و به شکل خمیر درآورید، بعد خمیر را به شکل لوله هایی باریک درآورده آن را چرب نموده و چندین مرتبه پس از پاک شدن از خون قاعدگی آن را داخل واژن شیاف کنید.

نسخه های گیاهی ضدنازایی و ناباروری قسمت1

نسخه های گیاهی ضدنازایی و ناباروری قسمت1

شیاف روغن بنفشه :

چنانچه نازایی به دلیل زیادی حرارت در محیط داخلی رحم باشد از شیاف روغن بنفشه بهره بگیرید.

ترکیبات : 30 گرم پیه یا چربی خروس، 1 عدد زرده تخم مرغ، مقداری روغن بنفشه، مقداری پنبه تمیز و بهداشتی نیاز است.

روش تهیه شیاف روغن بنفشه :

ابتدا پیه یا چربی خروس را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) ذوب کنید، سپس روغن بنفشه را با زرده تخم مرغ زده شده مخلوط نموده و به آن اضافه کنید، بعد آن را به پنبه آغشته نموده و به داخل واژن شیاف کنید.

روش دیگر:

اگر نازایی به دلیل خشکی بدن و محیط داخلی رحم باشد، 16 گرم روغن بنفشه را با 15 گرم روغن گل نیلوفر، 15 گرم روغن تخم کدو، 30 گرم پیه مرغ ذوب شده و کمی لعاب بهدانه مخلوط کرده و با پنبه آغشته نموده و در داخل واژن شیاف کنید.

شیاف ترکیبی انزروت :

چنانچه نازایی به جهت زیادی رطوبت و ترشح بیش از حد رحم حاصل شده باشد از شیاف ترکیبی انزروت بهره بگیرید.

ترکیبات : 10 گرم انزروت، 10 گرم شوید خشک، 10 گرم سماق، 10 گرم مرمکی، 10 گرم زعفران و کمی عسل نیاز است.

روش تهیه شیاف انزروت :

کلیه اجزای فوق را مخلوط کرده، نرم ساییده و با عسل خمیر کنید سپس با کمی روغن زیتون آن را چرب نموده و با پنبه یا پارچه تمیز در داخل واژن شیاف کنید.

نسخه های گیاهی ضدنازایی و ناباروری قسمت1

نسخه های گیاهی ضدنازایی و ناباروری قسمت1

محلول شستشوی واژن سنبل الطیب :

برای از بین بردن رطوبت زیاد در زنان نازا، استفاده از محلول شستشوی واژن سنبل الطیب مفید و موثر است.

ترکیبات : 15 گرم ریشه سنبل الطیب، 10 گرم گل سرخ، 10 گرم نعنا، 10 گرم پونه، 10 گرم دارچین، 10 گرم شوید و یک و نیم لیتر آب نیاز است.

روش تهیه محلول شستشوی واژن :

گیاهان فوق را مخلوط کرده و در ظرفی لعابی بریزید، سپس آب را نیز اضافه نموده و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه جوشاندن، آن را صاف کرده و با کمی آب سرد مخلوط نموده و در تشت کوچکی بریزید، سپس درون تشت نشسته و واژن و اطراف آن را با محلول شستشو دهید (حرارت محلول در تشت نباید بیشتر از ۲۷ درجه سانتی گراد باشد).

تونیک ترکیبی برگ سداب :

چنانچه نازایی به دلیل چاقی مفرط و تجمع بیش از حد چربی در ناحیه رحم باشد، مصرف مداوم تونیک ترکیبی برگ سداب مفید و موثر است.

ترکیبات : 20 گرم رازیانه، 20 گرم برگ سداب، 20 گرم زنیان، 5 گرم مرزنجوش، 5 گرم بوره و 10 گرم لاک مغسول مورد نیاز است.

روش تهیه تونیک سداب :

کلیه اجزای فوق را مخلوط کرده، نرم ساییده و روزی 5 گرم آن را با کمی آب میل کنید.

تونیک ترکیبی تخم زردک :

برای درمان نازایی که به دلیل ضعف نیروی جنسی، ترشح زیاد رحم و افزایش سردی و رطوبت رحم به وجود آمده باشد، استفاده از تونیک ترکیبی تخم زردک در تمام مدت پاکی و 3 روز آخر دورانی که خون قاعدگی در جریان است (سه روز قبل از پاک شدن) بسیار مفید و موثر است.

ترکیبات : 4 مثقال تخم زردک، دو مثقال تخم ترب، 2 مثقال رازیانه، 1 مثقال زنجبیل، 1 مثقال زرنباد، 1 مثقال برگ کابلی و 250 گرم عسل نیاز است.

روش تهیه تونیک تخم زردک :

کلیه اجزای فوق (به غیر از عسل) را مخلوط کرده و نرم بکوبید سپس پودر حاصل را با عسل خمیر نموده و روزی سه قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  نسخه های گیاهی ضدنازایی و ناباروری قسمت2

 

شیاف ترکیبی پیاز لاله واژگون :

استفاده مداوم در طول 3 روز متوالی بعد از پاک شدن از خون قاعدگی، از شیاف ترکیبی پیاز لاله واژگون (گل اشک) کمک زیادی به درمان نازایی که به جهت رطوبت و ترشح زیاد رحم به وجود آمده باشد می کند.

ترکیبات : نیم مثقال پیاز لاله واژگون، یک چهارم مثقال (حدود 1 گرم) زعفران، نیم مثقال هل، نیم مثقال بسباسه، مقداری شیر و کمی پنبه مورد نیاز است.

روش تهیه شیاف پیاز لاله واژگون :

کلیه گیاهان فوق را پس از نرم کوبیدن مخلوط کرده و با کمی شیر حل کنید و مقداری از آن را آغشته به پنبه نموده و در دخل واژن شیاف کنید.

شیاف ترکیبی گل بومادران :

ترشحات غیر چرکی در رحم یا در سایر اجزای دستگاه تناسلی زنان یکی از عوامل مهم به وجود آورنده نازایی زنان در طب قدیم بوده است جهت رفع این ترشحات و کمک به بارور شدن از شیاف ترکیبی گل بومادران بهره بگیرید.

ترکیبات : 15 گرم گل بومادران، 15 گرم انیسون، 15 گرم مرمکی، کمی روغن زیتون، مقداری پنبه، مقداری آب دم کرده گل بومادران نیاز است.

روش تهیه شیاف گل بومادران :

گل بومادران، انیسون و مرمکی را با هم مخلوط کرده و به صورت پودر درآورید سپس روغن را با آب دم کرده گل بومادران مخلوط نموده و خوب هم بزنید، بعد پودر را به آن اضافه کنید، پنبه را به این محلول آغشته نموده و داخل واژن شیاف کنید.

ادامه دارد …

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گرده نخل را با خواص درمان ناباروری، بهبود عملکرد مغز و حافظه، ترمیم بافت های بدن، پایین آوردن فشار خون، کاهش کلسترول بد، تاثیر مثبت بر سلول های عصبی، تأخیر نشانه های پیری، تحریک سیستم گوارشی، درمان مسمومیت، جلوگیری از رشد تومورهای خوش خیم و بدخیم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0