topNotif

نکاتی درباره شست و شوی اعضای بدن

1636 بازدید
19 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 28 آذر 1400

حمام های ویژه عضوی کدامند و چگونه آنها را انجام دهیم !؟

شستشوی چشم ها !

موارد استفاده : خستگی مفرط چشم ها، التهاب چشم، تقویت چشم، التهاب پلک ها، گل مژه از موارد استفاده برای این حمام هستند.

چشم ها در برابر آب‌درمانی واکنش بسیار خوبی دارند، نه تنها چون آب‌درمانی روشی بسیار حساس است بلکه به دلیل آنکه آب اعصاب و عضلات چشم را مستقیما تحریک می کند.

روش استفاده : برای شستشوی چشم ها از وسیله ای که مخصوص این کار است و شکل و اندازه آن مطابق چشم ها است، استفاده می شود. پیمانه را پر از آب گرم کنید، سر را خم کنید چشم ها را داخل پیمانه آب نگه دارید. در التهابات پلک ها و گل مژه می توان از دم کرده بابونه استفاده کرد. برای تقویت چشم ها هر صبح و شب این شستشو با آب سرد انجام شود.

نکاتی درباره شست و شوی اعضای بدنحمام سر !

موارد استفاده : تاثیر پرتو آفتاب، هجوم خون به مغز، حمله و صرع (انواع آن)، حمله های روانی و هیستری از موارد استفاده از این حمام هستند.

حمام سر می تواند به دو روش انجام گیرد :

روش اول : رو به شکم روی تخت دراز بکشید و سر را آویزان کنید، پایین تخت یک وان دستی یا ظرف بزرگ قرار دهید. سپس آب ولرم را آنقدر از پشت سر بریزید تا آرامش برقرار شود. روش دوم : به پشت دراز بکشید و سر را از پشت داخل یک ظرف آب سرد قرار دهید، صورت، شقیقه و پیشانی با آب سرد شسته می شوند این روش بخصوص در مورد گرمازدگی و یا عوارض ناشی از آن بسیار موثر است. در این روش می توان از یک کمپرس سرد نیز استفاده کرد و سر را با آن کاملا پوشاند، به این ترتیب تاثیر شدیدتر است و خنکی سریعتر حاصل می شود.

شستشوی بینی !

موارد استفاده : التهابات حاد و مزمن، شستشو و پاکسازی بینی از موارد استفاده از این حمام هستند.

شستشوی بینی نه تنها کاری است برای درمان التهابات و آبریزش حاد و مزمن، بلکه همچنین روشی است به منظور پاکسازی بینی از ترشحات و سالم نگه داشتن عضو بینی و رعایت بهداشت آن که می توان آن را استفاده کرد.

روش استفاده : کمی نمک را در نصف فنجان آب ولرم حل کنید، سپس کم کم از آن داخل گودی دست بریزید و به نوبت از هر سوراخ بینی بالا بکشید، آب نمکی را که از طریق بینی وارد حلق می شود می توان از دهان تف کرد.

 

همچنین بخوانید:    ماساژ و حمام با گیاهان دارویی

 

حمام داغ دست و پا !

موارد استفاده : پادرد و دست درد، خشکی مفرط در عضلات و مفاصل از موارد استفاده از این حمام هستند.

روش استفاده : دست و پا را با یک پماد مسکن درد خوب چرب کنید (پماد آرنیکا، یا منتول، و یا متیل سالیسیلات) سپس آن را درون یک کیسه پلاستیک قرار دهید و خوب ببنید طوری که آب در آن نفوذ نکند. حال عضو را (دست یا پا) با همان بسته بندی در آب داغ فرو کنید. داغی آب می تواند تا حد تحمل زیاد باشد، هوایی که درون کیسه وجود دارد، در اثر حرارت آب گرمای زیادی را به عضو منتقل می کند. این گرما بیش از حالتی است که از پوشش استفاده نمی شود. دمای آب می تواند تا 49 درجه سانتیگراد باشد، مدت استفاده از این روش بین 10 تا 30 دقیقه توصیه می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هیمالیا را با خواص درمان آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت و بدن، درمان شوره سر، درمان قطعی میگرن، درمان گرفتگی بینی و سینوزیت، رفع بوی بد دهان، درمان بی خوابی شبانه، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت، درمان پا درد و کمر درد، بهبود گردش خون در بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، درمان پوکی استخوان، درمان فشار خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد غده تیروئید، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0