نقش چربی ها در رژیم غذایی مخصوص پیاده روی

2758 بازدید
01 مرداد 97
سمانه

با نقش چربی ها در رژیم غذایی مخصوص پیاده روی آشنا شوید

کارشناسان بهداشت و متخصصان تغذیه همگی بر این باورند که عادت های غذایی صحیح و خوردن خوراکی های مغذی روش مناسبی برای دستیابی به سلامت، انرژی و شادابی به شمار می رود. رژیم غذایی تنها به پرهیز غذایی و شمارش کالری نمی پردازد بلکه در حقیقت نوعی خود آگاهی نسبت به غذاهای مصرفی است.

چربی ها به خصوص چربی های اشباع شده از عناصر اصلی در هر رژیم غذایی هستند که با تغییر برنامه غذایی و کاهش مصرف آن ها خطر ابتلا به بیماری نیز کم می شود. تحقیقات چربی ها را به عنوان خطرناک ترین ماده غذایی جوامع غربی یاد کرده است، یک گرم چربی حاوی 9 کالری انرژی است، در حالی که یک گرم پروتئین و کربوهیدرات تنها حاوی 4 کالری هستند. جذب اضافی چربی می تواند خطر ابتلا به چاقی و انواع خاصی از سرطان را افزایش دهد. بهترین تغییری که می توانید در رژیم غذایی خود ایجاد کنید کاهش مصرف چربی، نمک و مواد قندی است.

نقش چربی ها در رژیم غذایی مخصوص پیاده روی

نقش چربی ها در رژیم غذایی مخصوص پیاده روی

رژیم گرفتن هرگز امری همگانی نبوده است، بدون شک روش سنتی رژیم گرفتن روش مناسبی برای کاهش وزن و برخورداری از سلامتی دراز مدت به شمار نمی رود. پس چه باید کرد؟ کلید موفقیت آن است که به جای پیروی از یک رژیم غذایی در عادت های غذایی تغییراتی ایجاد شود. رژیم سنتی شامل یک دوره فشرده و کوتاه مدت است، در حالی که خوردن غذای سالم بر پایه تغذیه صحیح و مناسب، امری راهبردی و دراز مدت است که به منظور ایجاد تغییرات دایمی در روش زندگی در نظر گرفته شده است.

در رژیم های فشرده و سخت احساس ضعف و گرسنگی به بدن دست می دهد. در هنگام گرسنگی میزان متابولیسم پایه کاهش می یابد و چربی عملا ذخیره می شود. اگر چه شما با کاهش وزن اولیه مواجه می شوید اما همان طور که میزان مصرف کالری افزایش می یابد، وزن تان نیز بالاتر می رود و با آن که غذای زیادی نمی خورید با این نوع رژیم به راحتی چاق شوید.

 

همچنین بخوانید: منظور از خوردن غذای زنده یا غذای مرده چیست؟

 

تنها ۳۰ درصد از کالری روزانه شما از چربی ها به دست می آید. ما نه تنها باید مصرف گوشت قرمز را که سرشار از چربی است پایین بیاوریم بلکه نباید از چربی های پنهان در غذاهایی همچون کیک، شکلات و سس نیز غافل شویم. چربی های اشباع شده باید کمتر مصرف شوند و تنها 10 درصد از کالری روزانه بدن را تامین می کنند. این گونه چربی ها موجب افزایش کلسترول خون می گردند و سرخرگ ها را مسدود می کنند که همین امر منجر به ایست مغزی یا حمله قلبی می شود. چربی اشباع شده در فرآورده های حیوانی همچون گوشت قرمز، پنیر، شیر، خامه و کره وجود دارد. سعی کنید که جایگزین هایی مانند شیر بدون چربی یا کم چرب، ماست کم چربی، مارگارین با درصد پایینی از چربی اشباع شده، گوشت سفید و ماهی مصرف کنید.

چگونگی به کار گیری رژیم غذایی مخصوص پیاده روی

همان طور که گفته شد بهترین روش برای کنترل آنچه که می خورید توجه بیشتر به برخی غذاهاست. تصور نکنید بعضی غذاها خوب و بعضی غذاها بد هستند بلکه فقط باید برخی از آن ها را کم یا زیاد مصرف کرد. هر آنچه را که می خورید یادداشت کنید و  اینگونه از سوخت و ساز بدن خود مطلع می شوید و میزان کم و زیاد کردن مواد غذایی برایتان راحت می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زرشک سیاه را با خواص درمان قطعی جوش صورت، برطرف کننده ناراحتی های دهان مانند آفت ، برفک ، مقوی کبد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0