نکاتی در مورد شکم و غذا

1334 بازدید
07 مرداد 97
سمانه

نکاتی در مورد شکم و غذا و تغذیه سالم که بد نیست بدانیم

دست کم در دنیای غرب کمتر پیش می آید که علت غذا خوردن گرسنگی باشد. به عبارت دیگر عرضه، رنگ، شکل و ظهر غذا برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. غذاهایی که فکر می کنیم قشنگ هستند ما را وسوسه و جذب می کنند. غذاهایی که فکر می کنیم زشت هستند ما را دفع می کنند. اپیکور می گوید : آغاز و منشا هر نیکی و خیری با لذت تغذیه مرتبط است.

امروزه پراکندگی خانواده ها در سراسر جهان زیاد شده، آشفتگی جای نظم و آزادی جای مقررات را گرفته است. غذا در گذشته بخشی از ساختاری بود که پایداری و ثبات وجود فرد را به ارمغان می آورد. فرد از طریق این مراسم آیینی روزمره از نقش خود در خانواده آگاهی پیدا می کرد. شاید فرد از نقشش خوشش نمی آمد اما موقعیت خود را می شناخت و درک می کرد. غذایی که در زمان های منظم و به مقدار و تنوع خاص صرف می شود ساختار مورد نیاز ما را ارائه می دهد. هرچه بدنتان شادتر باشد شما هم شادترید : نه زیاد چاق و نه زیاد لاغر، در پخت غذا باید مقررات و قوانین را رعایت کرد تا غذا هم بهداشتی و هم سالم باشد و هم خوشمزه و لذت بخش شود.

امروزه در رستوران های غربی درست خلاف روش روتین غذا خوردن را می بینیم. حداقل در هر رستوران صد نفر عادت غذا خوردن غربی دارند یعنی با دهانی پر از غذا حرف می زنند و سریعا لقمه ها را قورت می دهند تا کلمه بعدی را به زبان بیاورند.

نکاتی در مورد شکم و غذا

نکاتی در مورد شکم و غذا

بوی غذا غالبا آخرین گزینه ای است که ما را وسوسه می کند.

غذاهایی که به شکل کوکتل و ساندویچ است ما را بیشتر وسوسه می کنند. هر وقت شروع به غذا خوردن کردید و گرسنه هم نبودید در واقع دارید یک نیاز هیجانی تان را برطرف می کنید.

با اینکه مردم در دنیای غرب به محتوای غذای خود و تاثیر آن بر سلامتشان اهمیت زیادی می دهند اما هنوز هم خیلی ها برای هله هوله ها سر و دست می شکنند. این روزها سرآشپزها خود را هنرمند هم می دانند. وقتی می خواهید در پایتخت کشوری غذا بخورید از رستوران های خالی و خلوت دوری کنید ولی وقتی در مناطق روستایی هستید با تمام انرژی به استقبال رستوران های خالی بروید.

سر زدن به رستوران بیشتر یک عادت شده نه یک ضرورت، رستوران ها بسیار شیک و مد روز هستند. مردم هم بیشتر تحت تاثیر مد هستند تا غذا، وقتی به رستوران های گران قیمت ویژه می رویم و افراد مشهور را در آنجا می بینیم احساس می کنیم با بقیه فرق داریم و توافق خاصی نصیبمان شده که در کنار این افرادیم.

این روزها اغلب آشپزی در خانه دارد به دست فراموشی سپرده می شود. آشپزی می تواند خاصیت درمان و آرام بخشی داشته باشد. اگر با دقت و به درستی آشپزی کنید تمرکزتان زیاد می شود و افکار مزاحم از ذهن تان خارج می شود. آشپزی باعث می شود احساس بهتری از خودتان پیدا کنید و دیگران نیز احساس بهتری در مورد شما داشته باشند.

 

همچنین بخوانید: آیا مادر تمام بیماری ها را می شناسید؟!

 

زنجیره سرد چیست؟

حتی اگر غذا در خانه تهیه شود باز هم خیلی ها ترجیح می دهند از غذاهای منجمد یا آماده استفاده کنند. گوشت مرغ از مهمترین غذاهای مردم است. نه هفته طول می کشد تا مرغ آنقدر بزرگ شود که پنج نفر را سیر کند. در حالت عادی 20 هفته لازم است تا مرغ ها به اندازه ای رشد کنند که بتوان آن ها را پخت، اما به وسیله نور مصنوعی، در حرکت بودن تسمه ای که پر از دانه است و دائما در حال حرکت است آن ها را وا می دارد هر چقدر می خواهند دانه بخورند. پس از اینکه سرشان بریدند، پرشان را کندند و سرد شدند، مرغ ها بسته بندی می شوند و به نمایندگی های فروش و سپس به دست مشتری می رسند، این زنجیره را زنجیره سرد نامیده اند.

زنگ خطر چاقی

زنگ خطر اپیدمی چاقی در سراسر جهان از دنیای غرب گرفته تا کشورهای در حال توسعه به صدا درآمده است. سازمان بهداشت جهانی می گوید چاقی در چند سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است. در کشورهای در حال توسعه چاقی باعث افزایش دیابت، سرطان، بیماری قلبی و همچنین اختلالات حاد گوارشی شده است. کافی است نگاهی به مردم در فرودگاه ها، پارک ها و… بندازید تا ببنید چاقی یعنی چه و چه مقدار رژیم غذایی مردم غلط است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چهار تخمه را با خواص خلط آور، معرق، رفع گریپ و برونشیت، ضد سرفه، ضدعفونی کننده، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0