نوشیدنی کامبوچا و خواص درمانی آن برای بدن

2567 بازدید
22 آبان 98
بهاره
,,

با نوشیدنی کامبوچا و خواص درمانی آن برای بدن آشنا شوید

کامبوچا (Kombucha) که با نام های کامبوجا یا کُمبوچا شناخته می شود، یکی از نوشیدنی های سنتی کشور چین می باشد. این چای از موادی همچون قارچ ها و مخمرها، چای سبز و چای سیاه، باکتری های آنتی بیوتیک و قند یا شکر تهیه می شود، که خواص فوق العاده برای سلامتی بدن از جمله: ضدسرطان، مقوی دستگاه گوارش و بهبود دهنده دستگاه هاضمه، تقویت کننده سیستم اعصاب را دارد. در ادامه با نوشیدنی کامبوچا و خواص درمانی آن برای بدن آشنا شوید.

 

نوشیدنی کامبوچا و خواص درمانی آن برای بدن

نوشیدنی کامبوچا و خواص درمانی آن برای بدن

 

نوشیدنی کامبوجا و خواص درمانی آن برای بدن

1- سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

کامبوچا سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن، مقابله با بیماری هایی همانند سرماخوردگی و آنفولانزا، افزایش مقاومت بدن، جوانی و شادابی پوست موثر هستند. همچنین، به دلیل دارا بودن باکتری های پروبیوتیک از ایجاد آلرژی و بیماری های جلوگیری کرده و به تقویت سیستم ایمنی بدن منجر می شود.

2- سرشار از میکروب ها و باکتری های مفید است

همانطور که می دانید کامبوچا از مخمرهایی که غنی از باکتری های آنتی بیوتیک هستند، تهیه می شود و این نوشیدنی افزایش دهنده باکتری های مفید بدن است. بدن ما هر روز به میزان مشخصی باکتری های پروبیوتیک نیاز دارد تا سیستم گوارش بهتر عمل کرده و در نهایت از ایجاد بیماری های سخت جلوگیری کند. با افزایش سن، بیماری و مصرف آنتی بیوتیک ها میزان این باکتری ها کاهش می یابد. شما می توانید با استفاده از مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک مانند چای کامبوچا، کمبود این باکتری ها را جبران کرده و با به تعادل رساندن میزان این باکتری ها در بدن از بیماری ها و مشکلات گوارشی جلوگیری کنید.

3- یک سم زدای موثر و قوی است

طبق تحقیقات انجام شده بر روی کامبوچا، این نوشیدنی به دلیل خواصی که دارد، برای بدن انسان یک سم زدای قوی و موثر است که می توان روزانه از آن استفاده کرد. علاوه بر این، نوشیدنی کامبوچا به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان ها و وجود اسید استیک به کاهش عفونت و التهابات منجر می شود.

 

همچنین بخوانید:  چای علف لیمو و خواص درمانی آن

 

4- به کاهش وزن کمک می کند

به دلیل وجود چای سبز در کامبوچا، این نوشیدنی افزایش دهنده متابولیسم بدن بوده و به سوخت و ساز بیشتر بدن کمک می کند. همچنین، چربی های بدن را از بین برده و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. همینطور سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که به لطافت و زیبایی پوست کمک می کند. این نوشیدنی علاوه بر لاغری برای تعادل کلسترول و قند خون نیز مفید است. نوشیدنی کامبوچا به دلیل باکتری های پروبیوتیک، برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا نیز بسیار موثر است.

5- دارای خاصیت ضدسرطانی است

براساس تحقیقات این نوشیدنی به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان، برای کاهش ابتلا به سرطان هایی همانند سرطان سینه و سرطان پروستات موثر است. علاوه بر این، نوشیدنی کامبوچا به دلیل داشتن باکتری های مفید و ترکیبات خاص، از ایجاد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

6- ضد افسردگی و ضد اضطراب است

طبق تحقیقات انجام شده ارتباط قوی بین باکتری های پروبیوتیک و افسردگی وجود دارد، هر زمان میزان باکتری های پروبیوتیک بدن کاهش می یابد، اختلالاتی همانند افسردگی، بی قراری و اضطراب به وجود می آید که با متعادل کردن باکتری های پروبیوتیک می توان از ایجاد این اختلالات جلوگیری کرد. همینطور ارتباط قوی بین التهابات و عفونت های بدن و افسردگی وجود دارد، که در موارد بالاتر گفته شد که چگونه کامبوچا از التهابات و عفونت ها می کاهد.

 

نوشیدنی کامبوچا و خواص درمانی آن برای بدن

نوشیدنی کامبوچا و خواص درمانی آن برای بدن

 

7- به سلامت کبد کمک می کند

طبق تحقیقاتی که توسط متخصصان صورت گرفته است، کامبوچا برای بهبود سلامت کبد موثر می باشد. به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان ها برای افزایش سلامتی کبد مفید است و از ایجاد التهابات کبدی جلوگیری می کند.

8- از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند

به افراد سالمی که در تاریخچه خانوادگی خود بیماری دیابت را دارند، پیشنهاد می شود از کامبوچا بنوشند، اما به دلیل شکری که در این نوشیدنی وجود دارد، نباید در نوشیدن آن افراط کنید. طبق تحقیقات انجام شده بر کامبوچا، برای بهبود بیماری دیابت موثر است، اما به هیچ عنوان در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا تاثیر معکوس دارد. 

میزان مصرف نوشیدنی کامبوچا

به دلیل باکتری های مفید، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در این نوشیدنی، بهتر است روزانه یک لیوان نوشیدنی کامبوچا را بنوشید، تا نیازهای هر روزه بدنتان، تامین شود. البته برخی افراد به دلیل داشتن بیماری های خاص، بهتر است مصرف آن را به 2 بار در هفته کاهش دهند.

منع مصرف از نوشیدنی کامبوجا

کامبوچا به دلیل چای سیاه و شکری که در هنگام تهیه در آن استفاده می شود، مقدار زیادی قند و کافئین دارد. افرادی که سعی در کنترل شکر دریافتی خود دارند، ورزشکاران و بدنسازان، افراد دیابتی، افراد بی قرار و نگران، افرادی که به راحتی تحت تاثیر کافئین قرار می گیرند، از نوشیدن کامبوچا خودداری کنند. همچنین، افرادی که مشکلات قلبی، استرس و اضطراب زیاد دارند، هم میزان مصرف این نوشیدنی را مدیریت کنند، زیرا می تواند باعث افزایش ناراحتی شود. ترجیحا دو تا سه وعده در هفته از کامبوچا در ابتدای روز (قبل از خواب منجر به بی خوابی می گردد) استفاده نمایید.

توجه: هرگز کامبوچا را در منزل تهیه نکنید، زیرا ممکن هست در هنگام آماده سازی مشکلاتی رخ دهد که شما از آن خبر ندارید. برخی از برندهای تولید کننده این محصول، کامبوچا را با میزان بسیار کمی شکر به بازار عرضه می کنند، شما می توانید از این برندها خریداری کنید، تا دیگر نگران شکر مصرفی خود نباشید. حتما قبل از خرید این نوشیدنی از ترکیبات موجود در آن اطلاع پیدا کنید تا از حساسیت ها و آلرژی های پیشفرض بکاهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای کوهی را با خواص درمان کم خوابی، درمان کم خونی، درمان بیماری های معده و روده، درمان اسهال، تسکین درد سیاتیک، تقویت قوای جنسی، ضد افسردگی و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0