نقش فشارهای روحی در امتحانات

1993 بازدید
07 خرداد 97
سمانه

نقش فشارهای روحی در امتحانات که بد نیست بدانیم!

در امتحانات فشارهای روحی منفی به شکل های آشکار و توجه برانگیز روی افراد می تواند تاثیر گذار باشد. شناسایی آن ها بسیار سهل است. با وجود این ظهور علایم رفتاری و هیجانی ظریف تر و غیر قابل لمس تر از این هستند که شخص دچار تنش قبول کند که فشارهای روحی موجب بروز این مشکلات شده است.

لذا سعی کنید از شیوه ها و روش هایی که به شما کمک می کند تا با تغییر این خصوصیات کاملا طبیعی، شرایطی را که موجب بروز فشار روحی شده در اختیار بگیرید و در نتیجه آرام شوید و سعی کنید تمرکز کنید و فکر خود را فقط روی هدفی که دارید متمرکز سازید. زیرا وقتی خود را تحت فشار روحی منفی همراه با تنش قرار دهید به مشکلات زیادی که جسم و روح شما را تحت فشار قرار می دهد و یا عامل به وجود آورنده آن مسائل می باشد برخورد خواهید نمود مانند سردرد، دلشوره، تپش قلب، درد سینه، ناراحتی پوست، اسهال، یبوست، سو هاضمه، بد خوابی، احساس خفگی، تند حرف زدن، پر خوری، بی اشتهایی، فراموشی، خشکی دهان، عدم تمرکز، واکنش تند در مقابل رخدادها، لرزش دست ها، سردی دست ها، بی قراری، دندان قروچه کردن و … جز این موارد هستند.

نقش فشارهای روحی در امتحانات

نقش فشارهای روحی در امتحانات

عوارض ناخوشایند فشار روحی

منفی بینی یکی از بدترین عوارض بسیار ناخوشایند فشار روحی محسوب می شود و به همین دلیل دچار هراس و ترس غیر منطقی در دوره امتحانات می شوید و به گونه ای غیر منطقی خود را با سایرین و یا همکلاسان مقایسه می کنید.

خود را با کسی مقایسه نکنید و سعی کنید با تفکر و اندیشه های نو و مثبت اندیشی، تاثیری آرام کننده بر روح و روان خود داشته باشید و به عنوان یک منبع انرژی همیشه یون های مثبت در اطراف خود پراکنده کنید. به خاطر داشته باشید که اضطراب بیش تر نتیجه است تا علت، اضطراب همیشه مربوط به نگرانی هایی در مورد زمان یا دقیق تر بگوییم در مورد آینده است لذا شما باید با آینده به شکلی برخورد کنید که گویی در اختیار شماست.

 

همچنین بخوانید:  در طول امتحانات چه کنیم !؟

 

هرچه میزان فشار روحی و منفی نگری در شما بیش تر باشد آسیب پذیر بودنتان در مقابل نومیدی بیش تر می شود. ترس یکی از زیان بار ترین تنش زاهای هیجانی است شما می ترسید که در امتحان و یا کنکور قبول نشوید در بیش تر این موارد ترس شما چیزی است که مکان وقوع آن در حال حاضر کم است و شاید هم هرگز پیش نیاید. ولی ترس شما از این است که این ممکن اتفاق بیفتد با هیجانتی غیر اولی و غیر منطقی شما تنها بر مشکلات و تنش های عصبی خود اضافه می کنید.

کلام آخر

برای انسان مشوش و مضطرب رسیدن به آرامش مطلوب ترین هدف ممکن محسوب می شود. شما می توانید لحظات آرامش بدون اضطراب را که دارای سه ویژگی مشترک می باشد لمس کنید احساس راحتی، هوای آزاد، فقدان محرک اگر یک ویژگی دیگر یعنی انگیزه را به این سه بیفزایید مجموعه کامل ضد تنشی خواهید داشت انگیره یکی از عوامل بسیار مهم به شمار می رود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شکوفه بادام شیرین را با خواص  تقویت سیستم ایمنی، درمان مشکلات تنفسی اعم از آسم و تنگی نفس، درمان سرفه های خشک، ضدالتهاب، تسکین درد عضلات، مرطوب کننده پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0