topNotif

نکاتی در مورد افزایش حافظه

1491 بازدید
04 مرداد 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

نکاتی در مورد افزایش حافظه که بد نیست بدانیم

مداومت در ورزش و افزایش حافظه

ورزش موجب آرامش فکر و درک بهتر مطالب علمی و ازدیاد هوش و حافظه است. در ورزش رعایت چند نکته بسیار مهم است:

  • انجام ورزش بلافاصله پس از برخاستن از خواب صحیح نیست.
  • مدتی باید بگذرد تا بدن آماده ورزش شود.
  • ابتدا با حرکاتی آرام مثل نرمش و قدم زدن ملایم شروع کنید و بعد آن را شدیدتر کنید. تا وقتی که بدن عرق کند، این نشان سوخت و ساز کامل بدن است.
  • تنفس با بینی به صورت عمیق در هنگام ورزش بهتر است.
  • هنگام ورزش معده نباید پر باشد زیرا خود باعث بیماری می شود.
  • بعد از ورزش در صورت تشنگی فقط جرعه ای آب یا دوغ نوشیده شود. آب را سر بکشید.
  • حمام بعد از ورزش بسیار مفید است و خستگی عضلات را رفع و آلودگی عرق را بر طرف می کند.
  • حمام قبل از ورزش هم اثربخشی ورزش را بیشتر می کند.

هوای آزاد و نور مستقیم و افزایش حافظه :

نور آفتاب یک عنصر حیاتی برای زنده ماندن همه سلول ها است. علاوه بر آن هوای آزاد هم سرشار از اکسیژن آماده جذب است که بهترین اکسیری است که می شود بر سلول های مغز ریخت تا توانایی طلایی پیدا کنند و جنب و جوش و فعالیت خود را از سر بگیرند. اکسیژن موجود در هوای آزاد تنفس سلول های مغزی را آسان تر می کند و پروسه تفکر را تسریع می کند.

نکاتی در مورد افزایش حافظه

نکاتی در مورد افزایش حافظه

خوردن ماست و سبزی های غیر محرک برای افزایش حافظه

ماست که برای بدن انسان و سلامتی عمومی آن و طول عمر بسیار مفید است. سبزی ها هم به علت ویتامین ها و مواد معدنی عالی که دارند از ضروری ترین خوراکی ها برای سلول های بدن و از جمله سلول های مغزاند. سبزی ها دارای سلول های حیاتی و سبزینه اند و به همین واسطه روح حیاتی خود را به بدن انسان وارد می کنند و سر زندگی و نشاط را با خود به همراه می آورند.

از سبزی های محرک برای هوش و حافظه منع فرموده اند، عبارتند از تره، پیاز، پیازچه، نعنا، تره تیزک، ریحان، ترخون و مرزه که دارای طعم تند و معطر می باشند. ایشان توصیه می کنند از این سبزیجات فقط به صورت پخته یا بخار پز سوپ استفاده شود.

خوردن میوه های رسیده و افزایش حافظه

قند میوه های رسیده یعنی فروکتوز و گلوکز و لولز غذای مغز است و سلولز این میوه ها یعنی فیبر آن ها موجب تخلیه روده ها و حرکت طبیعی گوارش می شود و در نتیجه باعث شادابی و تقوییت هوش و حافظه می شود. میوه های رسیده که نزدیکترین پیوند را با طبیعت دارند و حاوی سلول های زنده حیات بخش اند موجب تقویت زندگی و احساس نشاط می شوند.

خوردن حبوبات به خصوص عدس

حبوبات به علت ترکیبات خاص خود برای هوش و استعداد بسیار مفیدند. در میان حبوبات عدس پخته از همه مفیدتر است. حبوبات دارای ترکیبات قندی پیچیده ای هستند که برای قوای فکری بسیار مفیدند زیرا این ترکیبات کربوهیدرات پیچیده به طور ناگهانی در خون مصرف نمی شوند در نتیجه به طور ناگهانی در قند خون فرد نوسان ایجاد نمی کنند و به سلول های بدن آسیب نمی رسانند و از طرفی با آزاد کردن تدریجی و آرام گلوکز مورد نیاز سلول های مغزی به صورت ذخیره طولانی مدتی در بدن باقی می مانند و به تدریج و در طول زمان گرسنگی و یا فاصله ی بین وعده های غذایی انرژی مورد نیاز سلول های مغزی را آزاد می کنند.

عادات دادن بدن به سرما، ارتباطی میان اثر تحریکی سرما بر فعال سازی سیستم سوخت و ساز و تولید انرژی و ایجاد هوشیاری عمومی در بدن وجود دارد. شاید هم مقاوم سازی بدن با سرما سبب تحریک واکنش های مخصوص در بدن شود که به هوشیاری عمومی و تقویت قوای عقلی بیانجامد.

 

همچنین بخوانید:  اعجاز صبحانه و تاثیر آن در حافظه

 

پرهیز از آجیل بو داده و تقویت حافظه

آجیل بو داده یعنی خشکبار بی خاصیت، در واقع بو دادن هر چند که خشکبار را خوشمزه تر می کند اما بیشتر خواص آن را از بین می برد. تمام خواصی که درباره فندق و گردو و بادام و مغزها و دانه ها شنیده اید همگی به اتفاق آثار انواع خام و دست نخورده است و در مورد همه ی آن ها یک مطلب عمومیت دارد، بو دادن خواص آن ها را از بین می برد، ویتامین ها را کاهش می دهد، چربی های مفید را به چربی های مضر تبدیل می کند و بسیاری از مواد معدنی مفید را تقلیل می دهد. خشکبار برای قوای فکری و تمرکز و تقویت هوش و حافظه مفیدند به شرط آن که خام و دست نخورده باشند.

پرهیز از شیرینی های بازاری

شیرینی های بازاری یعنی شیرینی های ساخته شده از قند و شکر سفید تصفیه شده، این نوع قند و شکر وقتی که خورده می شوند برای جذب شدن در سلول های بدن مواد مورد نیاز یعنی ویتامین ها و مکمل های مذکور را از بدن می گیرند و مصرف می کنند. یعنی در واقع تنها چیزی که به بدن نمی دهند بلکه چیزی از بدن می گیرند و آن را آرام آرام و به تدریج از درون تهی می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سعد هندی را با خواص افزایش حافظه، برطرف کننده بوی دهان، اشتها آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0