topNotif

نکاتی درباره رشد مو

2079 بازدید
11 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 28 آذر 1400

نکاتی درباره رشد مو که بد نیست با آن آشنا شویم :

موی سر به طور میانگین، هر ماه یک و نیم سانت رشد می کند. سرعت رشد مو بر حسب فصل، جنسیت فرد و میزان بلندی موهای فرد ممکن است متغیر باشد. موهای کوتاه سریع تر از موی بلند رشد می کند، مویی که دیر به دیر کوتاه می شود، آهسته تر رشد می کند، موها در طول روز سریع تر از شب رشد می کنند، همچنین در آب و هوای گرم سریع تر رشد می کند و شرکت در فعالیت های ورزشی، رشد مو را تسریع می کند. با نگاه به موهای هر شخصی می توان تا حدودی شخصیت اش را حدس زد. به هر حال، مراقبت از موها بخش مهمی از بهداشت و آراستگی فردی است. موهای سالم معمولا براق و انعطاف پذیرند، در مقابل موهای ناسالم، معمولا تار و خشن یا چرب اند.

شست و شوی مو و مدل دادن به آن :

محصولات بسیاری را می توان برای شست و شوی مو استفاده کرد اما همیشه بهتر است محصولی انتخاب شود که سازگاری مطلوبی با مو داشته باشد. هر چه اسید موجود در شامپو بیشتر باشد، موها نرم تر می شوند. شامپوهای مخصوص موهای چرب در مقایسه با شامپوهای مخصوص موهای خشک و موهای معمولی، مواد شوینده بیشتری دارند. بعضی ها بعد از استفاده از شامپو، نرم کننده می زنند. بعضی ها از شامپو برای کنترل شوره سر استفاده می کنند. شوره سر هنگامی به وجود می آید که سلول های مرده پوست شروع به ریزش می کنند و به شکل دانه های سفیدی نمایان می شوند.

نکاتی درباره رشد موشست و شوی صحیح :

برای شست و شوی مناسب، ابتدا باید موها را کاملا با آب گرم خیس کرد و سپس شامپو را با نوک انگشتان به لابه لای موها مالیده تا خوب کف آلود شوند. البته فردی که موهای چرب دارد، نباید پوست سر خود را محکم ماساژ دهد چون ماساژ می تواند غده های چربی موجود در پوست سر را تحریک کند و این امر به بیشتر شدن چربی موها منجر می شود. سپس باید با یک آبکشی مناسب، کف ها را پاک کرد.

 

همچنین بخوانید: مراقبت و نگهداری صحیح از مو

 

مراقبت از مو :

اگر می خواهید بعد از شامپو نرم کننده بزنید، باید موهای تان را خوب آبکشی کنید. سپس یک حوله بردارید و برای جذب آب اضافی و خشک کردن موهایتان از ضربه های آهسته دست هایتان کمک بگیرید. موهای مرطوب را باید به آرامی شانه کرد. شانه کردن موهای مرطوب ممکن است باعث شکستن آن ها شود. سپس باید اجازه داد موها به طور طبیعی خشک شوند یا از سشوار در حالت گرم یا سرد استفاده کرد. تنظیم سشوار روی حالت داغ می تواند باعث خشکی و شکنندگی مو و دوشاخه شدن انتهای آن شود. اتوی مو یا بیگودی داغ نیز ممکن است به مو آسیب برساند.

احتیاطمواد موجود در محصولات شوینده مو گاهی باعث حساسیت پوستی و سوزش چشم می شود. استفاده نادرست یا افراط در استفاده از محصولات شوینده مو به مو آسیب می رساند. بعضی از افرادی که از رنگ مو استفاده کرده اند، ممکن است دچار عوارضی مانند ریزش مو، سوختگی، قرمزی و حساسیت ناشی از رنگ مو شوند. هنگام استفاده و یا نگهداری از مواد شیمیایی مخصوص مو، سعی کنید آن ها را از دسترس کودکان دور نگه دارید تا از خطر بلع و حوادث خطرناک دیگر جلوگیری شود. این نکته بسیار مهم است که هنگام استفاده از هر محصول، دستورالعمل روی بسته را با دقت بخوانید و اجرا کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تقویت مو را با خواص رفع خشکی موها، رفع وز شدن موها، نرمی و درخشندگی مو، تقویت مو، کمک به رشد مو، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0